Hjæææælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
6 svar
1 synes godt om
9. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej!

Har brug for et godt råd og lidt opbakning! vi har lige fået dreng nr. 3. Nu er dåbsdatoen sat. Ved barn nr. 1 (10 år siden) var svigermor gudmor. Barn nr. 2 (7 år siden) var det svigerfar. Inden for de sidste 3 år har jeg midstet begge mine forældre i en tidlig alder, sidst min far for 3 mrd. Siden. Nu har jeg så kun min bror og hans kone tilbage på min side, hvilket gør at jeg gerne ville have gudmor/far rollen i min familie denne gang. 

Da jeg blev gravid var min mands søster hurtig og krævede rollen som gudmor med det samme. Hvilket vi begge sys var mærkeligt, for det gør man da ikke! Det var ikke med i planen, men det ville vi jo ikke tage stilling til der! Vidste godt på det tidspunkt, at det ville skabe problemer senere!

Nu står vi så 2 mrd før barnedåb og har valgt min svigerinde fordi hun betyder rigtig meget for mig og har været der 100 % gennem begge mine forældres død og min graviditet og fødsel! Føler nærmest at det er den søster jeg Aldrig har haft og det vil betyde alt for os at hun nu kan stå med lille Emil. 

Men det er min sviger familie vist ikke enige i. Har ikke talt med min svigerinde endnu, men min svigermor, der har gjort mig opmærksom på hvor skuffet og ked af det svigerinde bliver! For hun har ikke stået med nogle af dem?? Og det er hendes store drøm osv. det skal lige siges at vi på ingenmåde nogensinde har snakket om det el. Lovet svigerinden at det skulle være hende!

Bliver så ked af det! Hvorfor skal jeg føle skyld over ikke at vælge en bestemt fordi hun lige havde sat sig det i hovedet? Er helt klar over at det er vores valg! Og jeg skal være ligeglade med hvad de tænker, det er bare meget svært! Der er da ikke noget at sige til at jeg har behov for at det er en på min side denne gang! 

Hvordan skal jeg takle det? Syntes det er ubehageligt! Det er vel vores eget valg! Kan slet ikke sætte mig ind i det, for kunne aldrig drømme om selv at forvente den slags!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Dot D

HALLO, der er da kun én ting at sige..... Det er jeres barn og dermed jeres beslutning. Det skal de overhovedet ikke blande sig i. Hvis de er sure over det, så burde de blive væk, det er nok hårdt sagt, men sådan som du beskriver dem, så kunne jeg frygte, at de vil sidde med sure ansigter den dag, fordi de ikke lige fik deres vilje.

Man kan på ingen måde kræve at blive gudmor/far, det er noget man gør sig fortjent til.

Så jeg synes helt klart, at I skal holde ved din svigerinde, som har været der for dig, og den kamel må din svigerfamilie så sluge...

Tillykke med 3´eren og god dåb

Anmeld

9. januar 2013

Jupiter

Jeg kan sagtens forstå din frustration. Det er ikke sjovt at gøre folk kede af det.

Jeg blev selv skuffet da min søster ikke valgte mig til hendes drengs dåb, men jeg kom over det, og jeg var da bare fader i stedet

Men altså, for at skåne din svigerinde, så forklar det på en måde så hun ikke føler at hun er valgt fra til noget helt vildt vigtigt.

Prøv at forklar hende hvad Gudmor helt præcist er - det er jo i bund og grund blot et løfte om at lære barnet om kristendom osv.

Sig til hende at i føler et behov for at fordele den rolle mellem begge jeres familie.

Hun vil helt sikkert blive ked af det til at starte med, men kan i ikke give hende nogle andre opgaver til dåben så hun føler sig vigtig? Fx lave gaveliste, stå for noget med maden, billeder, at skifte Emil til almindeligt tøj osv.

Håber I får en dejlig dåb uden dårlig samvittighed!

Anmeld

9. januar 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hej!

Har brug for et godt råd og lidt opbakning! vi har lige fået dreng nr. 3. Nu er dåbsdatoen sat. Ved barn nr. 1 (10 år siden) var svigermor gudmor. Barn nr. 2 (7 år siden) var det svigerfar. Inden for de sidste 3 år har jeg midstet begge mine forældre i en tidlig alder, sidst min far for 3 mrd. Siden. Nu har jeg så kun min bror og hans kone tilbage på min side, hvilket gør at jeg gerne ville have gudmor/far rollen i min familie denne gang. 

Da jeg blev gravid var min mands søster hurtig og krævede rollen som gudmor med det samme. Hvilket vi begge sys var mærkeligt, for det gør man da ikke! Det var ikke med i planen, men det ville vi jo ikke tage stilling til der! Vidste godt på det tidspunkt, at det ville skabe problemer senere!

