Chanel12 skriver:
Min søn på snart 2 1/2 måned han har været indlagt pga en infektion i en uge på sygehuset, desværre har d påvirket min mælkeproduktion markant, på sygehuset sagde de jeg bare skulle blive ved med amning men når der ikke er noget og han ik vil have den, kan jeg ikk gå i seng og se min søn sulten sove, jeg sys også d psykisk hårdt når der ikke er mælk som før, så jeg vil gerne give ham modermælkserstatning men hvilken? Jeg vil også give bryst, men har overvejet at stoppe så SNSRT min søn vender sig til flasken . Please hjælp
Vi går efter det økologiske, så her får min datter Hipp 2 (Hipp 1 da hun var under 6 måneder)
I det hele taget så er det de modermælkserstatninger der hedder 1, du skal gå efter, når din søn er yngre end 6 måneder.
Når det så er sagt.. Er du sikker på du vil stoppe ? Har du prøvet de forskellige tricks der er til at få mælkeproduktionen igang ?
(Massere brystet, ligge hud mod hud/mave mod mave med baby, lade baby ligge til / ved brystet så ofte som muligt, evt hele dagen (tag en dag i sengen), lade baby bruge brystet som sut i stedet for en narresut, undgå brug af sut og flaske, sørge for at få nok væske og mad, malke ud efter amning... se evt HER for mere informatipn. Og tag evt en snak med en ammerådgiver ( Se Her), )
Når du først begynder at give flaske kan det være rigtig svært at fortsætte amningen. Tænk det godt igennem, for det kan ske du fortryder senere..
Jeg skriver ikke det her for at gøre dig ked af det eller lyde som en mokke, men jeg kender flere der valgte flasken, som senere har fortrudt det.
Der er håb hvis du ønsker det, men det kræver tålmodighed og gåpåmod.
Jeg var igennem brystbetændelse, mælkeknuder, og derved også pensilin, men det lykkedes, og jeg har ikke fortrudt
både Sophia og jeg er glad for amningen, og hun får stadig en tår et par gange om dagen og om natten (hun er 10 måneder nu). Vi giver hende en natflaske for at få hende til at falde ordentligt til ro, men det er førs tnoget vi er begyndt på efter hun blev 9 måneder. Og ofte afviser hun flasken og vil kun have bryst 
Du må meget gerne skrive hvis du har brug for råd eller støtte.
Jeg håber du finder det rigtige valg for dig