Kejsersnit - ondt når jeg tisser...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.879 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

FruK

Jeg fik kejsersnit for en uge siden, og det går ok med smerterne i selve såret.

Men det svier når jeg tisser - lidt ligesom blærebetændelse. Jeg tisser dog ikke så ofte som jeg normalt gør, når jeg har blærebetændelse. Jeg tænker at det måske bare er ømhed som går væk - de har jo rodet en del med det dernede, jeg har også fået nogle voldsomme blå mærker over og under såret, så måske er det ikke så mærkeligt...!?

Men er der nogen af jer, der har fået kejsersnit, som kan kende det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Isabella_mor

FruK skriver:

Men det svier når jeg tisser - lidt ligesom blærebetændelse. Jeg tisser dog ikke så ofte som jeg normalt gør, når jeg har blærebetændelse. Jeg tænker at det måske bare er ømhed som går væk - de har jo rodet en del med det dernede, jeg har også fået nogle voldsomme blå mærker over og under såret, så måske er det ikke så mærkeligt...!?

du har jo haft kateter i forbindelse med kejsersnittet. og det kan være du har fået en lille rift og ellers så er urinrøret bare en smule irriteret. det kan være du har fået blærebetændelse. så hvis det forværres eller hvis du føler det ikke bliver bedre så skal du da til lægen med det.. 

men jeg havde det også og det var pga kateteret..

Anmeld

9. januar 2013

Gravid2012

det samme havde jeg.... efter tre dage var det vaek....

ved ikke lige hvad det var, men da det gik over, taenkte jeg nok det ikke havde vaeret andet end en rift eller noget i den stil...

har du haft det i mange dage?

Anmeld

9. januar 2013

FruK

Nåeh ja, det kan selvfølgelig være katederet. 

Jeg har har haft det de sidste par dage, men det passer egentlig meget godt med at jeg holdt op med at tage smertestillende efter weekenden. Så måske har jeg bare ikke kunnet mærke det før.

Må hellere lige holde øje med, om det bliver værre og ringe til lægen, hvis det gør.

Jeg har ret nemt ved at få blærebetændelse, og det kan man selvfølgelig godt risikere...

Tak for svar. 

Anmeld

9. januar 2013

Ka+Ma=Be

FruK skriver:

Nåeh ja, det kan selvfølgelig være katederet. 

Jeg har har haft det de sidste par dage, men det passer egentlig meget godt med at jeg holdt op med at tage smertestillende efter weekenden. Så måske har jeg bare ikke kunnet mærke det før.

Må hellere lige holde øje med, om det bliver værre og ringe til lægen, hvis det gør.

Jeg har ret nemt ved at få blærebetændelse, og det kan man selvfølgelig godt risikere...

Tak for svar. 

Tænker at du lige så godt kan blive tjekket for blærebetændelse for en sikkerheds skyld! Det er ikke sikkert at det er det, men som du ved er det nemt at be- eller afkræfte. Og hvis det skulle være blærebetændelse er det en rigtig dårlig ide at ignorere.

Stort tillykke med den nye rolle som mor 

Anmeld

9. januar 2013

LR85

FruK skriver:

Ja, sådan havde jeg det efter begge mine kejsersnit i ca 2 uger. Det var mest de sidste dråber der gjorde ondt. 

Jeg har fået fortalt af lægen, at det er fordi de skubber til blærern (flytter den ud til siden) for at kunne komme til, og den skal ligesom falde på plads igen 

Anmeld

9. januar 2013

FruK

Ka+Ma=Be skriver:

Tænker at du lige så godt kan blive tjekket for blærebetændelse for en sikkerheds skyld! Det er ikke sikkert at det er det, men som du ved er det nemt at be- eller afkræfte. Og hvis det skulle være blærebetændelse er det en rigtig dårlig ide at ignorere.

Stort tillykke med den nye rolle som mor 

Ja, det er rigtigt. Jeg har bare tænkt at drt normalt bliver meget værre indenfor ganske få timer, når jeg har blærebetændelse - og det er det ikke blevet.

Men du har ret, hellere et tjek for meget.

Jeg mærker lige efter hvordan det føles i morgen tidlig.

Og tak.  Det er ikke nogen helt ny rolle for mig - men det er nu lige så fantastisk denne gang, som den første! 

Anmeld

9. januar 2013

FruK

LR85 skriver:

Ja, sådan havde jeg det efter begge mine kejsersnit i ca 2 uger. Det var mest de sidste dråber der gjorde ondt. 

Jeg har fået fortalt af lægen, at det er fordi de skubber til blærern (flytter den ud til siden) for at kunne komme til, og den skal ligesom falde på plads igen 

Ok - det lyder jo som om det ikke er noget at være bekymret for så.  Så længe det ikke bliver værre.

Tak. 

Anmeld

9. januar 2013

Ka+Ma=Be

FruK skriver:

Ja, det er rigtigt. Jeg har bare tænkt at drt normalt bliver meget værre indenfor ganske få timer, når jeg har blærebetændelse - og det er det ikke blevet.

Men du har ret, hellere et tjek for meget.

Jeg mærker lige efter hvordan det føles i morgen tidlig.

Og tak.  Det er ikke nogen helt ny rolle for mig - men det er nu lige så fantastisk denne gang, som den første! 

Ja gør det! Det kan jo sagtens, som Isabella_mor skriver være en rift fra katederet (ved dog ikke med infektionsrisiko og sådan?!  .)

Guud, vidste ikke at du havde en i forvejen! Jamen så stort tillykke med nr. 2   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.