Børnefødselsdag.... Krise.... HELP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.037 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

Mutti2

Vi får børnehaven på besøg på onsdag. Og min kære far havde lovet t tage stole med, da de var til fødselsdag i lørdags. Men det der med hukommelsen i ved.... Min far bor 100 km væk, og har ikke planer om at komme ned med dem. 

Så onsdag får vi besøg af 20 børn + 5 voksne har borde men kun 7 stole.

Gode ideer søges. Kan man sætte dem på gulvet? Eller hvad pokker? 

Desuden ligger vi begge syge lige nu, så der er slet ikke handlet ind, eller planlagt en menu Stress :-( 

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Milla-Victoria's mor skriver:

Vi får børnehaven på besøg på onsdag. Og min kære far havde lovet t tage stole med, da de var til fødselsdag i lørdags. Men det der med hukommelsen i ved.... Min far bor 100 km væk, og har ikke planer om at komme ned med dem. 

Desuden ligger vi begge syge lige nu, så der er slet ikke handlet ind, eller planlagt en menu Stress :-( 

knus

ej hvor uheldigt..

Men ja, du kan vel lave noget picnic/skovturs-tema der gør at man skal sidde på gulvet?

Anmeld

14. januar 2013

M&F&C

Da min datter holdte fødselsdag foregik spisningen på gulvet... Har en stor voksdug som de alle sad omkring - total succes og ikke noget svineri og ungerne hyggede sig !! 

Her fik de lasagne med gulerødder og agurke stave til - og efter lidt leg, fik de chokolade muffins. Sluttede fødselsdagen med en skattejagt, hvor de fandt en kiste med chokolade guldmønter

Anmeld

14. januar 2013

Stumpen

De 2 gange vi har haft dem hjemme har vi rullet en papirsdug ud på gulvet, som de kunne bruge som bord 

Anmeld

14. januar 2013

hannetheis

knus

Da min søn havde børnehaven med hjem sad børnene på gulvet. Vi havde lagt papirarbejde dug ud de sad omkring. Det virkede rigtig godt.
Børnene fik pitabrød med valgfrit fyld.
Noget nemt kunne være hjemmelavet pizza, pølsehorn eller en pålægsmand.

Anmeld

14. januar 2013

Mutti2

Ihhhh hvor er i da fantastiske Der har vi den da

De kommer til at sidde på gulvet.

Så laver vi lasagne med oksekød så alle børnene kan spise det (tænke på % svinekød), nogle flytes.

Efter de har leget får de kagekone (havde lovet hende en til hendes fødselsdag, men da der kun kom 3 da familien var inviteret, pga. arbejde, udmattelse og byture, tog vi ud og spise i stedet)

Og så får de frugter på spyd. og en lille guf-pose med sundt guf. tadaaaa....

1000 tak for hjælpen allesammen

Anmeld

14. januar 2013

Mutti2

M&F skriver:

Da min datter holdte fødselsdag foregik spisningen på gulvet... Har en stor voksdug som de alle sad omkring - total succes og ikke noget svineri og ungerne hyggede sig !! 

Her fik de lasagne med gulerødder og agurke stave til - og efter lidt leg, fik de chokolade muffins. Sluttede fødselsdagen med en skattejagt, hvor de fandt en kiste med chokolade guldmønter

Jeg låner lige din ide med lasagne

Nu er jeg ikke så stærk i det der med at lave mad!!!! Men hvis nu der skal laves lasagne til 20 børn og 5 voksne.

Er vi så ikke enige i at jeg kan lave dem dagen inden og så opvarme dem når de kommer??

Tak for rådet Knus

Anmeld

14. januar 2013

M&F&C

Jeg låner lige din ide med lasagne

Nu er jeg ikke så stærk i det der med at lave mad!!!! Men hvis nu der skal laves lasagne til 20 børn og 5 voksne.

Er vi så ikke enige i at jeg kan lave dem dagen inden og så opvarme dem når de kommer??

Tak for rådet Knus

SAGTENS  

Altså, du laver bare kødsovsen (som jeg også puttede revet gulerod i, for at der var lidt mere gods i det) og ligger det sammen med lasagnepladerne, og så er de lige til at stille i ovnen 40 minutter på 180grader inden de skal spise  

Hvis du vil have sådan et cirka på mængde, så tog jeg 2 store gryder og lavede 1 1/2 pakke oksefars i hver, 1 1/2 ds tomatpuré i hver, og 4 ds hakket tomat i hver gryde Så blev der til 3 ildfaste fade + lidt ekstra De spiste ikke det hele, og havde derfor rester til et måltid til os (bestående af mig, min kæreste og store datter)

Anmeld

14. januar 2013

Doffie

Ihhhh hvor er i da fantastiske Der har vi den da

De kommer til at sidde på gulvet.

Så laver vi lasagne med oksekød så alle børnene kan spise det (tænke på % svinekød), nogle flytes.

Efter de har leget får de kagekone (havde lovet hende en til hendes fødselsdag, men da der kun kom 3 da familien var inviteret, pga. arbejde, udmattelse og byture, tog vi ud og spise i stedet)

Og så får de frugter på spyd. og en lille guf-pose med sundt guf. tadaaaa....

1000 tak for hjælpen allesammen

Håber i får en dejlig dag 

Anmeld

14. januar 2013

lucas<3

"Leg" skov tur med dem, og lad dem sider på gulvet og spise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.