Nogen der har lidt forstand på barselsreglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

277 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. januar 2013

lycly

Er der nogen der ved, hvis man som mor holder 6 måneders barsel og faren derefter holder to måneder (foruden de 14 dage han har ret til) går faren så på dagpenge i de to måneder eller får han løn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

Joan ( Smallie )

Han vil jo nok få dagpenge.

For du bruger jo nok de uger du har med løn og så går du ned på barselsdagpenge.

Mit bud er han får dagpenge med mindre der står noget i hans kontrakt om andet men det trivler jeg på.

Anmeld

6. januar 2013

Chili-mor

LuLy skriver:

Er der nogen der ved, hvis man som mor holder 6 måneders barsel og faren derefter holder to måneder (foruden de 14 dage han har ret til) går faren så på dagpenge i de to måneder eller får han løn??

hmm.. Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed.. men mener at han går fra løn til det der hedder "barselspenge" som svare til dagpenge sats...

Anmeld

6. januar 2013

Jupiter

Det afhænger vist af om han er offentlig ansat, og hvis ikke, hvilke regler der så gælder på den arbejdsplads han har.

Min kæreste er offentligt ansat, så derfor kan han få 6 uger med løn (udover de 14 dage efter fødslen). Han kan så få yderligere 6 uger med løn hvis vi vælger det (det er nemlig 6 dele uger vi har, da vi begge er offentligt ansatte).

Men han skal da forhøre sig hos arbejdsgiver - de bør have noget materiale omkring hans barsel.

Anmeld

6. januar 2013

FruK

Om han får løn afhænger helt af hans ansættelseskontrakt/overenskomst. Det må hans arbejdsgiver kunne svare på. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.