jeg er presset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2013

Ditte-3

Dorthe1986 skriver:

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg har sgu føler med dig

Jeg er helt enig med de andre i at hunden ikke skal lide og alt det. Men at komme med kommentarer, som "det må man bare sørge for der er penge til"... Øh ja, men hvis i lige gider og læse hvad TS skriver. Hun har normalt altid penge til dyrlæge mv, men fordi der er dukket nogle ting op, der skulle betales, så har de altså ikke flere penge.

Så at angribe at hun ikke sørger for at have penge, er egentlig noget fis. Hun ønsker jo heller ikke hendes hund skal lide. Det kan i da se. Men hvis man ikke har penge, og man ikke kan låne af bank eller forældre og dyrlægen heller ikke er villig til at dele betalingen op, hvad er det så lige præcis ts skal gøre?

Hvis i nu, når i læste hendes svar (faktisk allerede i hendes første indlæg) faktisk læste hvad der stod, at hendes økonomi (for første gang!) var i bund, så kunne i måske blive lidt mere konstruktive i jeres indlæg.

Synes bare det er urimeligt, at angribe hendes person og egentlig kalde hende uansvarlig, når det netop er det hun ikke er. For ja det kan godt være i er heldige at have dyrlæger, der vil dele betalingen op, familier, der kan låne jer penge osv. Men husk lige at alle ikke har de samme muligheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

Dinna88

Dorthe1986 skriver:

Vil med glæde lade den ligge, vil bare lige orientere dig om, at hun har forklaret, hvorfor hendes forsikring på hunden først dækker om 14 dage. Forsikringen krævede at den skulle tjekkes for noget med hofterne først og det kunne den først blive når den var 1 år. Derfor dækker den ikke endnu

Det har jeg skam læst

Anmeld

8. januar 2013

smokin

Dorthe1986 skriver:

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt det var konstruktivt at vente på den 20. For det er det IKKE!

Men det er jo heller ikke konstruktivt at kalde hende uansvarlig?

Som skrevet tidligere, var det min egen hund, havde jeg også gjort alt hvad der skulle til om det så var at tage et quicklån eller et sms-lån...

Det eneste jeg ville med mit indlæg, var bare at opfordre til at være mere konstruktive i svarene.

Jamen så er vi vel enige. På den ene eller anden facon.

jeg gider ikke ordkløveri, jeg håber bare at den hund kommer til dyrlægen. 

That's my 5 cents 

Anmeld

8. januar 2013

Dorthe1986

Laulund87 skriver:

Når man skriver om en syg hund der lider må man simpelthen forvente svar derefter.. Der er ingen der siger hun er en dum ko, men det er dælme svært at sidde og sige at det er sååå synd for hende.

Hun må finde en løsning for den hund SKAL til dyrlæge, det kan da ikke diskuteres. At vi så skulle kunne fortælle hende hvor hun skal finde de penge, virker rimelig tosset i mine øjne.

At hun så siger at "her på baby.dk er folk bare så hellige", der står jeg af. Sikke noget fis at sige fordi man ikke får de svar man søger. Så skulle hun starte med at sige hvad der er tilladt at svare i tråden.

Endnu engang, jeg siger ikke man skal sige det er synd for hende. Blot at man bør komme med konstruktive råd. Det er jo også det, der gavner hunden bedst

Men vi er enige om at en skal til dyrlæge når behovet er der. Men tænker hun nok er gået lidt i panik og derfor spørger ind til, hvad hun nu skal.

Og er enig i at, det ikke er smart at sige at folk herinde er hellige. Det er ikke vejen frem til at få hjælp

Anmeld

8. januar 2013

bøllen

Anonym skriver:

Jeg er ret sikker på at min hund har urinvejsinfektion - tisser meget - igår var det grumset og i dag er der blodpletter.. Jeg er i tvivl om det kan være hendes løbetid eller om det er pga en urinvejsinfektion. Hun er 1 år og et par mdr. Hun havde en lille løbetid i sommers (mener jeg) - men den var så lille at vi virkelig var i tvivl.

Nå jeg ringede selvfølgelig til dyrelægen og det koster 450 kr for at få en urin dyrket - for herefter at få tid til at få hende tjekket - det koster 550 kr og så kommer evt penicilin Vi har bare ikke en rød reje i denne mdr

Hvad fanden skal jeg gøre??? Og jo jeg har en sygeforsikring på hende, men den er først oprettet her efter hun blev et år, da hun skulle tjekkes for noget hofte halløj førend hun kunne blive dækket og den dækker først fra om 14 dage.

Har desværre ingen gode råd, og syntes det er en kedelig situation I er havnet i.

men syntes som så ofte folk er rimelig hårde i deres kommentar herinde til dig. Syntes der er ærgeligt, jeg er slet ikke i tvivl om at kunne du hoppe til månen efter penge havde du gjordt dette.

at folk kalder sig uansvarlig og ikke burde have hund osv kan jeg slet slet ikke følge. Vi kan alle have i en situation hvor der kommer uforudsete udgifter som I har haft. Jeg tænker hvor mange af dem der udtaler sig har en konto med uendelig midler på ???

