HVrdan lærte i at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.771 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. januar 2013

LilleLene

hækle ?

Jeg vil helt vildt gerne igang med det, så hvordan startede i

Læste i boger, hvilke links brugte i osv ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Karla

LilleLene skriver:

hækle ?

Jeg vil helt vildt gerne igang med det, så hvordan startede i

Læste i boger, hvilke links brugte i osv ?

Jeg gik på biblioteket og lånte bogen der hedder "Vi hækler sjove amigurumier". I bogen var der en del billeder, som var rigtig gode til hjælp. Derudover brugte jeg hjemmesiden drops, der er nogle meget gode billeder og videoer til, hvordan man laver de mest simple masker

Anmeld

10. januar 2013

Stumpen

Jeg ved at min svigerinde lærte det via youtube...

Anmeld

10. januar 2013

LilleLene

Karla skriver:

Jeg gik på biblioteket og lånte bogen der hedder "Vi hækler sjove amigurumier". I bogen var der en del billeder, som var rigtig gode til hjælp. Derudover brugte jeg hjemmesiden drops, der er nogle meget gode billeder og videoer til, hvordan man laver de mest simple masker

den side har jeg været inde og lure på

Anmeld

10. januar 2013

LilleLene

Stumpen skriver:

Jeg ved at min svigerinde lærte det via youtube...

okay

Anmeld

10. januar 2013

Thalia

Familiejournalens hjemmeside har nogle rigtigt gode guides til både strik og hækleri

Anmeld

10. januar 2013

LilleLene

Thalia skriver:

Familiejournalens hjemmeside har nogle rigtigt gode guides til både strik og hækleri

tak

Anmeld

10. januar 2013

LilleLene

Og hvilke ting er gode nybegynder ting ???

Anmeld

10. januar 2013

mariamiss6

LilleLene skriver:

Og hvilke ting er gode nybegynder ting ???

Nål nummer 2,5 - 3 - 4......

Hvilken nål afhænger selvfølgelig af hvilket garn du vil hækle med. Og hvilket garn afhænger jo selvfølgelig af HVAD du vil hækle

Men, kort sagt start med en nål nummer 3, og bomuldsgarn i 8/4 (8 indikerer at det er bomuld, og 4 indikerer hvor mange snoede tråde 1 hækletråd er lavet af) 

8/4 garn passer altså med en 3'er nål.

begge dele kan fåes i de mest velsortimenterede brugser som kvickly, SuperBrugsen, Super best og den slags.

Med 8/4 kan du slippe afsted med at lave næsten hvad som helst

Et andet godt råd er at lære først hvad de forskellige hæklemasker hedder på dansk, og så derefter lære hvad de hedder på amerikansk (US). For rigtig mange af de lækre opskrifter man ser på nettet er på amerikansk, og det er så ærgerligt ikke at kunne det.

Jeg samlede på et tidspunkt en del videoer som viser forskellige sting, på min blog i een og samme post den linker jeg lige her

Anmeld

10. januar 2013

LilleLene

mariamiss6 skriver:

Nål nummer 2,5 - 3 - 4......

Hvilken nål afhænger selvfølgelig af hvilket garn du vil hækle med. Og hvilket garn afhænger jo selvfølgelig af HVAD du vil hækle

Men, kort sagt start med en nål nummer 3, og bomuldsgarn i 8/4 (8 indikerer at det er bomuld, og 4 indikerer hvor mange snoede tråde 1 hækletråd er lavet af) 

8/4 garn passer altså med en 3'er nål.

begge dele kan fåes i de mest velsortimenterede brugser som kvickly, SuperBrugsen, Super best og den slags.

Med 8/4 kan du slippe afsted med at lave næsten hvad som helst

Et andet godt råd er at lære først hvad de forskellige hæklemasker hedder på dansk, og så derefter lære hvad de hedder på amerikansk (US). For rigtig mange af de lækre opskrifter man ser på nettet er på amerikansk, og det er så ærgerligt ikke at kunne det.

Jeg samlede på et tidspunkt en del videoer som viser forskellige sting, på min blog i een og samme post den linker jeg lige her

kunne jeg give dig et ordenligt smækkys havde jeg gjort det

Hvor er det lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.