Kunne det lyde som en fyrings samtale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. januar 2013

Anonym trådstarter

Kæresten har været sygemeldt i 3-4 uger pga af stress men ringede til firmaet fredags og meldt sig klar fra mandag.

men han fik at vide at han skulle møde ind på selve firmaet mandag kl 7. Normalt skal han møde på pladsen (han er tømre) kl 6. 

Vi vidst fra starten af at hvis de i løbet af det nuværende projekt ikke fik nogle nye projektet ind ville han stå uden arbejde pr 1.feb. 

Han har haft nogle sygedage + sygmeldingen.

men nu er derefterhånden nogle stykker som har sagt at det kunne lyde til at han bliver fyret.

hvad tror i? Har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Kæresten har været sygemeldt i 3-4 uger pga af stress men ringede til firmaet fredags og meldt sig klar fra mandag.

men han fik at vide at han skulle møde ind på selve firmaet mandag kl 7. Normalt skal han møde på pladsen (han er tømre) kl 6. 

Vi vidst fra starten af at hvis de i løbet af det nuværende projekt ikke fik nogle nye projektet ind ville han stå uden arbejde pr 1.feb. 

men nu er derefterhånden nogle stykker som har sagt at det kunne lyde til at han bliver fyret.

det kunne godt lyde som en fyreseddel

Anmeld

6. januar 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Det kunne også lyde som om at hans chef faktisk er bekymret for hans helbred... Stress er ikke at spøge med og det ved rigtig mange arbejdsgivere efterhånden.. Det kan sagtens være at hans chef blot vil høre hvordan han har det og hvad man i fremtiden kan gøre sådan at din kæreste ikke går ned med stress igen

Anmeld

6. januar 2013

banana3

Anonym skriver:

Jeg synes det kunne lyde som en chef der bekymre sig for sine medarbejder

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

Der er bare ikk blevet sagt noget omkring hvorfor han er bleven sygemeldt så de ved intet. 

Og de har heller ikk kontaktet lægen ang om det er rigtig med sygmeldingen.

han er ihvertfald død nervøs

Anmeld

6. januar 2013

L&V

Anonym skriver:

Der er bare ikk blevet sagt noget omkring hvorfor han er bleven sygemeldt så de ved intet. 

Og de har heller ikk kontaktet lægen ang om det er rigtig med sygmeldingen.

han er ihvertfald død nervøs

De må heller ikke kontakte hans læge men efter 4ugers sygdom vil de fleste ledere bede om en mulighedserklæring og en sygesamtale

Anmeld

6. januar 2013

klmf

Det lille kendskab jeg har til tømrerbranchen, så lyder det heller ikke ligefrem lovende. Det er jo hårde tider og en medarbejder, der er ramt af en 4-ugers sygemelding uden at chefen ved hvorfor, kunne nok godt stå forrest i køen til en fyreseddel. Kan jo også være, at der ikke er mere arbejde??

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Det lille kendskab jeg har til tømrerbranchen, så lyder det heller ikke ligefrem lovende. Det er jo hårde tider og en medarbejder, der er ramt af en 4-ugers sygemelding uden at chefen ved hvorfor, kunne nok godt stå forrest i køen til en fyreseddel. Kan jo også være, at der ikke er mere arbejde??

Jeps, der er nemlig ingen arbejde at finde nogen steder efterhånden. 

Vi bor i Sønderjylland så der er endnu mindre. 

Men jeg har efterhånden den indstilling at han skal forventet det værreste og blive positiv overrasket hvis der kommer noget godt ud af det. 

Han har været ansat siden september så det er ikke ret længe. 

Anmeld

6. januar 2013

klmf

Anonym skriver:

Jeps, der er nemlig ingen arbejde at finde nogen steder efterhånden. 

Vi bor i Sønderjylland så der er endnu mindre. 

Men jeg har efterhånden den indstilling at han skal forventet det værreste og blive positiv overrasket hvis der kommer noget godt ud af det. 

Han har været ansat siden september så det er ikke ret længe. 

Jeg ville nok også indstille mig på det værste, så kan man altid blive positivt overrasket

Det er ofte en lidt mere kontant ledelses-stil, der bliver brugt sådanne steder, så hvis man ikke kan leve op til kravene, så er man hurtigt ude. Specielt hvis mester ikke ved, hvad der foregår. Må jeg spørge hvorfor din kæreste ikke har fortalt mester hvad sygemeldingen går ud på?

Anmeld

6. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu skriver du at I fra start af vidste at han muligvis vil være arbejdsløs pr. 1. feb. Så jeg synes det lyder som om han bliver fyret.

Men det kan jo være at chefen bare vil høre hvordan han har det. Det var jo en lang sygeperiode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.