Kun en uge gammel - overvejer at stoppe amningen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.433 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

19-82

Godmorgen derude!

efter en uge med en amning der kører nogenlunde, så overvejer vi at overgå til mme, da jeg ikke finder mig helt tilpas med det! Kunne godt tænke mig at høre, om der er andre derude, som har gjort noget lignende? Eller måske bare halvere den naturlige amning og erstatte lidt med mme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

MorDk

Jeg ammer udelukkende så jeg kan ikke hjælpe dig så meget. Men jeg sys du skal gøre som DU føler dig tilpas med. Dit barn får ernæring ligegyldigt om du ammer eller giver flaske. Følg dit hjerte.

Jeg havde det ikke så fedt med at amme i starten (med mit første barn) Det hele var jo så nyt og anderledes. Men jeg gav det en chance. Efter 1 uge kan det være svært at vurderer. Men nu ved jeg jo ikke hvordan det går under amningen og hvordan du har det med det hele... derfor kan jeg ikke udtale mig.

Anmeld

11. januar 2013

Studerendemor

19-82 skriver:

Godmorgen derude!

efter en uge med en amning der kører nogenlunde, så overvejer vi at overgå til mme, da jeg ikke finder mig helt tilpas med det! Kunne godt tænke mig at høre, om der er andre derude, som har gjort noget lignende? Eller måske bare halvere den naturlige amning og erstatte lidt med mme?

Nu ved jeg ikke præcis, hvad det er der gør, du ikke finder dig tilpas med amningen. Men mit umiddelbare råd er, at give det lidt længere tid og tale med en sundhedsplejeske inden du begynder på mme. Hvis du erstatter nogle amninger, kan du risikere at du lige så stille mister din mælk og måske fortryder det senere. Giv det lidt tid, find noget tålmodighed, eller prøv at forklare hvad det er ved amningen du ikke bryder dig om. 

Anmeld

11. januar 2013

Tulle28

Jeg tror jeg ville prøve at give det lidt mere tid, hvis jeg var dig (uden at vide, hvorfor du ikke er så vild med det). Med min den første synes jeg også det var hårdt i starten, men det var så fordi hun suttede mig til blods ret hurtigt, men også hele det der med at baby var afhængig af mig og kun mig. Jeg endte så med at amme 17 mdr. Det er så nemt at amme når det kører, du skal ikke rense flasker og alt det der. Men det er jo en smagssag og du skal gøre det som er bedst for DIG!

Anmeld

11. januar 2013

Mettefpigen

Jeg ammede og måtte supplere med mme da jeg ikk havde ernæring nok i mælken.... Jeg gik så helt over til mme efter noget tid... Men hvad er det der gør at du ikk føler dig tilpas med amning?

Anmeld

11. januar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
19-82 skriver:

Godmorgen derude!

Med min den første, der var amning de første 3 måneder et mareridt, med ødelagte brystvorter og flere brystbetændelser, men efter 3 måneder så gik amningen fint og vi nød det begge 2, jeg endte med at amme ham til han var 2 år.

Jeg synes at du skal give det en chance og se tiden lidt an,for hvis du begynder med at give mme, så vil dit barn måske ikke have bryst mere, da det er nemmere for barnet at spise af en flaske end at amme.

Anmeld

11. januar 2013

Isaac's mor

19-82 skriver:

Godmorgen derude!

Jeg stoppede efter 2 mån.. Mest fordi vi havde fået trøske så det gjorder hammer ondt!
Men jeg var heller ikk helt tilpas, synes mine bryster var ubehagelige'.. Det er op til dig selv. Du skal absolut ikk gøre det hvis du ikk kan lide det
Men jeg ville nu vente lidt, bare den første måned, der er en masse godt i baby kan bruge.

Anmeld

11. januar 2013

baby012

Personligt synes jeg de to første måneder var rigtig svære at komme igennem .. 

Det gjorde ondt, jeg følte mig utilpas, og var konstant bange for at min datter ikke fik næring nok .. 

Men da jeg kom igennem de to måneder gik det hele meget bedre .. Og jeg ammede til hun var 5 måneder.. Derefter pumpede jeg ud, og da hun var seks måneder fik kun grød, supplerende med min mælk .. 

Husk, at det er de færreste børn der gider bryst efter de har prøvet flaske.. Ved flasken går det hele nemmere og barnet bruger langt mindre energi på det (ikke nødvendigvis positivt ) 

synes bare det er meget kort tid at give det en chance.. Så prøv og se om du ikke bliver tilpas med det .. Om ikke andet, så bare de tre første vigtige måneder .. 

Anmeld

11. januar 2013

christina92

19-82 skriver:

Godmorgen derude!

Jeg har ammet fuldt ud indtil nu, 3½ måned.

Jeg vil synes personligt du enden skal give mme eller amme  har hørt om mange hvor det bliver noget kludder med begge dele. ofte fordi de ikke vil tage brystet mere når de vender sig til flasken eller ikke vil tage flasken når de har brystet

Men du må ikke have dårlig samvittighed over hvad du end vælger! Ikke alle synes det er fedt at amme og så skal man bare være glad for at mme er en mulighed

Jeg er STOR fortaler for at amme, synes man får en fantastisk kontakt og det er nemt altid at have maden med!! Men husk det ikke skal være for enhver pris

Anmeld

11. januar 2013

LilleLene

19-82 skriver:

Godmorgen derude!

GIV DET EN CHANCE !!!

Jeg hadet det den første måned, men der efter blev det bedre og bedre, da han var 4 mdr og jeg SLET ikke havde mere mælk, græd jeg faktisk, for det var noget så specielt, der lige pludselig blev forbi :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.