Nu står vi så 2 mrd før barnedåb og har valgt min svigerinde fordi hun betyder rigtig meget for mig og har været der 100 % gennem begge mine forældres død og min graviditet og fødsel! Føler nærmest at det er den søster jeg Aldrig har haft og det vil betyde alt for os at hun nu kan stå med lille Emil. 

Men det er min sviger familie vist ikke enige i. Har ikke talt med min svigerinde endnu, men min svigermor, der har gjort mig opmærksom på hvor skuffet og ked af det svigerinde bliver! For hun har ikke stået med nogle af dem?? Og det er hendes store drøm osv. det skal lige siges at vi på ingenmåde nogensinde har snakket om det el. Lovet svigerinden at det skulle være hende!

Bliver så ked af det! Hvorfor skal jeg føle skyld over ikke at vælge en bestemt fordi hun lige havde sat sig det i hovedet? Er helt klar over at det er vores valg! Og jeg skal være ligeglade med hvad de tænker, det er bare meget svært! Der er da ikke noget at sige til at jeg har behov for at det er en på min side denne gang! 

Hvordan skal jeg takle det? Syntes det er ubehageligt! Det er vel vores eget valg! Kan slet ikke sætte mig ind i det, for kunne aldrig drømme om selv at forvente den slags!

Kan godt forstå du synes det er rigtigt svært, fordi du ligesom har skyldfølese over du har gjort nogen kede af det, men HEY! det er jeres barn, det er JER som bestemmer.

det jeg synes du skal gøre er at:

Tage hjem til dem , sætte jer ned stille og roligt over en tår Kaffe, sodavand eller hvad i nu drikker.

og så sige til dem, jeg er klar over i er kede af det, og det er jeg selvfølgelig selv ked af skal i vide, men jeg har valgt min ......... til at være gudmor fordi sådan og sådan.

jeg håber i vil acceptere min / vores beslutning for det er sådan det bliver, og vi er glade for vores valg. og det betyder jo ikke at i ikke betyder meget for os.

Sådan synes jeg du/ i skal sige.

Ingen skal bestemme hvad i gør og hvem der skal være gudmor. kun JER !  

og så skal du selv være hamrende lykkelig og glad for jeres beslutning, og ikke skænke svigerne en tanke )))

Anmeld

9. januar 2013

Pigent

Jeg synes i skal holde fast i jeres beslutning

Din svigerfamilie skal ihvertfald ikke bestemme det.

Anmeld

9. januar 2013

Anonym trådstarter

Min svigerinde var fader til vores første dreng. Og havde da også overvejet at det kunne hun blive igen denne gang! Det ville være fint med mig! Men hun er det sidste barn og eneste pige og bliver i en alder af 27 stadig røv forkælet og behandlet som et barn af sin mor. hun opører sig også selv sådan og render i byen hver weekend og ryger til udpumpning osv. Hvilket jo er ligegyldigt, men bare for at forklarer at hun er virkelig umoden og jeg frygter virkelig at hun bliver sur! Især når hun åbenbart også har sin mors støtte! Hun er typen der  kan være fornærmet over den mindste ting i laaang tid! 

Sys bare det er svært! Ville gerne gøre alle glade, men sådan er det åbenbart ikke! Ville ønske at min svigermor (som jeg ellers har et fantastisk forhold til) ville ha' bakket op om mit valg! Især fordi jeg har mistet både mor, far og mormor de seneste 3 år. Og bare ikke har flere tilbage End min bror og hans kone. Ville også først ha' valgt min bror men valgte min svigerinde for ikke at gøre forskel, fordi jeg bare VIDSTE at hun ville blive sådan :,(

Anmeld

25. februar 2013

Cbank

Ved godt tråden er lidt gammel. 

Men jeg syntes nu bare du og din mand skal holde fast ved jeres beslutning.

Hvis svigerinden er så umoden som du fortæller, så syntes jeg du skal fortælle hende det forholdsvis tidligt (før dåben) at det bliver din svigerinde fordi sådan og sådan. Så må hun blive sur og opføre sig som hun vil. Men jeg syntes det er vigtigt at sætte tingene HELT klart og hvis hun bliver så pigefornærmet så må hun jo gøre op med sig selv om hun vil være sur og blive væk fra dåben eller være glad og tage med til dåben.

Der skal heller ikke være sure miner til selve dåben. Hvorfor ikke bare være glade på jeres vejne at I har et 3. vidunder barn?  Det er jo det aller aller vigtigste  

Held og lykke med det og få jer nu en rigtig god og dejlig barnedåb 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.