Jeg har selv en dejlig hund, som jeg elsker som et lille barn.
Vi tegnede som det første da vi fik hende en forsikring, da der kommer uventede udgifter med en hund før eller siden.
Hvis man har en lidt ustabil økonomi, er det endnu vigtigere, at forsikringerne er i orden, inden uheldet er ude.
Hvis dyrlægen foreslår at de skal se hunden for at vurdere, hvor alvorligt det et, kan der ikke være tvivl om, at du skal tage hunden til dyrlæge med det samme.
Jeg har to forslag. Tal med dyrlæge om først at betale regningen den 20. Tror nu de fleste vil gå med til det. Dyrlæger elsker dyr, og vil gøre det bedste for dem.
Alternativt så snak da med jeres bank. Hvis du skriver, at I nornalt altid har opsparing og lagt penge til side i jeres budget, kan jeres bank da se dette på historikken på jeres konto.
Har I lagt ud til bedemand eller lign. til en begravelse og betalt en tandlæge, kan banken jo også se, at jeres penge ikke blot er smuldret væk på ingenting. Så vil de fleste bankrådgivere gå med til et midlertidigt overtræk i 12 dage.
Banker plejer at være meget velvillige over for folk, som følger et budget og har en opsparing.
Uanset hvad, så skal den hund til dyrlæge. Alt andet er dyreplageri i mine øjne.
Anmeld