Grød til aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. januar 2013

Victoria2013

Som et led i min "vi skal spare mere på madbudgettet" plan, vil jeg rigtig gerne have en ugentlig grøddag... men det bliver lidt kedeligt med risengrød hver uge. I morgen vil jeg så prøve at lave boghvedegrød for første gang, så må vi se om den går ind hos kæresten..

Hvad kan man ellers lave af grød til aftensmad? Havregrød er mere en morgenmadsting her, så det går ikke... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad med risotto

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Jeg har ikke de store grød ideer, men tænkte på om I kunne lave en suppe dag i stedet. Der findes så mange lækre billige supper

Ellers er det vel øllebrød, risgrød, boghvedegrød, ja, alle de typer man serverer for baby ved introduktion af mad, men med anderledes topping og tilbehør

Anmeld

7. januar 2013

Victoria2013

Mussen2 skriver:

Jeg har ikke de store grød ideer, men tænkte på om I kunne lave en suppe dag i stedet. Der findes så mange lækre billige supper

Ellers er det vel øllebrød, risgrød, boghvedegrød, ja, alle de typer man serverer for baby ved introduktion af mad, men med anderledes topping og tilbehør

Har prøvet at lave øllebrød, som jeg selv elsker, men det var kæresten ikke så vild med

Tror også det bliver en ugentlig grød- eller suppedag, bare det er billigt og nogenlunde nemt at lave. Han er bare heller ikke så meget til suppe, medmindre der er rigtig meget fyld i (så det ikke føles så suppe-agtigt)

Anmeld

7. januar 2013

Mussen2

Har prøvet at lave øllebrød, som jeg selv elsker, men det var kæresten ikke så vild med

Tror også det bliver en ugentlig grød- eller suppedag, bare det er billigt og nogenlunde nemt at lave. Han er bare heller ikke så meget til suppe, medmindre der er rigtig meget fyld i (så det ikke føles så suppe-agtigt)

Jeg synes der er mange gode supper med fyld. Ex. Ungarnsk suppe. Jordskoksuppe med bacon stykker etc. Mn kan også få et lækkert brød til, som fylder noget. Eller aspargessuppe med kødboller.  Mums jeg bliver helt sulten. Mon jeg selv skulle lave en ugentlig suppedag. Desværre gider min pige ikke spise suppe!

Anmeld

7. januar 2013

LouiseRH

Ved ikke med grød, der er nævnt dem jeg kan tænke på :-)

Men af supper kan også nævnes, minestronesuppe, tomatsuppe, kartoffel/porre suppe, hønsekødssuppe, karrysuppe, gullasch suppe osv. :-)
tror vi skal have suppe i morgen

Anmeld

8. januar 2013

Fenja09

Kia2013 skriver:

Som et led i min "vi skal spare mere på madbudgettet" plan, vil jeg rigtig gerne have en ugentlig grøddag... men det bliver lidt kedeligt med risengrød hver uge. I morgen vil jeg så prøve at lave boghvedegrød for første gang, så må vi se om den går ind hos kæresten..

Hvad kan man ellers lave af grød til aftensmad? Havregrød er mere en morgenmadsting her, så det går ikke... 

Det er faktisk en rigtig god idé i har fået jer med en ugentlig grøddag, det burde vi alle gøre. Det spare nemlig både på pengepungen, men også CO2.

I kan lave Trekornsgrød med abrikoskompot, hvedegrød med chutney, speltgrød med hybenmarinerede pærer, perlebyggrød, og så kan risengrød jo koges på mange måder så det smager anderledes end den normale f.eks hvis den koges på kokos eller tilsæt kardemomme, rosiner og ingefær.

/Fenja

Anmeld

8. januar 2013

Studerendemor

Kia2013 skriver:

Du kan lave grød af fx spelt, perlebyg, hirse, mannagryn, majsgryn, byggryn, sagogryn og tilsætte fx kokosmel, kanel, nødder, bær, tørret frugt eller en rest kogte grøntsager. 

Hjemme hos os hitter; fire dele havregryn, en del hirseflager, to tsk kokos, en tsk kanel, dryssede mandelflager og en klat smør. Lavet på mælk. 

Anmeld

8. januar 2013

Victoria2013

Dejligt med en masse forslag - jeg tror jeg skal forbi en helsekost og se på diverse gryn og flager

Det kunne være lidt spændende at prøve at lave risengrød på kokosmælk... smager det godt, nogen der har prøvet?

Tænker også lige på byggrød m. æblestykker og serveret m. smørklat og honning/sirup på, det kan faktisk også blive lækkert *miljøskadet fra studiejob i jernalderen* 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.