Hej.
Det er vedtaget at min arbejdsplads skal laves om til demensafsnit. Og min umiddelbar tanke er Nejjjjjjjjjjj. Jeg har ingen interesse i sygdommen demens. Jeg er en sprulende person, der arbejder hurtigt, befindes mig godt under pres og taler ret meget.
Dog har jeg, heldigvis, fået tid til at gå og tænke tingene igennem og er nok kommet frem til helt andre ting....
Vi er blevet lovet mernormering (i forhold til alm plejehjemsnormering), kurser, uddannelser osv.
Jeg vil rigtig gerne flytte mig, have kurser, uddanelser og bare videreudvikle mig og andet arbejde er bare så svært at få. Så jeg tænker virkelig: Måske er det ikke helt så ringe endda 
Sikke en mulighed for at kunne dygtiggøre sig inden for 1 område. Måske er jeg slet ikke så dårlig en person for alle demente, som jeg lige går og tror. Sygdommen er jo en psykiatrisk sygdom, hvor kommunikation, identitet, vurdering, etik osv osv er vigtige arbejdsområder, som jeg rigtig godt kan lide at arbejde med.
Jeg har arbejdet som afløser på et demensafsnit for nogle år siden og kunna faktisk godt lide det. Men har altid haft en idé om, at jeg ville kede mig bravt på et helt afsnit for demente. Jeg er Ssa på et alm plejehjem nu. Min erfaring med borgere på alm plejehjem er faktisk også, at demente ofte er ret mobile - ikke så fysisk tunge borgere. Men måske er det bare tilfældigt.
Mange kan nok regne ud hvem jeg er, men jeg ønske at være sno pga jeg er offentlig ansat og ikke ønsker at dele navn på det her.
Nogen der vil kommentere og dele erfaringer...
Anmeld