Karriere uden dårlig samvittighed ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

462 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

FruStolpe

Jeg er så super heldig at være kommen igennem nåleøjet og skal starte som lederaspirant lige om snart.

Men det betyder lange arbejdsdage, og også lange dage i vuggestuen for vores datter. Det piner mig, men samtidig så er det vigtigt for mig at tage den her mulighed og få gjort noget ud af mit liv.

Men kan man klare det uden at dø af dårlig samvittighed?? Min uddannelse være "kun" 1 år, så det er ikke voldsomt længe. Men samvittigheden hiver i mig

Jeg vil rigtig gerne høre fra andre der balancerer arbejde og job til daglig. Og høre om der er nogle gode råd at hente..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Hullabullabulla

FruStolpe skriver:

Jeg er så super heldig at være kommen igennem nåleøjet og skal starte som lederaspirant lige om snart.

Men det betyder lange arbejdsdage, og også lange dage i vuggestuen for vores datter. Det piner mig, men samtidig så er det vigtigt for mig at tage den her mulighed og få gjort noget ud af mit liv.

Men kan man klare det uden at dø af dårlig samvittighed?? Min uddannelse være "kun" 1 år, så det er ikke voldsomt længe. Men samvittigheden hiver i mig

Jeg vil rigtig gerne høre fra andre der balancerer arbejde og job til daglig. Og høre om der er nogle gode råd at hente..

Husk at man sjældent fortryder de ting man gør - men næsten altid de ting man IKKE fik gjort..

Nu har jeg selv en lang arbejdsdag fra 8-16:30 - men det er nu sådan det er og er glad for mit arbejde - ville da rigtig gerne gå ned i timer men det betyder mistet indkomst. Dog har jeg en mand der er håndværker og er hjemme 15-15:30 ca..

Du vil altid møde for og imod folk omkring lange dage i daginstitution - men mærk hvad DU vil inderst inde - hvad der gør dig glad - og så er jeg sikker på at din datter nok skal klare lidt længere dage i institution 

Held og lykke med det

Anmeld

5. januar 2013

lycly

Altså jeg er butiks elev i Føtex og stræber efter en lederstilling når jeg er færdig. Og det kræver at man viser at man er villig til at gøre meget for sit arbejde og arbejde meget. Og mit arbejde betyder enormt meget for mig, så jeg forsøger også at få det til at hænge sammen med mit liv som mor til snart 2. Jeg tror bare det handler om at når man er på arbejde så er ens fokus der og når man er hjemme så er man mor 110%. I weekenden står den på hygge derhjemme og fokus på børnene. Sådan får jeg det til at hænge sammen. Men jeg kan da godt få dårlig samvittighed når Julia den sidste der bliver hentet i dagpleje.

Anmeld

5. januar 2013

De3Guldklumper

FruStolpe skriver:

Pak den dårlige samvittighed væk for den kommer du ingen steder med og glæd dig over du får muligheden for at udføre DIN drøm.

Jeg havde på et tidspunkt at jeg bare skulle have et job lige gyldigt hvad det var - men så kom drømmejobbet - og ja mine unger er i dag det man kalder institutions børn. De bliver afleveret 7-17 hver dag undtagen fredag hvor de bliver hentet kl 15.

Jeg har lært ikke at ha dårlig samvittighed for mit job gavner vores lille familie i sidste ende - jeg er i elev forløb - og det vare 2 år og så tager vi den derfra til sommer når jeg er færdig.

Men jeg er der i dag at jeg vil have en karriere - et job der siger mig noget. Noget keg er god til og stolt af - og det kan koste lidt på ungernes bekostning i ugens løb men så holder vi fri og hygger i weekenderne

Så god fornøjelse

Anmeld

5. januar 2013

Clisolka

FruStolpe skriver:

Jeg så godt du skrev det - STORT tillykke 

Jeg er også én af dem med lange arbejdsdag, og jeg syntes ikke den dårlige samvittighed er der som da jeg startede på arbejdet igen efter barslen - det er blevet bedre 

Jeg er hjemmefra 6.30 - til omkring 17 (kommer meget an på om togene er forsinkede osv.) Isabella kan man kalde et institutionsbarn - men hun elsker at være i vuggestue og lege med sine veninder  Det er ikke hver dag hun har lange dage - de dage hvor jeg har hjemmearbejde (typisk 1-2 gange om ugen), jamen så bliver hun hentet tidligere, men ikke før kl. 15, for ellers kan vi risikere at hun sover og skal vækkes, hvilket jeg syntes er syndt. 

Uha jeg syntes hverdagen er meget stresset! Det er ikke hver dag jeg får vasket tøj, støvsuget osv., men så hjælper kæresten i mindre omfang pga. han har en dårlig ryg, så det er også begrænset hvor meget han kan hjælpe 

Jeg syntes du skal GO FOR IT! Det er et tilbud du måske aldrig får igen, og Isabella skal nok klare den, det er jeg sikker på 

Anmeld

5. januar 2013

FruStolpe

Jeg ved godt at hun nok skal klare det, og det er jo også noget vi har snakket om herhjemme inden jeg søgte ind.

Jeg vil helt sikkert tage jeres råd og erfaringer med mig.

I virkligheden var det nok også en form for bekræftigelse jeg var ude efter. Altså at nogen siger " det er okay, sådan er det også hos os".

Så igen tusind tak for input skønne piger, det sætter jeg stor pris på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.