Hvorfor jeg er kommet ind på baby.dk - når junior er næsten 9 år...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Skimmelramt og mor

Jeg er i en meget lang og hård kamp mod Købstædernes Forsikring, som har ødelagt mit hus, der nu er endt med at være erklæret uegnet som menneskebolig og i øvrigt også erklæret sundhedsskadeligt.

Det betyder, at jeg hver uge googler på forskellige søgeord, fordi jeg for det første har en masse blogs lagt på 6 forskellige forums, så jeg skal se deres synlighed, og for det andet for at se, om der er kommet nye mennesker til med tilsvarende problemer i deres hjem, her tænker jeg primært på skimmelsvamp.

Mit barn var tilbage i 2006 meget meget syg i over 3 måneder med over 40 i feber, han spiste intet og lå bare på en drømmeseng nede i min mands firma og spiste popcorn og drak cola, når han kunne. Ingen kunne forklare hvorfor han var så syg. Vi fik taget blodprøver, tests ja alverdens ting, som man kunne komme på, men intet gav os svar. Til sidst troede vi at han havde fået en sjælden blodsygdom eller leukæmi.

I januar 2007 sender jeg så nogle prøver ned til et analysefirma, som melder tilbage, at der er massiv skimmel i huset, og så rullede lavinen. Ind i billedet kom det famøse forsikringsselskab med deres dårlige håndværkere, som ikke kun ødelagde huset mere end da det oprindeligt var skadet, men også stjal vores møbler og alle sammen gik konkurs, da husets skader var opgjort. Og hvad gjorde forsikringen så....?

De stillede sig på bagbenene og begyndte at stritte imod alt hvad de kunne - og lyve i forskellige medier, da de kom på banen - og nu også i de forskellige processkrifter i de retssager, som nu kører hos Retten i Århus.

Heldigvis er jeg selv advokatsekretær og har alt på mail, så jeg står ualmindeligt godt i denne sag, og jeg står også til at vinde den. Processen har taget indtil videre nu 3 år, og vi er godt på vej mod det 4. år. Og det er opslidende, men en nødvendighed.

Og for at hjælpe andre i starten af deres problemer med skimmelsvamp, googler jeg derfor på bestemte søgeord, og det var i den forbindelse at jeg faldt over et indlæg fra mor til tvillinger (mortiltvillinger) at jeg faldt over en anden site nemlig navlestreng.dk. Der så jeg i øvrigt en opfordring fra en anden bruger til at komme herover, da navlestreng.dk er døende, hvilket jeg må tilslutte mig til. Man kan ikke uploade billeder, den fjerner hvad den vil, og den er ualmindelig langsom. Man lad nu det ligge 

For at kunne hjælpe hende og skrive til hende, var jeg nødt til at oprette en profil - og selvom junior nu er så stor, at jeg ret beset ikke har spørgsmål af den karakter, som siten her lægger op til at man kan stille m.m., så er jeg jo først og fremmest en mor, der kæmper med næb og klør for at drengen kan få en normal hverdag igen, uden stress og bekymring for hvordan i morgen ser ud.

Jeg har også en hjemmeside, www.lorte-forsikring.dk som er et alias for det rigtige navn nemlig www.skimmel-svamp.dk. Og årsagen til at jeg har et alias også er, at jeg har sat en streamerkampagne igang, og det vækker mere opsigt ude i samfundet med et grimt navn, som alle kan huske istedet for siden navn, der på en eller anden måde indikerer, at jeg måske har et firma, der sælger noget til brug for skimmelsvamp.

Så det er altså derfor jeg er herinde i dag.

Annelise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

ChatH

Hej Annelise,

Ja tak for din besked på navlestreng, men fik ikke lige svaret dig
Og så dukker du op her.

Sikke dog en historie du har der. Bliver helt nervøs, heldigvis har vi ikke købstædernes forsikring men Topdanmark og prøver at overbevise mig selv om at de selvfølgelig vil hjælpe os!!
Pt er vi så langt at vi venter på svar fra analyse manden( ved ikke lige hvad sådan en hedder?) Regner stærkt med at få svar idag eller i morgen!
Vi bor pt hos mine forældre om natten, men da jeg arbejder som dagplejer er vi herhjemme om dagen da kommunen ikke er involveret endnu da vi ingen svar har på noget som helst!
Synes det er enormt hårdt, da Emma-Sophie har haft lungebetændelse hver måned siden mnovember og hver gang vi kommer hjem bliver hun bare rigtig øv og vil ingen ting andet end at være sur og sidde hos mor og det ligner hende bare ikke, hos mine forældre leger hun og har det super og er et rigtig glad barn så er overbevist om at det er huset den er gal med. jeg selv har døjet med bihule og pandehule betændelse 4 gange siden november så jeg er ikke sluppet helt

Anmeld

16. juni 2009

Skimmelramt og mor

Hey Chatarina

Ganske kort - så skal du ringe til Lotte Pia Uttrup fra www.lpu.dk som kan hjælpe dig her. Et analysefirma er i dag ikke uvildig - de er stort set alle i lommen på forsikringsselskaberne, uagtet om det er det ene eller andet selskab, da de lever af dem, og derfor alle tækkes den hånd, der fodre dem.

Lotte er totalt uafhængig og går meget op i at rådgive korrekt uanset, hvem der er ordregiveren.

Såfremt der er skimmel i huset, må I ikke engang vær der, da der er usynlige dampe i form af tricoderma og furasium, som forårsager diverse sygdomme, herunder lungebetændelse, pande- bihulebetændelse, træthed, influenzalignende sygdom, høj uforklarlig feber, stoppet næse, rindende øjne mm.

Furasium er i øjeblikket også under mistanke for at danne svære lungesygdomme/lungeproblemer, så ud af huset.

Ring til kommunen og sig, at I skal have en nødløsning eller andet, hverken børnene eller dig må være i det hus. Det bliver I syge af, og det kan koste helbredet i længden. Har du advokat på endnu? Hvis ikke, så skal du snarest mulig allierere dig med en - min er også en af de bedste og fordi du bor på Øen er det ikke ensbetydende med, at du ikke kan have en advokat i Århus.

Jeg har ikke haft møder med ham, som ikke har kunnet klares over telefonen eller via mail. Og Lotte Pia Uttrup hører jo også til på Øen, og jeg bor i Århus....

Jeg troede også oprindeligt, at der var styr på sagen med mit forsikringsselskab, men der er stort set ingen der ved noget som helst om skimmelsvamp og hvordan man skal forholde sig til det, andet end ingeniører med speciale i netop det område.

Ring til Lotte med det samme, og sig, at du har fået opfordringen fra mig, så ved hun, at det er seriøst.

Jeg er på arbejde nu, og kan ikke skrive mere tilbage førend i aften, men gør noget ved det, og husk at hensynet til familien, børnene og de børn, du passer kommer før den dårlige samvittighed ved at sige nej til at passe dem i dit hus.

Annelise

Og du kan jo tjekke min site www.lorte-forsikring.dk og se, hvad der står omkring skimmelsvampe mm. under sagens dokumenter.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.