I tænkeboks...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. juni 2009

pernille_p87

Hejsa allesammen.
Jeg er gået i tænkeboks fordi jeg prøver og finde et alternativ til fødselsdags lagkage når Selina fylder 1 år. Jeg vil helst undgå og putte sukker i hendes mad, for hun ved jo ikk hvad det er og hun spiser det jeg laver. Men nu er der jo den der "traditon" med at barnet skal have sin egen lagkage på sin 1års fødselsdag.

Er der ikk nogen der har et alternativ? Evt. en sundere udgave af en lagkage. Jeg har læst at soyo og hvede fløde er sundere men er der nogen der har smagt det? Smager det overhovedet af fløde?

Jeg vil heller ikk kun give hende frugt og boller for det skal jo være lidt specielt nu når det er hendes første fødselsdag. Der er stadig 3½ måned til, men er virkelig på bar bund så håber I kan hjælpe mig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Mette+Mathias

Bundene ved jeg ikke med,- dem køber jeg altid færdige, men måske kan du bage dem selv, uden sukker?

Hvis så hun skal have "sin egen" lagkage, kunne du lave hendes med enten banan og fløde eller jordbær og fløde, - uden kagecreme,- så får hun kun lidt fedt, og ingen sukker.

Til resten af selskabet kan du også putte kagecreme i, - så er der ikke den store forskel.

Anmeld

15. juni 2009

Miamaja

altsaa du kan jo nemt bare lave lagkage med lagkage bunde og mosede bananer og jordbaer  i skiver imellem med flodeskum, og hindbaer og foldeskum som pynt ovenpaa flode er jo kun godt for de smaa

Anmeld

15. juni 2009

A.

her har jeg laver en almindelig lagekage for mathinus med kagekrem bananer,jordbærmarmelade og flødeskum med knusne makaroner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.