I har været hårdt ramt og kontoen er nu Tom, det gør jer ikke til uansvarlige folk. Ja selvfølgelig skal hunden til dyrlægen hvis den lider men som jeg læser det , skriver du den ikke er påvirket. Og dyrlægen siger du skal se tiden an.

det må du gøre og viser det sig den er skidt, ja så må du finde en løsning. Håber det lykkes for dig 

Anmeld

8. januar 2013

Dorthe1986

Zette skriver:

Jamen så er vi vel enige. På den ene eller anden facon.

jeg gider ikke ordkløveri, jeg håber bare at den hund kommer til dyrlægen. 

That's my 5 cents 

Anmeld

8. januar 2013

bøllen

Dorthe1986 skriver:

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg har sgu føler med dig

Jeg er helt enig med de andre i at hunden ikke skal lide og alt det. Men at komme med kommentarer, som "det må man bare sørge for der er penge til"... Øh ja, men hvis i lige gider og læse hvad TS skriver. Hun har normalt altid penge til dyrlæge mv, men fordi der er dukket nogle ting op, der skulle betales, så har de altså ikke flere penge.

Så at angribe at hun ikke sørger for at have penge, er egentlig noget fis. Hun ønsker jo heller ikke hendes hund skal lide. Det kan i da se. Men hvis man ikke har penge, og man ikke kan låne af bank eller forældre og dyrlægen heller ikke er villig til at dele betalingen op, hvad er det så lige præcis ts skal gøre?

Hvis i nu, når i læste hendes svar (faktisk allerede i hendes første indlæg) faktisk læste hvad der stod, at hendes økonomi (for første gang!) var i bund, så kunne i måske blive lidt mere konstruktive i jeres indlæg.

Synes bare det er urimeligt, at angribe hendes person og egentlig kalde hende uansvarlig, når det netop er det hun ikke er. For ja det kan godt være i er heldige at have dyrlæger, der vil dele betalingen op, familier, der kan låne jer penge osv. Men husk lige at alle ikke har de samme muligheder.

Er enig i det du skriver

Anmeld

8. januar 2013

Dorthe1986

Frøken J. skriver:

Jeg er fuldstændig enig, og skulle netop til at skrive noget lignende. Jeg synes nogen af kommentarerne er ret ubehagelige. Især taget i betragtning at hun forklarer, at de normalt har en opsparing til det, men der for nylig har været dødsfald i familien, hvor de måtte betale en stor bunke penge. Nu ved jeg ikke med jer andre, men begravelser er ikke lige den slags, som jeg budgetterer med i de penge vi sparer op - Det kan man jo ikke forudse, og håber jo ikke det bliver aktuelt. Så jeg synes faktisk ikke det er rimeligt på dén måde at slå hende oven i hovedet, taget i betragtning hvad hun/de lige har været igennem.

Trådstarter, jeg har ikke så mange forslag, men i første omgang ville jeg kontakte dyrlægen igen. Jeg ville især spørge ind til, om hendes symptomer lyder meget alvorlige, og om dyrlægen bedømmer det er akut, eller om hun mener der nok er tale om løbetid. Hvis hun vurderer det er akut, tror jeg, at jeg igen ville prøve at foreslå det med forsinket betaling. Der er jo under 2 uger til børnepengene kommer, så såfremt dyrlægen mener det er akut eller semi-akut, kan det være du har held til at overtale hende.

Stort kram, jeg er ked af, at i har måtte begrave så ungt et familiemedlem

Anmeld

8. januar 2013

Tabita Højer

Jeg har selv en dejlig hund, som jeg elsker som et lille barn. 

Vi tegnede som det første da vi fik hende en forsikring, da der kommer uventede udgifter med en hund før eller siden. 

Hvis man har en lidt ustabil økonomi, er det endnu vigtigere, at forsikringerne er i orden, inden uheldet er ude. 

Hvis dyrlægen foreslår at de skal se hunden for at vurdere, hvor alvorligt det et, kan der ikke være tvivl om, at du skal tage hunden til dyrlæge med det samme. 

Jeg har to forslag. Tal med dyrlæge om først at betale regningen den 20. Tror nu de fleste vil gå med til det. Dyrlæger elsker dyr, og vil gøre det bedste for dem. 

Alternativt så snak da med jeres bank. Hvis du skriver, at I nornalt altid har opsparing og lagt penge til side i jeres budget, kan jeres bank da se dette på historikken på jeres konto. 

Har I lagt ud til bedemand eller lign. til en begravelse og betalt en tandlæge, kan banken jo også se, at jeres penge ikke blot er smuldret væk på ingenting. Så vil de fleste bankrådgivere gå med til et midlertidigt overtræk i 12 dage. 

Banker plejer at være meget velvillige over for folk, som følger et budget og har en opsparing. 

Uanset hvad, så skal den hund til dyrlæge. Alt andet er dyreplageri i mine øjne. 

Anmeld

8. januar 2013

VIPpigen

Er jeg den eneste der har læst tråden, og læst at TS HAR snakket og konsulteret med en dyrlæge som siger hun skal se tiden an, fordi vovse ikke er besværet, eller virker utilpas. Og derfor skal vovse ikke til dyrlæge lige nu. Bliver der noget i morgen, så må TS snakke med dyrlæge igen, og måske de kan finde en løsning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.