Nogen med forstand på det der institutionshalløj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

BabyHL

Hej derude,

Jeg har brug for lidt hjælp til det der med institutionsplads. 

Min dreng på knap 5 mdr er skrevet op til dagpleje og jeg har idag set at han er nr 104 på ventelisten   . Så kan jeg da godt blive bekymret for, om han overhovedet når at få en plads inden jeg skal tilbage på arbejde. Så står der noget om Pasningsgaranti, og det forstår jeg simpelthen ikk en hat af.. Nogen der kan sætte mig lidt ind i tingene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

L&V

BabyHL skriver:

Hej derude,

Jeg har brug for lidt hjælp til det der med institutionsplads. 

Min dreng på knap 5 mdr er skrevet op til dagpleje og jeg har idag set at han er nr 104 på ventelisten   . Så kan jeg da godt blive bekymret for, om han overhovedet når at få en plads inden jeg skal tilbage på arbejde. Så står der noget om Pasningsgaranti, og det forstår jeg simpelthen ikk en hat af.. Nogen der kan sætte mig lidt ind i tingene?

Hvad er han skrevet op til?? pasningsgaranti betyder bare at dit barn bliver tilbudt pasning, ikk nødvendigvis der hvor i ønsker eller til den tid i ønsker men når der er plads

Anmeld

5. januar 2013

BabyHL

Månsson skriver:

Hvad er han skrevet op til?? pasningsgaranti betyder bare at dit barn bliver tilbudt pasning, ikk nødvendigvis der hvor i ønsker eller til den tid i ønsker men når der er plads

Han er skrevet op kun til dagpleje.. Men har jo aldrig fået muligheden for at vælge en bestemt.. 

Anmeld

5. januar 2013

L&V

BabyHL skriver:

Han er skrevet op kun til dagpleje.. Men har jo aldrig fået muligheden for at vælge en bestemt.. 

Nej det ku jo være hun både stod til dagpleje og vuggestue og man kan godt ønske dagplejere hvis man kender nogle man gerne vil ha

Anmeld

5. januar 2013

Tvillingemor80

Han skal være skrevet op til både dp og vs ellers gælder pladsgarantien ikke.. Fandt jeg ud af de vi kun havde skrevet dem op til VS.. :/

Anmeld

5. januar 2013

L&V

Tvillingemor90 skriver:

Han skal være skrevet op til både dp og vs ellers gælder pladsgarantien ikke.. Fandt jeg ud af de vi kun havde skrevet dem op til VS.. :/

Det er ikke rigtigt.. Der er jo mange steder uden vuggestue tilbud

Anmeld

5. januar 2013

Camilla Jensen

Tvillingemor90 skriver:

Det kan da ikke passe, vi havde kun skrevet vores datter op til Dagpleje og vi fik pladsgaranti.

Ved ikke hvor du bor henne, men her i Århus hvor vi bor skrev jeg vores datter op og hun stod nr 200 og derover, men jeg fik en plads til hende det sted jeg havde søgt og til den tid vi ønskede. Men du kan ringe til din kommune og spørge hvordan situationen ser ud.

Anmeld

5. januar 2013

Fenja09

Tvillingemor90 skriver:

I vores kommune er der pladsgaranti på dp, men ikke vs. Det fik vi af vide da vores datter skulle starte.

Til TS:

Vi skrev Alberte op da hun var 7 eller 8 måneder gammel og skrev hvornår vi ønskede at hun skulle starte i dp. Her i kommunen garantere de en plads, hvis man ønsker dp, men ikke vs. Det skyldes at der er stor efterspørgelse på vs-pladser. Pasningsgaranti betyder at man er sikret en dp-plads ( her hos os), forudsat at de ikke kan tilbyde specielle behov eller ønsker. F.eks hvis man ønsker totalt røgfrit hjem, så kan det godt være at de har en ledig plads hos en dp´er som er "delvis røgfri". De kan heller ikke garantere at pladsen ligger så tæt på ens bolig som muligt, men der er garanteret plads indenfor jeres område.

Vi fik dog af vide, at vi ikke måtte blive tilbudt en plads 8 km fra hjemmet som det første, så derfor blev pladsen i første omgang ændret og nu ligger vores dp 1,2 km fra vores hjem.

/Fenja

Anmeld

5. januar 2013

Tvillingemor80

Månsson skriver:

Det er ikke rigtigt.. Der er jo mange steder uden vuggestue tilbud

Kan være det er gældende her hvor jeg bor fordi der er begge dele - ved det ikke ? Fik det bare afvide..

Anmeld

6. januar 2013

L&V

Tvillingemor90 skriver:

Kan være det er gældende her hvor jeg bor fordi der er begge dele - ved det ikke ? Fik det bare afvide..

Det er fordi at der er så få pladser i vuggestue at de jo ikke kan tilbyde det til alle.. pasningsgarantien er vedtaget ved staten og kan derfor ikke varrieres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.