Spise selv....hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Mussen2

Min dreng på 11 mdr. Vil rigtig gerne spise selv og jeg forsøger at imødekomme hans lyst mest mulig, men har bare ikke overskud til havregrød all over hver morgen.....

Hvornår begyndte jeres at spise og drikke selv?

Har i nogengode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

modesty

Cirka omkring et år.

Du må bare finde dig i at der kommer til at være madkaos i noget tid, indtil han får lært det lidt bedre :-) Vi har købt et underlag til konstorstole, som ligger under hans højstol. Det er ret effektivt m.h.t. rengøring.

Hvis han selv viser interesse, synes jeg bare at du skal give ham skeen i hånden. Det kommer til at svine før eller senere under alle omstændigheder, og det er så fedt når de kan sidde med det selv.

Anmeld

15. januar 2013

Tulle28

modesty skriver:

Cirka omkring et år.

Du må bare finde dig i at der kommer til at være madkaos i noget tid, indtil han får lært det lidt bedre :-) Vi har købt et underlag til konstorstole, som ligger under hans højstol. Det er ret effektivt m.h.t. rengøring.

Hvis han selv viser interesse, synes jeg bare at du skal give ham skeen i hånden. Det kommer til at svine før eller senere under alle omstændigheder, og det er så fedt når de kan sidde med det selv.

Lad ham selv, det er SÅ godt for hans finmotorik

Anmeld

15. januar 2013

MyLove E

Vores var ca.7-8 mdr. Og Ja der mad over alt men i dag spiser ret pænt. Han er nu 20mdr og sidder helt selv og spiser alt det bliver heller ikke skåret i helt små stykker. Og han drikker med en hånd:-)

Anmeld

15. januar 2013

MorEllen

Marie var omkring 10 måneder da hun tog skeen i egen hånd Det griser jo, men det er jo verdt det når man ved at det er supergodt for udviklingen.. Nu er hun straks 2 år, og hun griser stadig.. man venner sig til det

Anmeld

15. januar 2013

baby012

Her spiser hun selv (alt andet end havregrød) 

det der kan spises med fingrene, det får hun lov til.. Men hun magter ikke en ske eller gaffel endnu.. 

Hun er 1 år  

Anmeld

15. januar 2013

Clisolka

Mussen2 skriver:

Min dreng på 11 mdr. Vil rigtig gerne spise selv og jeg forsøger at imødekomme hans lyst mest mulig, men har bare ikke overskud til havregrød all over hver morgen.....

Hvornår begyndte jeres at spise og drikke selv?

Har i nogengode råd?

Isabella har været omkring et år da hun for alvor ville spise selv - hun begyndte med gaffel og ske for et års tid siden, så hun har været 13 mrd 

Puha ja det sviner, men det er det værd! Nu er hun 2 og sviner stadig indimellem, men det er en vanesag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.