Tro mig du er ikke alene. Det er altså ikke unormalt. Når man er 2 år vil man rigtig en masse ting. Selvstændighedsfasen. Her er det vigtigt med faster rammer.
Vi har også et hyr med at få vores dreng på 2 år til at sove. Det tager mellem 30-45 minutter at få ham til at sove 
I øjeblikket vil han alt muligt. Vi læser MAX 2 hist. for ham. Han prøver at få os til at læse mere... MEN vi holder fast på 2 hist. Han vil gerne selv slukke lyset, men han prøver ALTID at trække tiden ud. Vi fortæller ham at vi tæller til 3 og så skal han slukke lyset. Hvis ikke så slukker vi det (også selvom det medføre SKRIG & SKRÅL)
En overgang bad han om vand konstant han fåe en tilbudt en tår inden sengetid hvis han afslår er det bare ærgeligt. (han tørster ikke) Mælk og mad er NO GO!
Vi ligger i sengen med ham til han falder i søvn. Det begyndte vi på da hans lillesøster kom til verden. Han havde brug for den nærhed og det er OK med os. Nogle gange beder han os gå... men vi siger "nej skat nu bliver mor her til du sover ellers kalder du på mig lige om lidt" og så siger han "ja, mig kalder..." Han præver at rejser fra sengen og vil lege og hoppe rundt og slår ud efter os. Jeg tager ham og siger med rolig stemme at han skal sove og så lægger jeg ham ned og holder min arm over ham så han ikke rejser sig (Ja jeg holder ham "fast") Men skader ham ikke. Han bliver gal, ked af det og kalder på sin far. Men jeg siger at "nu er det mor der er her og du skal sove" Sådan bliver jeg ved til han falder til ro og falder i søvn. Mange gange vil han nusses og det gør jeg et lille stykke tid MEN ikke på hans primisser.
Det er skide hårdt når De ikke vil sove. Men De lærer det jo nok en dag.
Anmeld