Vores søn er 2,5 år, men vi har ikke plener om en mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. januar 2013

Swerg

... Vi vil selvfølgelig gerne på et tidspunkt, men vi har ikke snakket om hvornår det skulle være ?

Hvornår syntes i at det er ''ved at være tid''? Forstå mig ret..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

raca

når forældrene er klar.

man kan ikke sidde år og mdr på barnet for hvornår det rette tidspunkt er, og det er ingen garanti at barnet får glæde af en søster eller bror på længre sigt. dette er helt uafhængigt af om der er 1 år eller 10 år mellem.

tro det bedste tidspunkt er når forældrene kan rumme at havde 2 børn.

Anmeld

6. januar 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Når man selv føler for det som forældre

Anmeld

6. januar 2013

Tulle28

Når I har lyst og overskud

Anmeld

6. januar 2013

Swerg

Jeg tænker bare at de helst skal få glæde af hinanden, og det er jo nok ikke så sjovt for dem hvis der er for stor aldersforkel ? Er jeg helt galt på den ?

Anmeld

6. januar 2013

MomInTheMaking

Magic skriver:

Jeg tænker bare at de helst skal få glæde af hinanden, og det er jo nok ikke så sjovt for dem hvis der er for stor aldersforkel ? Er jeg helt galt på den ?

Jeg mener det samme som de andre.

Men vil dog tilføje at der er 16 år imellem min kæreste og hans lillebror og de har haft utrolig stor glæde af hinanden, det er selvfølgelig på en helt anden måde end hvis der var 2 år imellem.

Men tror ikke på der er en gylden alders forskel... der er mange søskende med 2 år eller lignende imellem der ikke kan og aldrig har kunnet sammen.

-Sheila

Anmeld

6. januar 2013

B&J

når man er klar

daniel er snart 3 og vi er ikke klar inu

Anmeld

6. januar 2013

raca

Magic skriver:

du kan ikke tvinge 2 mennekser til at havde glæde af hinannen bare forde de er søskende..

nogle tvillinger kan ikke udstå synet af hianandre andre er tæt knyttet.

nogle hvor der er 15 år han intet til fældes og andre har det godt sammen. .

og ja forholdet er forskelligt om man er tvillinger end når der er 15 år mellem men hvis man har noget til fælles så opstår forholdet under alle omstændigheder

tror den bedste grobund for et nært forhold er at forældrene har overskudet til at se begge børn.

Anmeld

6. januar 2013

DitteFisk

Der findes vel ikke et tidspunkt der hedder 'NU burde vi...'  

Det er da så helt og holdent op til jer hvornår i føler for at sætte flere børn i verden  

Her er der så altså gået 5 år imellem. Det kan godt være det er en del år imellem søskende, men hold op det er dejligt at storebror er så stor og kan følge så meget med og glæde sig til at lillesøster kommer. Så jeg tror BESTEMT de får glæde af hinanden - han elsker hende allerede selvom hun først kommer til marts  

Anmeld

6. januar 2013

Ellie79

Magic skriver:

... Vi vil selvfølgelig gerne på et tidspunkt, men vi har ikke snakket om hvornår det skulle være ?

Hvornår syntes i at det er ''ved at være tid''? Forstå mig ret..

Kan fortælle vores historie, vi blev bare ikke klar og længe troede vi vel nok vores den første skulle være enebarn. Da hun blev omkring 3½ skete der noget i os og pludselig kom følelse om en mere. I dag har vi to med 4½ imellem og de ELSKER hinanden. Jeg er så overrasket over hvor meget glæde to med så stor aldersforskel har af hinanden. Det har været nemt at gå fra en til to - hun var stor og selvhjulpen, hun har været en del af processen og siger selv til og fra hvornår han er for meget og hun ønsker ro. Der er aldrig jalousi og vi som forældre oplever at vi slår til.

Så mærk efter hvornår I er klar - har i masser af overskud til nummer to, så tror jeg det giver balance i familien og jeres børn får masser af glæde af hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.