Divacup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du prøvet at bruge divacup?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.025 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

Papillon

Bare et spørgsmål af nysgerrighed, da jeg selv lige har brugt sådan en for første gang ved mens. Ved ikke helt, hvad jeg synes. Er vild med ikke at skulle tænke på tamponer og bind og mærker den næsten ikke, når den sidder. At skulle have den ud er en anden snak, for her gør det godt nok ondt - ved ikke om jeg gør noget forkert 

Uddyb endelig jeres svar, hvis I har lyst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Mettefpigen

Min veninde bruger sådan en, og der er ikk noget der gør ondt ved hende...

Anmeld

9. januar 2013

raca

der kan godt opstå et varcom man skal havde den ud, også gør det ondt, så prøv se om du ikke kan liste den ud, på en sådan måde at der kommer lidt luft ind.. svært at forklare, men jeg klemmer den lidt og og trækker den lidt skråt ud..

Anmeld

9. januar 2013

mariamiss6

Bare et spørgsmål af nysgerrighed, da jeg selv lige har brugt sådan en for første gang ved mens. Ved ikke helt, hvad jeg synes. Er vild med ikke at skulle tænke på tamponer og bind og mærker den næsten ikke, når den sidder. At skulle have den ud er en anden snak, for her gør det godt nok ondt - ved ikke om jeg gør noget forkert 

Hvis du bare trækker i stilken, når du skal have den ud, så er det derfor det gør ondt. du skaber et undertryk på den anden side af cuppen, og derfor bkliver der faktisk trukket i hele underlivet indvendigt, når du tager den ud på den måde.

Du skal i stedet stikke en finger op, og lige lempe på kanten af cuppen, sådan at den slipper "suget". så kan du nok hive den ud ved stilken alligevel. 

Virker det ikke alligevel, må du tage den ud ved at ligesom trykke den sammen, oppe i kanten af cuppen, og kroge den ud med pegefingeren.

Det var også sådan man blev instrueret i at bruge den til at starte med da de kom frem. Altså, der stod ingen steder, i starten i hvert fald, at man skulle hive den ud ved stilken. Stilken er en form for "falsk sikkerhed" fordi mange ikke bryder sig om at stikke en finger op. 

Jeg synes de er gode, og bruger ikke andet. Bortset fra når jeg styrtbløder, så er jeg nødt til at bruge både bind og cup. Men det ville jeg også være nødt til hvis jeg brugte tampon. (altså, så ville det være tampon og bind)

men alt efter hvordan du føler smerten, så skyldes det nok mest at du hiver ved stilken, og ikke får sluppet undertrykket før du trækker den ud.

Er det fordi det gør ondt når du netop stikker en finger op, og tager trykket af den, så skyldes det at du er øm indvendig i forvejen. Altså, almindelige menstruationssmerter i selve skeden og måske ved livmodermunden. Og det kan cuppen jo desværre ikke gøre for

Anmeld

9. januar 2013

Papillon

Tak for rådene, må prøve mig frem næste gang

Der står i vejledningen, der følger med, at man skal trække i stilken, indtil den nederste del kan nået, den skal man så trykke sammen og hive ud. 

Det gør egentlig mere ondt det sidste stykke på vej ud, som om kanten "skærer".

Anmeld

9. januar 2013

mariamiss6

Kitkat92 skriver:

Tak for rådene, må prøve mig frem næste gang

Der står i vejledningen, der følger med, at man skal trække i stilken, indtil den nederste del kan nået, den skal man så trykke sammen og hive ud. 

Det gør egentlig mere ondt det sidste stykke på vej ud, som om kanten "skærer".

Så skal du bare stikke en finger op, og kroge den ud, så vil du nok føle det letter

Du skal bare huske, hvis du gør det mens du sidder på toilettet, at holde fast i den, for den er jo lidt glat, og man kan nemt tabe den lige når den komer helt ud...

Anmeld

9. januar 2013

Papillon

mariamiss6 skriver:

Så skal du bare stikke en finger op, og kroge den ud, så vil du nok føle det letter

Du skal bare huske, hvis du gør det mens du sidder på toilettet, at holde fast i den, for den er jo lidt glat, og man kan nemt tabe den lige når den komer helt ud...

Haha tak, det skal jeg prøve at huske

Anmeld

9. januar 2013

Aagaard

Kitkat92 skriver:

Min er godt nok en ladycup men ideen er vidst den sammen.

Det er helt sikkert ikke meningen at det skal gøre ondt at tage den ud.
Klemmer du sammen om cup'en med to fingre så undertrykket udlignes når du skal have den ud? - ellers kan undertrykket godt gøre det lidt ubehageligt, men har aldrig prøvet at det gør undt.

Jeg har stemt ja og jeg er glad for den (eller hvordan det nu er formuleret) Jeg syntes den er fantastisk, jeg føler mig ikke så beskidt og det lugter ikke af mens, og de to gange i døgnet den skal skiftes kan jeg altså laaaangt de fleste gange godt finde et wc med en håndvask.

Jeg er fortaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.