Bare et spørgsmål af nysgerrighed, da jeg selv lige har brugt sådan en for første gang ved mens. Ved ikke helt, hvad jeg synes. Er vild med ikke at skulle tænke på tamponer og bind og mærker den næsten ikke, når den sidder. At skulle have den ud er en anden snak, for her gør det godt nok ondt - ved ikke om jeg gør noget forkert 
Uddyb endelig jeres svar, hvis I har lyst 
Hvis du bare trækker i stilken, når du skal have den ud, så er det derfor det gør ondt. du skaber et undertryk på den anden side af cuppen, og derfor bkliver der faktisk trukket i hele underlivet indvendigt, når du tager den ud på den måde.
Du skal i stedet stikke en finger op, og lige lempe på kanten af cuppen, sådan at den slipper "suget". så kan du nok hive den ud ved stilken alligevel.
Virker det ikke alligevel, må du tage den ud ved at ligesom trykke den sammen, oppe i kanten af cuppen, og kroge den ud med pegefingeren.
Det var også sådan man blev instrueret i at bruge den til at starte med da de kom frem. Altså, der stod ingen steder, i starten i hvert fald, at man skulle hive den ud ved stilken. Stilken er en form for "falsk sikkerhed" fordi mange ikke bryder sig om at stikke en finger op.
Jeg synes de er gode, og bruger ikke andet. Bortset fra når jeg styrtbløder, så er jeg nødt til at bruge både bind og cup. Men det ville jeg også være nødt til hvis jeg brugte tampon. (altså, så ville det være tampon og bind)
men alt efter hvordan du føler smerten, så skyldes det nok mest at du hiver ved stilken, og ikke får sluppet undertrykket før du trækker den ud.
Er det fordi det gør ondt når du netop stikker en finger op, og tager trykket af den, så skyldes det at du er øm indvendig i forvejen. Altså, almindelige menstruationssmerter i selve skeden og måske ved livmodermunden. Og det kan cuppen jo desværre ikke gøre for