Hejsa
Jeg var ved børnefysioterapeut i går, hvor jeg fik af vide, at jeg havde bløde børn. Det kunne de se, fordi min pige på 10 måneder, ikke kan kravle endnu, og hun er "slap" i armene. Hun har ligeledes meget bløde led og muskler, hvilket betyder, at hun kan være sener i udviklingen, end jævnaldrende. Men jeg fik nogle gode øvelser med hjem, og det skulle ikke have nogen betydning for hende fremover. Min søn på 2 1/2 år, havde ikke haft de store problemer med udviklingen, men han havde indadvendte knæer, hvilket betyder, at han går ind af med sine fødder - det kræver bare gode sko og øvelser der styrker musklerne i fødderne.
Er der nogle af jer der har bløde børn? Og evt. har nogle historier om det - eller gode råd?
Jeg har tænkt mig at købe sådan en foldemadras idag, da det skulle hjælpe dem begge - min pige kan sidde på knæ på den, og støtte armene i den foldede del. Min søn kan styrke fødderne, ved at bevæge sig på madrassen. Min søn skal gå med bare fødder i sand, madrasser, græs og hvor man ellers kan styrke musklerne.
Min pige spiser ikke særlig meget, og hun er ikke særlig stor. Derfor håber vi også, at det kan hjælpe på hendes appetit.
:-)
Anmeld