barn efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

Gravid2012

hvad kan der ske hvis man bliver gravid inden det tidsrum der skal ha vaeret gaaet?

Kan man godt udfoere en graviditet alligevel?

hvad goer man hvis man bliver gravid et par maaneder efter kejsersnit?

spoerger ikke fordi jeg er gravid for det er jeg ikke... hvis der var nogen der tror det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det sker der ikke noget ved,man vil altid blive fuldt lidt tættere,når man først har haft en KS.

Der er også meget stor forskel på,hvad de forskellige hospitaler anbefaler,men fakta er at føder man tidligere end 2 år fra sidste KS,er risikoen for at livmoderen brister 3%,hvor imod den er 1% efter de 24 måneder,så alt i alt,er der feks. langt større sandsynlighed,for at blive kørt ned at en bil,bare lige for at sammenligne. 

Anmeld

9. januar 2013

Gravid2012

Mor_til_2_unger skriver:

Det sker der ikke noget ved,man vil altid blive fuldt lidt tættere,når man først har haft en KS.

Der er også meget stor forskel på,hvad de forskellige hospitaler anbefaler,men fakta er at føder man tidligere end 2 år fra sidste KS,er risikoen for at livmoderen brister 3%,hvor imod den er 1% efter de 24 måneder,så alt i alt,er der feks. langt større sandsynlighed,for at blive kørt ned at en bil,bare lige for at sammenligne. 

endelig en der svarede

tak!!!

Anmeld

9. januar 2013

Muffinmus

Blev gravid igen 10 mdr efter mit ks, men tabte det. Blev gravid igen 1 uger efter, omkring 12 mdr efter ks. Og alt gik helt fint. Bortset fra at det trak og stak i arret havde jeg absolut ingen problemer. Blev fulgt tættere under fødslen, det var alt. Fødte hende selv 20 mdr efter mit ks. Herlig oplevelse:-D

Anmeld

9. januar 2013

AnneBJ

Min svigerinde blev gravid ca. 20 mdr. efter KS med første barn. Hendes livmoder bristede inden barnet blev født, men det endte fint og hun har efterfølgende fået et 3. barn (også mindre end 2 år efter 2. AKS)

Anmeld

9. januar 2013

Gravid2012

MariaE skriver:

Blev gravid igen 10 mdr efter mit ks, men tabte det. Blev gravid igen 1 uger efter, omkring 12 mdr efter ks. Og alt gik helt fint. Bortset fra at det trak og stak i arret havde jeg absolut ingen problemer. Blev fulgt tættere under fødslen, det var alt. Fødte hende selv 20 mdr efter mit ks. Herlig oplevelse:-D

οκαy saa der er ogsaa nogle gode oplevelse mht barn tidlig efter ks...

har kun hoert de daarlige...

tak fordi du ville dele din med mig...

Anmeld

9. januar 2013

Gravid2012

AnneBJ skriver:

Min svigerinde blev gravid ca. 20 mdr. efter KS med første barn. Hendes livmoder bristede inden barnet blev født, men det endte fint og hun har efterfølgende fået et 3. barn (også mindre end 2 år efter 2. AKS)

hvordan det mon foeles naar den bristes?

af hvad jeg har laest er det saa ikke naesten kun under veer at det kan ske??

Anmeld

9. januar 2013

Ka+Ma=Be

Gravid2012 skriver:

hvad kan der ske hvis man bliver gravid inden det tidsrum der skal ha vaeret gaaet?

Kan man godt udfoere en graviditet alligevel?

hvad goer man hvis man bliver gravid et par maaneder efter kejsersnit?

spoerger ikke fordi jeg er gravid for det er jeg ikke... hvis der var nogen der tror det

Som så meget andet, kan det gå begge veje! Min svigerinde fik aks med den første og blev gravid lidt over 2 år efter (altså efter "grænsen"). Hendes ar var ved at springe da hun fik veer og blev nødt til at få aks igen.

Min veninde, som fik kejsersnit med den første, har dog født vaginalt med nr 2 kun 1 år efter kejsersnit!  

Det kommer fuldstændigt an på din krop, dit arvæv osv.

Anmeld

9. januar 2013

AnneBJ

Gravid2012 skriver:

hvordan det mon foeles naar den bristes?

af hvad jeg har laest er det saa ikke naesten kun under veer at det kan ske??

Hun var begyndt at få småveer, fordi hun var blevet sat igang med ballonkateder. Hun sagde det gjorde rigtig, rigtig ondt at den bristede, men at hun ikke helt registrerede det, fordi hun jo også havde vesmerter.

De måtte åbne hende akut, putte den hånd som barnet havde stukket ud ind igen, lukke sammen dér, og lave et regulært kejsersnitar i livmoderen.

Men det samme kunne jo være sket selvom hun havde ventet 2 år - det er ikke til at vide.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.