hvad mister jeg enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men det er jo ikke samfundets opgave at betale jeres gæld.

Lav en afdragsordning,og få styr på det hele .

Evt med hjælp fra jeres bankrådgivere.

tro mig det er jo heller ikke meningen men vi vil jo også gerne kunne leve og tro nu nok vi heller ville bo hver for sig end sammen ind til han får fast arbejde hvis det er da hun ryger på kh om 3 mdr ....

tro mig vil da helst bo med ham men ved hvor meget det ødelægger et forhold hvis det ikke er oki

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

tro mig det er jo heller ikke meningen men vi vil jo også gerne kunne leve og tro nu nok vi heller ville bo hver for sig end sammen ind til han får fast arbejde hvis det er da hun ryger på kh om 3 mdr ....

tro mig vil da helst bo med ham men ved hvor meget det ødelægger et forhold hvis det ikke er oki

Det kan jeg godt forstå,

Og synes det lyder fornuftigt at vente med at flytte sammen.

Bare så længe i holder jer tilreglerne er det jo også ok.

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det kan jeg godt forstå,

Og synes det lyder fornuftigt at vente med at flytte sammen.

Bare så længe i holder jer tilreglerne er det jo også ok.

vi holder os til det vi må tro mig vil ikke miste min børn jo

Anmeld

14. januar 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

vi holder os til det vi må tro mig vil ikke miste min børn jo

Det må du altså ikke gå og værebange for!

Hvis du laver noget dumt kan du mistedine tillæg,men de vil aldrig tage dine børn pga du har en kæreste du evt ikke har oplyst om.

Så ro på 

Anmeld

15. januar 2013

MissMona

Der var et program om det i går i fjernsynet. Det jeg fik ud af det var, at I kan være kærester i et halvt år, uden at blive betragtet som "par i ægteskablige forhold", I må ikke tale om at flytte sammen. I må ikke dele økonomi, bil eller måltider. I må ikke poste billeder på facebook af jer sammen. Dvs. hvis disse ting o.l. sker lever i i ægteskablige forhold og er dermed, efter et halvt år, ikke berettiget til ydelser til dig - som værende enlig. Ydelserne for enlige med børn udgør en merydelse på omkring de 10000 ekstra om måneden end alle andre der lever i et parforhold.

Det betyder ikke I skal flytte sammen eller lignende. Det betyder du ikke har ret til ydelser som var du enlig, da du ikke er det mere.

Hvis det bliver opdaget at du har levet i ægteskablige forhold uden at angive det til kommunen, kan du tvinges til at betale dine ydelser tilbage fra det tidspunkt det formodes forholdet blev til et forhold, tidligst fra efter det første halve år man lærte hinanden at kende.

Anmeld

15. januar 2013

baby012

MissMona skriver:

Der var et program om det i går i fjernsynet. Det jeg fik ud af det var, at I kan være kærester i et halvt år, uden at blive betragtet som "par i ægteskablige forhold", I må ikke tale om at flytte sammen. I må ikke dele økonomi, bil eller måltider. I må ikke poste billeder på facebook af jer sammen. Dvs. hvis disse ting o.l. sker lever i i ægteskablige forhold og er dermed, efter et halvt år, ikke berettiget til ydelser til dig - som værende enlig. Ydelserne for enlige med børn udgør en merydelse på omkring de 10000 ekstra om måneden end alle andre der lever i et parforhold.

Det betyder ikke I skal flytte sammen eller lignende. Det betyder du ikke har ret til ydelser som var du enlig, da du ikke er det mere.

Hvis det bliver opdaget at du har levet i ægteskablige forhold uden at angive det til kommunen, kan du tvinges til at betale dine ydelser tilbage fra det tidspunkt det formodes forholdet blev til et forhold, tidligst fra efter det første halve år man lærte hinanden at kende.

Nemlig. Bortset fra at man også kan blive Busted på andre måder.. 

Mig indenfor seks måneder.. Har en veninde som skal til at betale tilbage fra de sidste fire måneder hvor hun har været sammen med kæresten .. Der blev især lagt vægt på at han kørte hende og barnet rundt, samt de handlede ind sammen næsten hver gang .. Og selvom at det altid var hendes kort de brugte.. Så skal hun alligevel betale ALLE ydelser hun har fået de sidste fire måneder tilbage .. 

Reglerne er virkelig stramme .. 

deduden overnattende han i tre nætter (Naboernes ord) og han må kun være der i to dage i løbet af en uge .. 

Anmeld

15. januar 2013

bobbles

Anonym skriver:

hvad mister jeg nu  når jeg er enlig mor og hvor meget...

jeg er pt enlig men har fundet mig en fyr han er på dagpenge og jeg er på su...

kan det betale

sig man flytter sammen eller er det helt umulig osv

håber på mange gode svar...

og hvordan er det skal han gå ind og forsørge begge børn eller hvordan... han har jo ikke pligt til at forsørge mig når vi ikke er gift

nu er jeg jo blevet alene men da jeg havde adresse Med min eks på normale måneder mistede jeg næsten 6000 kr. det var de 3385 jeg får i bolig støtte samt skulle betale 2400 i Børne have/vuggestuen. og de måneder Børne pengene kommer mistede jeg omkring 9000 kr. så har du jo den anden der skal ligge de penge i stedet da i så har to indtægter

Anmeld

19. januar 2013

Wimmie

MissMona skriver:

Hvordan skal man nogensinde gå fra at være enlig til at være ikke-enlig hvis man ikke må tale om at flytte sammen? 

Skal man så bare gøre det uden at snakke om det først?

Nu så jeg ikke programmet men det kan da ikke være hele historien...

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Bertris skriver:

Jeg mener da ikke man mister forsøger tillæg i su?  
Men resten ja

Nej, det mener jeg heller ikke. Selvom begge forældre bor sammen får den ene vel stadig tillægget

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

MissMona skriver:

Nej, nej, nej! Det er altså forkert. Det er kun for personer på overførselsindkomst. Jeg får f.eks. ingen ekstra tillæg udover ekstra BFY, selvom jeg er enlig. Desuden er det en vurderingssag fra kommune til kommune Der er ingen faste regler. Desuden er friplads indkomstbestemt og hvis husstandsindkomsten andrager mindre end 193.000 årligt har man stadig friplads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.