Få tankerne væk og slappe af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. januar 2013

Papillon

Efter at have læst artiklen om hvordan stress kan påvirke muligheden for at blive gravid, har jeg et spørgsmål.

Hvordan får man så tankerne væk og slapper af? 

Nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

Guldimaven

Lad vær med at tælle efter hvornår du har ægløsning.

Anmeld

8. januar 2013

(august)

Har absolut ingen råd.

Kan kun fortælle hvad der hjalp for os. Vi har været i behandling for barnløshed, og det var først da vi accepterede at vi skulle ikke have nogen biologiske børn, men adoptere nogle i stedet, at min stress og tanker forsvandt...sidste forsøg vi skulle igennem var kun for at bruge vores 3 gratis forsøg i det offentlige, men egentlig ikke fordi vi havde lyst til det, for vi vidste jo at det endte med en negativ test...men men men der kom en dejlig lille pige.

Krydser fingre for jer

Anmeld

8. januar 2013

MariaKyedDK

Guldimaven skriver:

Lad vær med at tælle efter hvornår du har ægløsning.

JA, glem alt om hvornår du har ægløsning, og lad være med at tælle frem til dagen hvor din næste mens skal IKKE komme

altså, vi havde opgivet fuldstændig efter 3½ års kamp, og jeg var fast besluttet på at få den der gratis vaccine , og så havde jeg travlt på mit studie med eksamener osv. og jeg var super dårligt humør den måned, synes alt var noget lort fordi jeg nertop havde accepteret at jeg ikke skulle være gravid, og vupti, Hvor jeg aller mindst ventede det gik jeg over tid for første gang nogensinde og testede dagen efter og så knald røde strejer kom der frem.

så lav noget andet end at tælle til mens og ægløsning.

Siger ikke det hjælper, men her var det tilfældet ( måske mest fordi jeg havde opgivet alt håb om det )

Jeg er 7+4 Idag Og håber bare alt er som det skal. har i hvert fald sindsygt meget Kvalme hver dag ( specielt om morgenen) Puh ha det er hårdt! Og har det næsten hele dagen... øv øv, nå men det var lige et sidespring, men jeg tror virkelig det er rigtigt nok at man faktisk skal prøve at lave noget andet, folk sagde os altid til mig, det sker når du mindst venter det, og lad være med at tænke over det, men det kan man IKKE , det kan man først når man faktisk Opgiver !

hvor lang tid har i prøvet

Anmeld

8. januar 2013

Mother-love

Jeg stoppede med mine p-piller i marts 2010. For vi vidste at der kunne være mulighed for at det tog længere tid når jeg havde været på ppiller i 7 år. Men skulle gøre min udd. Færdig. Så min kæreste kom ikke oppe i mig npr vi havde sex. Men vi startede så pb omkring juli de første 2 mdr var jeg så opsat på at blive gravid så jeg talte dage op til æl og vi dyrkede sex hver anden dag i ugen omkring æl. Men intet skete og jeg var helt ude af de når min mens så kom. Og så valgte jeg at sige nu gider jeg ikke tælle mere. Og 3. Mdr mærkede jeg at jeg fik min æl og vi havde sex den dag so den eneste i den mdr. Og så blev jeg gravid. Så det er bare at slappe af og sige tildig selv at det sker når det sker.

Anmeld

8. januar 2013

Bertris

Kitkat92 skriver:

Efter at have læst artiklen om hvordan stress kan påvirke muligheden for at blive gravid, har jeg et spørgsmål.

Hvordan får man så tankerne væk og slapper af? 

Nogle gode råd?

Jeg ville nok prøve at lade vær med at lægge så mange kræfter i at PRØVE og bare lade tingene gå sin gang, så "stresser" du ikke kroppen ved at tælle, tænke og bekymre dig om det lykkedes dennegang. Nyd hinanden og lev sundt og fornuftigt  

Anmeld

8. januar 2013

Guldimaven

MariaKyedDK skriver:

JA, glem alt om hvornår du har ægløsning, og lad være med at tælle frem til dagen hvor din næste mens skal IKKE komme

altså, vi havde opgivet fuldstændig efter 3½ års kamp, og jeg var fast besluttet på at få den der gratis vaccine , og så havde jeg travlt på mit studie med eksamener osv. og jeg var super dårligt humør den måned, synes alt var noget lort fordi jeg nertop havde accepteret at jeg ikke skulle være gravid, og vupti, Hvor jeg aller mindst ventede det gik jeg over tid for første gang nogensinde og testede dagen efter og så knald røde strejer kom der frem.

så lav noget andet end at tælle til mens og ægløsning.

Siger ikke det hjælper, men her var det tilfældet ( måske mest fordi jeg havde opgivet alt håb om det )

Jeg er 7+4 Idag Og håber bare alt er som det skal. har i hvert fald sindsygt meget Kvalme hver dag ( specielt om morgenen) Puh ha det er hårdt! Og har det næsten hele dagen... øv øv, nå men det var lige et sidespring, men jeg tror virkelig det er rigtigt nok at man faktisk skal prøve at lave noget andet, folk sagde os altid til mig, det sker når du mindst venter det, og lad være med at tænke over det, men det kan man IKKE , det kan man først når man faktisk Opgiver !

hvor lang tid har i prøvet

Lige præcis! De første 3 mdr, talte jeg også frem til DER skulle vi have sex, DER skulle min mens komme.. 4 gang besluttede jeg at lade vær med at tælle, og vupti var jeg gravid.

Anmeld

8. januar 2013

Papillon

Tak for rådene

Det bliver nok svært at efterleve, allerede nu ved jeg "tilfældigvis" hvornår ægløsning er denne måned. Så kan vel lige så godt opgive, at der sker noget denne måned (måske det hjælper?)

Bare man kunne slippe tankerne fuldstændigt 

Anmeld

8. januar 2013

MariaKyedDK

Guldimaven skriver:

Lige præcis! De første 3 mdr, talte jeg også frem til DER skulle vi have sex, DER skulle min mens komme.. 4 gang besluttede jeg at lade vær med at tælle, og vupti var jeg gravid.

ja jeg tror virkelig der er noget om det

Da jeg fandt ud af jeg var gravid her den 16 december , tænkte jeg det ikke kunne passe , for manden og jeg har MAX Og det er virkelig sandt MAX haft sex 2 gange den måned.

vi havde jo opgivet og jeg gad ik have sex eller noget som helst... så det var helt vildt, jeg synes stadig det er ret vildt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.