Hvorfor er det et helved at putte en 2 årige ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

dollygirl

Hej piger

Jeg synes min 2 årige søn er blevet virkelig besværligt at putte om aftenen.

Han pivet rigtig meget og bliver ved med at komme med forskellige ting han har lyst til, vand, mællk, mad og vil lige pludseligt se sin far eller bedsteforældre.

Der er altid et eller andet han vil når jeg putter ham .. Det tager mig over 1 time til han er faldet i søvn hvorfor er det sådan ? Hvad gør jeg forkert ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

MorDk

Tro mig du er ikke alene. Det er altså ikke unormalt. Når man er 2 år vil man rigtig en masse ting. Selvstændighedsfasen. Her er det vigtigt med faster rammer.

Vi har også et hyr med at få vores dreng på 2 år til at sove. Det tager mellem 30-45 minutter at få ham til at sove

I øjeblikket vil han alt muligt. Vi læser MAX 2 hist. for ham. Han prøver at få os til at læse mere... MEN vi holder fast på 2 hist. Han vil gerne selv slukke lyset, men han prøver ALTID at trække tiden ud. Vi fortæller ham at vi tæller til 3 og så skal han slukke lyset. Hvis ikke så slukker vi det (også selvom det medføre SKRIG & SKRÅL)

En overgang bad han om vand konstant han fåe en tilbudt en tår inden sengetid hvis han afslår er det bare ærgeligt. (han tørster ikke) Mælk og mad er NO GO!

Vi ligger i sengen med ham til han falder i søvn. Det begyndte vi på da hans lillesøster kom til verden. Han havde brug for den nærhed og det er OK med os. Nogle gange beder han os gå... men vi siger "nej skat nu bliver mor her til du sover ellers kalder du på mig lige om lidt" og så siger han "ja, mig kalder..." Han præver at rejser fra sengen og vil lege og hoppe rundt og slår ud efter os. Jeg tager ham og siger med rolig stemme at han skal sove og så lægger jeg ham ned og holder min arm over ham så han ikke rejser sig (Ja jeg holder ham "fast") Men skader ham ikke. Han bliver gal, ked af det og kalder på sin far. Men jeg siger at "nu er det mor der er her og du skal sove" Sådan bliver jeg ved til han falder til ro og falder i søvn. Mange gange vil han nusses og det gør jeg et lille stykke tid MEN ikke på hans primisser.

Det er skide hårdt når De ikke vil sove. Men De lærer det jo nok en dag.

Anmeld

11. januar 2013

morethanperfect

lillepuller skriver:

Hej piger

Han pivet rigtig meget og bliver ved med at komme med forskellige ting han har lyst til, vand, mællk, mad og vil lige pludseligt se sin far eller bedsteforældre.

Der er altid et eller andet han vil når jeg putter ham .. Det tager mig over 1 time til han er faldet i søvn hvorfor er det sådan ? Hvad gør jeg forkert ?

Vi har samme problem med Oscar som jo også er 2

Det er vidst meget normalt .. Han vil også alt muligt , og sommetider ha hans moster og bedstefar skal putte ham , men altså .. 

Anmeld

11. januar 2013

LBK

lillepuller skriver:

Hej piger

Det er du bestemt ikke alene om.

Sådan er min 2 årige datter også lige for tiden.

Min mening er fast putteritual og så stå fast. Her hos os bliver hun lagt i seng og må vælge mellem en godnathistorie eller en godnatsang. Derefter en tår vand (fordi det ber hun om), et kram og et kys og så godnat. 

Hun bliver "ked af det", (ikke rigtig ked af det) når vi går, og så har vi fem minutters reglen. Hvis hun stadig er ked af det går vi ind til hende hver 5 minut indtil hun ikke længere græder. Giver hende sutten lægger hende ned og siger godnat og går igen. Ingen afvigelser. 

Det fungerer her, nogle dage selvfølgelig bedre end andre, og det er bare vigtigt at stå ved. 

Kan kun anbefale det

Anmeld

11. januar 2013

Loa

lillepuller skriver:

Hej piger

Kender følelsen, så jeg følger lige med.

Her prøver Isabella også alle kneb for at trække tiden, flere historier, mere vand, så har hun pludselig slået sig og vi skal puste, så skal vi fjerne nullermænd mellem tæer og fingre, og jeg kunne blive ved.....

De er bare nogle stædige små asner

Anmeld

11. januar 2013

dollygirl

MorDk skriver:

Tro mig du er ikke alene. Det er altså ikke unormalt. Når man er 2 år vil man rigtig en masse ting. Selvstændighedsfasen. Her er det vigtigt med faster rammer.

Vi har også et hyr med at få vores dreng på 2 år til at sove. Det tager mellem 30-45 minutter at få ham til at sove

I øjeblikket vil han alt muligt. Vi læser MAX 2 hist. for ham. Han prøver at få os til at læse mere... MEN vi holder fast på 2 hist. Han vil gerne selv slukke lyset, men han prøver ALTID at trække tiden ud. Vi fortæller ham at vi tæller til 3 og så skal han slukke lyset. Hvis ikke så slukker vi det (også selvom det medføre SKRIG & SKRÅL)

En overgang bad han om vand konstant han fåe en tilbudt en tår inden sengetid hvis han afslår er det bare ærgeligt. (han tørster ikke) Mælk og mad er NO GO!

Vi ligger i sengen med ham til han falder i søvn. Det begyndte vi på da hans lillesøster kom til verden. Han havde brug for den nærhed og det er OK med os. Nogle gange beder han os gå... men vi siger "nej skat nu bliver mor her til du sover ellers kalder du på mig lige om lidt" og så siger han "ja, mig kalder..." Han præver at rejser fra sengen og vil lege og hoppe rundt og slår ud efter os. Jeg tager ham og siger med rolig stemme at han skal sove og så lægger jeg ham ned og holder min arm over ham så han ikke rejser sig (Ja jeg holder ham "fast") Men skader ham ikke. Han bliver gal, ked af det og kalder på sin far. Men jeg siger at "nu er det mor der er her og du skal sove" Sådan bliver jeg ved til han falder til ro og falder i søvn. Mange gange vil han nusses og det gør jeg et lille stykke tid MEN ikke på hans primisser.

Det er skide hårdt når De ikke vil sove. Men De lærer det jo nok en dag.

Årh godt for jeg troede min søn fejlede et eller andet :/ men han græder rigtig meget før han opgiver og falder i søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.