Anonym skriver:
Hej!
Har brug for et godt råd og lidt opbakning! vi har lige fået dreng nr. 3. Nu er dåbsdatoen sat. Ved barn nr. 1 (10 år siden) var svigermor gudmor. Barn nr. 2 (7 år siden) var det svigerfar. Inden for de sidste 3 år har jeg midstet begge mine forældre i en tidlig alder, sidst min far for 3 mrd. Siden. Nu har jeg så kun min bror og hans kone tilbage på min side, hvilket gør at jeg gerne ville have gudmor/far rollen i min familie denne gang.
Da jeg blev gravid var min mands søster hurtig og krævede rollen som gudmor med det samme. Hvilket vi begge sys var mærkeligt, for det gør man da ikke! Det var ikke med i planen, men det ville vi jo ikke tage stilling til der! Vidste godt på det tidspunkt, at det ville skabe problemer senere!
Nu står vi så 2 mrd før barnedåb og har valgt min svigerinde fordi hun betyder rigtig meget for mig og har været der 100 % gennem begge mine forældres død og min graviditet og fødsel! Føler nærmest at det er den søster jeg Aldrig har haft og det vil betyde alt for os at hun nu kan stå med lille Emil.
Men det er min sviger familie vist ikke enige i. Har ikke talt med min svigerinde endnu, men min svigermor, der har gjort mig opmærksom på hvor skuffet og ked af det svigerinde bliver! For hun har ikke stået med nogle af dem?? Og det er hendes store drøm osv. det skal lige siges at vi på ingenmåde nogensinde har snakket om det el. Lovet svigerinden at det skulle være hende!
Bliver så ked af det! Hvorfor skal jeg føle skyld over ikke at vælge en bestemt fordi hun lige havde sat sig det i hovedet? Er helt klar over at det er vores valg! Og jeg skal være ligeglade med hvad de tænker, det er bare meget svært! Der er da ikke noget at sige til at jeg har behov for at det er en på min side denne gang!
Hvordan skal jeg takle det? Syntes det er ubehageligt! Det er vel vores eget valg! Kan slet ikke sætte mig ind i det, for kunne aldrig drømme om selv at forvente den slags!
Kan godt forstå du synes det er rigtigt svært, fordi du ligesom har skyldfølese over du har gjort nogen kede af det, men HEY! det er jeres barn, det er JER som bestemmer.
det jeg synes du skal gøre er at:
Tage hjem til dem , sætte jer ned stille og roligt over en tår Kaffe, sodavand eller hvad i nu drikker.
og så sige til dem, jeg er klar over i er kede af det, og det er jeg selvfølgelig selv ked af skal i vide, men jeg har valgt min ......... til at være gudmor fordi sådan og sådan.
jeg håber i vil acceptere min / vores beslutning for det er sådan det bliver, og vi er glade for vores valg. og det betyder jo ikke at i ikke betyder meget for os.
Sådan synes jeg du/ i skal sige.
Ingen skal bestemme hvad i gør og hvem der skal være gudmor. kun JER !
og så skal du selv være hamrende lykkelig og glad for jeres beslutning, og ikke skænke svigerne en tanke
)))