Bioanalytiker vs. laborant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.604 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. januar 2013

CaWi

Til jer der har en af disse uddannelser.
Jeg overvejer meget at tage en af disse, men er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Jeg synes ikke at ug.dk er informativ nok, ej hellere uddannelses vejledere på diverse skoler.

Vil i ikke være sød at fortælle lidt om uddannelsen og jeres job??
Jeg vil jo nødig vælge forkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

ModerNatur

Jeg skal selv igang med laborant uddannelsen.. 

Den primære forskel er at bioanalytikeren (Den gamle hospitalslaborant) også tager blodprøver osv. fra patienter, og beskæftiger sig mere med "den menneskelige verden" Hvorimod man som laborant opholder sig mere i et laboratorie og analyserer prøver fra produktionen.. fx cement-industri, make-up osv.. Der er dog også biokemisk aspekter i laborant-jobbet.. Mit drømmejob er fx  at arbejde hos VikingGenetics hvor de tester forskellige dna markører osv fra tyresæd.. 

Anmeld

8. januar 2013

CaWi

Issa skriver:

Jeg skal selv igang med laborant uddannelsen.. 

Den primære forskel er at bioanalytikeren (Den gamle hospitalslaborant) også tager blodprøver osv. fra patienter, og beskæftiger sig mere med "den menneskelige verden" Hvorimod man som laborant opholder sig mere i et laboratorie og analyserer prøver fra produktionen.. fx cement-industri, make-up osv.. Der er dog også biokemisk aspekter i laborant-jobbet.. Mit drømmejob er fx  at arbejde hos VikingGenetics hvor de tester forskellige dna markører osv fra tyresæd.. 

Mange tak for dit svar.
Så blev jeg i hvert fald lidt klogere

Anmeld

8. januar 2013

Muffinmus

Læste selv en del om begge to, men fandt ud af mit gennemsnit ikke var højt nok når man regnede mit snit ud efter den nye skala. Så det blev droppet igen:-) men ja, kender en enkelt laborant og hun har havde ingen menneske konstant, altså patienter. Men alle demvedr tager mine blodprøver er bio'er:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.