Tavshedspligt i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

det er nemlig lige det jeg også selv tænkte jeg blev så flov og var klar til at gå hjem og tude bag efter..

jeg ville da også helst have at hvis det skulle være at hun så havde taget mig med ind på kontoret.

Hun talte med lidt høj anklagende stemmeføring derved er jeg sikker på alle kunne høre hende hvilket ikke gjorde det bedre.

De børn der var rundt om ud over min egen søn stod og trak i hende for at få hendes opmærksomhed så derfor stod de sådan set samme sted! 

Selv om det var i går har jeg det stadig rigtig dårligt med det og føler mig stadig berørt af det, især når jeg skal bringe/hente min søn for hvad nu hvis hun er der og gør det igen!!!

Du er nødt til at tage en snak med hende, og fortælle, at det slet ikke er ok! Og så må du gøre hvad du kan for at løse problemet, så du ikke riskerer det igen!

Du skal ikke gå og være utilpas ved at aflevere og hente din søn! Det dur slet ikke

Håber du har overskud til at fortælle hende, at det ikke er ok opførsel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

tusin tak for alle jeres tilbagemeldinger det er rart at vide at jeg ikke er nærtagende og at mine tanker om tavshedspligt er rigtig.

Hun er Børnehavens leder så det nærmeste sted jeg kan gå hen er kommunen!! men børnehaven er selejende men er ind under kommunen

Jeg ville kontakte hende og oplyse hende om, at hun har tavshedspligt og at det var meget upassende den situation som hun havde sat dig i i går.

Anmeld

9. januar 2013

Anonym trådstarter

Er det ok at skrive det pr mail da jeg tror jeg vil have problemer med at fortælle hende det direkte..

Anmeld

9. januar 2013

Father

Anonym skriver:

Er det ok at skrive det pr mail da jeg tror jeg vil have problemer med at fortælle hende det direkte..

Jeg ved ikke om hun som sådan er dækket af tavshedspligt, jf. Forvaltningsloven, men det er ufattelig dårlig stil og viser manglende pli, at hun ikke hiver dig til side.

Jeg syntes du skal sige det ansigt til ansigt, du har intet at skame dig over.

Anmeld

9. januar 2013

(august)

Det burde hun jo som sådan slet ikke være blandet ind i, da det jo er kommunen som får pengene og ikke institutionen. Det burde være kommunen som kontaktede dig for at høre hvorfor du ikke har betalt og i så fald finder ud af hvad der så skal ske.

Jeg vil prøve og kontakte kommunen og høre hvorfor de ikek har ringet, men at du skal snakked med lederen om dette.

Håber det løser sig

Anmeld

9. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke svare dig omkring tavshedspligt lige i den her situation.

Men det er uproffesionelt og hun burde have vist mere hensyn.

Jeg ville ikke ringe til kommunen omkring denne situation, men tage dem med lederen. Det er altid bedst at gå til den pågældende person først. Hvis man så ikke føler at man bliver hørt, så må man jo gå videre med den.

Men det undrer mig hvorfor pladsanvisningen ikke har kontaktet dig. Hvorfor skal det gå via institutionens leder

Anmeld

9. januar 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg kan ikke svare dig omkring tavshedspligt lige i den her situation.

Men det er uproffesionelt og hun burde have vist mere hensyn.

Jeg ville ikke ringe til kommunen omkring denne situation, men tage dem med lederen. Det er altid bedst at gå til den pågældende person først. Hvis man så ikke føler at man bliver hørt, så må man jo gå videre med den.

Men det undrer mig hvorfor pladsanvisningen ikke har kontaktet dig. Hvorfor skal det gå via institutionens leder

undre også mig at de ikke kontaktede mig de har da alle mulige oplysninger både mobil nr, mail og adresse og hvis jeg ikke tager min mobil kan de da ligge en besked op svaren!!

Vil heller ikke starte med kommunen da det måske lige er lidt voldsomt men fortsætter det så gør jeg!!!

(kun en tilføjelse lidt infor så har jeg altid haft et meget træls forhold til hende da jeg mener hun er arogant og jeg mener ikke hun behandler børnene rigtig (taler meget ned til/nedladen til dem  som var de vuggestuebørn som ikke forstod hende helt endnu, men det er ikke noget jeg nogensinde har fortalt dem i børnehaven, resten at pædagogerne i børnehaven har jeg intet problem med!)

Anmeld

9. januar 2013

bøllen

Anonym skriver:

Hej

Jeg vil godt høre om det bare er mig der er nærtagende eller...

Jeg har haft nogle problemer med betaling til børnehaven (manglende betaling) børnehave lederen fik det afvide af pladsanvisningen og konfronterede mig med det igår morges ude midt i gangen hvor børnenes tøj hænger der står 5 børn rundt om os samt nogle forældre der er ved at sige farvel inde de skulle på arbejde... må hun overhovede snakke om det sådan et sted jeg følte mig virkelig dårlig bag efter da jeg ikke rigtig har lyst til at andre forældre ved at jeg har økonomiske problemer!! 

Har hun ikke tavshedspligt der da hun har indsigt i min private ting jeg har søgt rundt på nettet omkring tavshedspligt og syntes ikke det står særlig godt beskrevet men fandt den har fra bupl som jo er pædagogernes fagforening: http://www.bupl.dk/loen__og__vilkaar/ansaettelse_og_afsked/ansat_-_rettigheder_og_pligter/tavshedspligt?opendocument : der stod det her Sagt kort er det oplysninger om væsentlige offentlige eller private interesser. Dermed oplysninger om andres private forhold. Det er også statens sikkerhed og kommunernes økonomiske interesser (når kommunen udfører forretninger, ikke i kommunens forvaltning over for borgere og ansatte).

Jeg har sådan en lyst til at konfrontere hende med det her men vil lige høre om det bare er mig der er meget nærtagende eller hvad 

Hun har tavshedspligt og i given situation ville jeg mene hun skulle have trukket dig til side.

ville lade en bemærkning falde om at du ikke brød dig om måden og en anden gang ønsker det foregår evt på kontor 

Anmeld

9. januar 2013

Father

bøllen skriver:

Hun har tavshedspligt og i given situation ville jeg mene hun skulle have trukket dig til side.

ville lade en bemærkning falde om at du ikke brød dig om måden og en anden gang ønsker det foregår evt på kontor 

Jeg er overbevist om, at en information om manglende betaling ikke er dækket af tavshedspligten.Dog undrer det mig, at institutionen bliver indblandet, med mindre det da er en privat institution.

At det så er mangel på konduite, er en anden sag.

Anmeld

9. januar 2013

Kofoed.

Men husk ikke at få ned på hendes niveau, så træk hende til side og sig, at du bestemt ikke synes om hendes opførelse i den episode og faktisk blev såret af, at hun højlydt nævner så private sager i samvær med andre, specielt når det er forældre der er i rummet.. øv en oplevelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.