Overnatning ude - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.335 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

TbCp

Liva bliver 2 år her til august. Hun har ofte overnattet hos bedsteforældre, men højst med to overnatninger.

Hvad synes i er det længste tid de kan overnatte ude i den alder?

Grunden er at min mand meget gerne vil ned og se afslutningen på touren her sidst i juli. Det ville vi gøre uden barn. Min mave fornemmelse siger mig at alt over 2 overnatninger ville JEG ikke kunne klare.... men mon Liva kan det???

Har i erfaringer med det?

Hilsen Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

lion

Det tro jeg godt at Liva ville kunne klare. Men det er mere om moderen kan.

Anmeld

16. juni 2009

Tynen

Hmm.. Synes det er svært at svare på.
Tror det kommer meget an på hvilket barn man har og hvad de er vant til

Stella bliver 2 år sidst i juni og har kun overnattet ude ved mine forældre 2 gange - men jeg er VIRKELIG også en pyllermor
Stella synes det var super hyggeligt og der var ingen problemer hverken med at putte hende eller gråd.
Det er bare mig der hænger i bremsen, og ville nok ikke kunne overleve 2 nætter uden hende

Er det kun 2 dage det drejer sig om eller blander jeg det sammen?

Anmeld

16. juni 2009

Christinahr

Jeg tror sagtens hun vil kunne klare en tre-fire dage, det er moderen det er værst for. Jeg tror jeg ville nuppe 2 eller 3 og lade det blive ved det

Anmeld

16. juni 2009

TbCp

Det drejede sig om 3-4 dage.
Hun har indtil nu overnattet ude max. 2 overnatninger.

Det er nok moderen det er værst for

Liva plejer jo at hygge sig når hun er ved sine bedsteforældre.

Tror jeg foreslår manden at det bliver max. 3 overnatninger.

et svære er jo også at vi er i Frankrig, så vi kan ikke bare hente hende hvis hun bliver ked af det, det har nu aldrig været et problem....

Anmeld

16. juni 2009

lonemus

Jeg er osse en pyllermor, hvad det angår! Mine børn fylder 2 og 3 år her til august, de har aldrig sovet ude......jeg venter simpelthen til de selv kan sige til....jeg vil bare ikke have de skal sove hos andre endnu!

Så jeg forstår godt din bekymring!

Anmeld

16. juni 2009

Nanna1985

Det er op til en selv og kig på hvordan dit barn trives med overnatningerne..

Min datter er 2 år pg 7 mdr og det er ikk tit hun sover ude, og hvis hun sover ude er kun til 1 overnatning og ikk mere  

Jeg tror først Fia kommer til at sove ude nogen flere dage, når hun selv kan sige hun vil

Anmeld

16. juni 2009

tumle81

Jeg kan godt forstå dine bekymringer...

Da vores datter var 2 år begyndte min mand også at snakke om en forlænget weekend hvor vi kunne være kærester uden barn!
Jeg kunne slet ikke overskue tanken.
Da vi blev gift var Victoria 2 år og 3 mdr og som overraskelse havde jeg købt en rejse til min mand og jeg til London hvor vi skulle være fra torsdag morgen til mandag eftermiddag...
Da vi tog afsted var Victoria 2 år og 7 mdr, og det gik over al forventning. Det var ikke så slemt da vi først kom derover med alt det vi skulle opleve og Victoria nød opmærksomheden fra mine forældre.
Vi ringede først til dem den sidste aften for at fortælle at vi kom hjem dagen efter, og der kneb vi begge to en tåre af at høre hendes dejlige stemme...

Mit råd er vist bare at man skal kaste sig ud i det, og sørge for at forberede sig selv, sine forældre og barnet så godt man kan. Det er sundt for kæresteforholdet, og det er rigtig godt for forholdet mellem barn og bedsteforældre...

Knus Kathrina

Anmeld

16. juni 2009

Stumpen

I efteråret da Mathilde var 2,2 var hun med hendes bedste i sommerhus alene fra mandag til fredag, da jeg skulle skrive 48 timers opgave.. og hun har lige været med hende tilsvarende dage her i maj, hvor hun må have været 2,8.. Så er hun tryg og glad, så tag afsted og nyd det.

Anmeld

16. juni 2009

TbCp

tumle81 skriver:

Jeg kan godt forstå dine bekymringer...

Da vores datter var 2 år begyndte min mand også at snakke om en forlænget weekend hvor vi kunne være kærester uden barn!
Jeg kunne slet ikke overskue tanken.
Da vi blev gift var Victoria 2 år og 3 mdr og som overraskelse havde jeg købt en rejse til min mand og jeg til London hvor vi skulle være fra torsdag morgen til mandag eftermiddag...
Da vi tog afsted var Victoria 2 år og 7 mdr, og det gik over al forventning. Det var ikke så slemt da vi først kom derover med alt det vi skulle opleve og Victoria nød opmærksomheden fra mine forældre.
Vi ringede først til dem den sidste aften for at fortælle at vi kom hjem dagen efter, og der kneb vi begge to en tåre af at høre hendes dejlige stemme...

Mit råd er vist bare at man skal kaste sig ud i det, og sørge for at forberede sig selv, sine forældre og barnet så godt man kan. Det er sundt for kæresteforholdet, og det er rigtig godt for forholdet mellem barn og bedsteforældre...

Knus Kathrina

Det er nemlig det,... det er så vigtigt for parforholdet.
Jeg må indrømme at jeg vil nyde sådan en tur, og tror det er en god ide som du skriver ikke at ringe hjem før sidste aften, ellers tror jeg savnet bliver for stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.