Anonym skriver:
Ja, som jeg gerne vil dele lidt med jer om er at min kæreste og jeg sammen har et barn på 18måneder. Vi bor rigtig tæt på mine forældre - hvilket hun har mange glæder af. Men, sagen er at min mor selvfølgelig er en smule mere pjattet med hende end min far er - hvilket ofte ses meget naturligt, men nogle gange når hun kommer for at overnatte i weekenderne - fks. Lørdag til Søndag, kan jeg mærke min far af og til ikke er helt med på den. Men, nu er det også min mor jeg aftaler det med, og ifølge vores sagsbehandler skal hun mindst sove 1 gang ude så hun kan få en god stimulering igennem mine forældre - og det har de sagt ja til. Men, kan mærke på min far - det faktisk kan irritere ham lidt. Han siger ikke så meget - havde måske ikke hænderne klar til at tage prinsessen når overtøjet sku af, og faktisk kan virke som en byrde for ham. Nøjagtig fornemmede min kæreste det samme som jeg fornemmede. At det måske kan blive for meget for min far, hver weekend. Men som sagt at de selv sagt ja til at blive aflastningsforældre for hende, men vil på ingen måde ha han skal føle sig presset. Her i dag da jeg skulle hente hende hjem - kunne jeg mærke på min far at det lige var det rigtige. Hvad pokker gør jeg i sådanne en situation?? han elsker hende overalt. Men jeg fornemmer bare igennem ham - at han ikke rigtig kan forstå det pludselig skal være hans last når det er vores barn - og vi samtidig afventer endnu en. Jeg ved heller ikke om det er mig, og mine følelser... men faktisk mærkede min kæreste det samme

Hvis jeg skal være helt ærlig, så forstår jeg ham godt. Man forventer vel at ens børn kan tage vare på deres egne børn når de får dem. Og at den tid man tilbringer med sine børnebørn er lystfyldt og ikke føles som en sur pligt. Og at I så oven i hatten har en ny på vej, synes jeg er ret uansvarligt (uden at kende detaljerne). Han har måske også en anelse ondt i r*ven, eller er bekymret, over at I nu skal have en til. Skal de så tage sig af begge børn hver weekend eller hvordan?
Det er hårdt at bruge en dag hver eneste weekend på et lille barn når man selv er nået langt over alderen for småbørnsforældre.
Jeg synes at du skal tage en ærlig, stille og rolig snak med ham og spørge ham om det er et problem for ham. Uden at fordømme. Måske kunne man lave en løsning så det er din mor der tager sig af barnet? Hvis det er hende der er mest med på idéen?
Anmeld