Meget fustreret, gode ideer modtages

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Jeg er enlig mor til snart 2. Jeg har et rigtig godt job som jeg er glad for og som gør at jeg økonomisk kan klare at være enlig mor. Min store bekymring er, at mit job er med skiftende arbejdstider, altså er jeg afhængig af at (lige nu min mor) hjælper med at bringe min søn i dagpleje. Jeg ønsker at kunne klare mig uden at være afhængig af denne hjælp, men kan ikke se hvordan jeg økonomisk kan undvære mit job. Jeg arbejder sådan at jeg møder meget tidligt om morgenen.

Er der nogle der har ideer eller erfaring med hvordan man kan løse sådan et problem, for det er ved at være et problem for mig.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

Pige2009

Næ, ikke andet end at finde et andet job, hvilket ikke er så nemt. Jeg har selv skiftende arbejdstider med aftenarbejde hver tredje fredag, hvor mine forældre så træder til og har hende til overnatning. De elsker den tid med min datter, så for os fungerer det rigtig godt. Ja, jeg vil da også helst klare mig selv, men har indset, at det ikke er nogen skam at spørge om hjælp som eneforsørger

Anmeld

8. januar 2013

FruK

Er der ikke nogen institutioner med udvidede åbningstider? Jeg har en masse kolleger med skiftende arbejdstider, og jeg mener at jeg ind i mellem har skrevet bekræftelser til dem på, at de har disse vagter. Så vidt jeg husker for at de skulle kunne søge plads i institution med udvidede Åbningstider.

Kan ikke huske det præcis, men måske kan pladsanvisningen hjælpe dig?

Anmeld

8. januar 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg er enlig mor til snart 2. Jeg har et rigtig godt job som jeg er glad for og som gør at jeg økonomisk kan klare at være enlig mor. Min store bekymring er, at mit job er med skiftende arbejdstider, altså er jeg afhængig af at (lige nu min mor) hjælper med at bringe min søn i dagpleje. Jeg ønsker at kunne klare mig uden at være afhængig af denne hjælp, men kan ikke se hvordan jeg økonomisk kan undvære mit job. Jeg arbejder sådan at jeg møder meget tidligt om morgenen.

Er der nogle der har ideer eller erfaring med hvordan man kan løse sådan et problem, for det er ved at være et problem for mig.  

Hvornår skal du aflevere ham og hvornår åbner dagplejen? Selvom det vil være noget bæ at skifte, så kan det være at det ville hjælpe at få ham i vuggestue da de ofte har længere åbningstider (min vs. har åbent fra 6.15 - 17.00).
Ved ikke om det overhovedet er muligt der hvor du bor...

Men jeg synes altså heller ikke det er nogen skam at være lidt afhængig af hjælp når man er enlig - vi kan jo ikke være overalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.