hun vil ikk åbne munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

Mor1012

har prøvet aaaaaalt grød og mos... hun åbner munden 1 gang og derefter er den bare lukket har prøvet at åbne lidt med fingeren på hagen og put det ind , men det hjælper ikk så meget, hun vil stadig ikk selv åbne

hun er 5 en halv mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

birthee

2-små skriver:

har prøvet aaaaaalt grød og mos... hun åbner munden 1 gang og derefter er den bare lukket har prøvet at åbne lidt med fingeren på hagen og put det ind , men det hjælper ikk så meget, hun vil stadig ikk selv åbne

hun er 5 en halv mdr

Måske hun ikke er klar til grød/mos? Min datter var næsten 6 mdr. før hun var klar... Vil hun gerne have flaske/bryst?

Anmeld

13. januar 2013

LSM

2-små skriver:

hun er 5 en halv mdr

Måske det er fordi grød/mos ikke interessere hende endnu, og du skal vente lidt ?

Anmeld

13. januar 2013

Tulle28

Så er hun nok bare ikke klar endnu. Jeg ville holde op og så prøve igen om et par uger. Eller istedet introducere fast føde gennem BLW (http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-181 4829.htm)

Anmeld

13. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er alberte godt nok heller ik imponeret over det der med grød!! Hun er 6 1/2 snart, og har fået grød i 1 1/2 uge. Først startede vi med ris grød, men det gad hun ik, så nu har hun fået øllebrød nogle gange, med mme og smørklat. Der spiser hun ca 5-7 skefulde, hvis hun bliver "snydt" til at åbne munden. 

Hun vil helst bare ha bab, så det får hun ca 15-30 min efter hun er færdig med at spise, så ik bare tror hun får bab, hvis ik hun spiser grød.

Mit råd er bare, at du venter et par dage, også prøver igen. Det haster jo heldigvis ik endnu. Vh stine

Anmeld

13. januar 2013

Koen.

Prøv og vent lidt, jo mere du presser på jo mindre spise for hun kan mærke din fustration

Anmeld

13. januar 2013

Mor til Frederic og Freya

2-små skriver:

hun er 5 en halv mdr

Lyde som vores den store da han skulle begynde på grød.

Ammed ham fuldt ud til han var 6 mdr, da han slet ikke åbnede munden ved ske mad.

Derefter var han godt nok langsom til det grød. Han tog 1-2 te ske fuld pr. måltid. Var ved at få grå hår, alle mine talenter og så lukked han bare munden - drejede hovedet væk eller spyttede det ud.

Han er 4,4 år og ikke død af sult endnu... Det skal nok komme.

Freya på snart 9 mdr begyndte på grød lidt før de 4 mdr og har siden hun var 6 mdr været alt spisende...

Anmeld

13. januar 2013

helle85

2-små skriver:

hun er 5 en halv mdr

da min datter var 6 mdr ville hun heller ikke spise grød, men så prøvede jeg at give hende lidt bondebrød med leverpostej, og det spiste hun bare.
hun var over 1 år før hun kunne spise kartoffel mos osv. (det var simpelhen ved at komme op hvergang hun spiste det) nu spiser hun stort set alt mad på nær lige blomkålssuppe og havregrød, men tror det er fordi det er så flydene. og hendes mund heller vil have noget den skal arbejde med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.