Diverse spørgsmål - Ren og skær nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.379 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juni 2009

Mira0911

Hvor gammel var jeres barn da det begyndte at få rugbrød?
Saftevand?

Marie kiks - er det godt eller skidt?
Er der nogen som har prøvet kiksene som er beregnet til børnene når de må få det - Er det godt? 

Og det er slet ikke fordi jeg vil til at give Julie - Ren og skær nysgerrig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

A.

mathinus har fået rugrød da han var ca 5 mdr gammel det er meget afhæng af barn hvor godt de kan tygge
saftevand får han ikke for det drikker vi ikke her hjemme men vi drikker juice så det får han en gang imellem kan dag ikke huske hvor gammel han var..marie kiks var han måske 6 mdr gammel de er sikkert bedre end dem de laver til børn fra hipp..

Anmeld

15. juni 2009

Cris

Han begyndte at få rugbrød, da han blev god til at tykke, jeg kan ikke huske det længere, måske 11 eller 12 måneder? Før var det meget med grød og mos, tror jeg. Mosen blev tykkere og tykkere og mere og mere groft. Han har aldrig fået saftevand endu, kun engang i mellem lidt juice, men han får kun vand eller mælk til at drikke. Mariekiks har han også fået, efter 12 måneder, før har jeg givet ham tit riskager og frukost eller et eller andet knackebrød. Men bagefter fik han gerne kiks en gang i mellem. Men han får almenlige kiks og ikke noget especielt til børn, ingredienterne er det samme (hvis du kikker i pakken, kan du se, at ikke alle børnekiks er de bedste) Nogle gange får han hjemmelavet kage i stedet for eller nogle groft kiks fra helsekosten. Men han få lidt sød at spise en gang i mellem.

Anmeld

15. juni 2009

fam.4xc

Dutte84 skriver:

Saftevand?

Er der nogen som har prøvet kiksene som er beregnet til børnene når de må få det - Er det godt? 

omkring 7 mdr til alle dele - er gået fint her - om det er godt eller skidt må du selv vudere

Anmeld

15. juni 2009

Lise

Dutte84 skriver:

Saftevand?

Simon var ca 8-9 mdr da han begyndte at få rugbrød. Han fik alting galt i halsen, så jeg havde ikke helt nerver til det når jeg var alene med ham...

Saftevand... ehm, det smagte han første gang for 1½-2 mdr. siden, og han bliver 2 om en måned. Har prøvet at give ham det når han har haft høj feber, og vi har haft svært ved at få ham til at drikke vand, ellers ikke. Men hans far drikker meget saft, så det har den lille luret, desværre...

Mariekiks = slik! De er fyldt med sukker, og gør intet godt for kroppen. Simon får dem når han er hos bedstemor - det er fint for mig, han får dem bare ikke derhjemme.

Babykiks - prøvede dem ikke. Så ingen grund til det.

Anmeld

15. juni 2009

Christinahr

Rugbrød gav vi ved 6-7 mdr´s alderen . Mariekiks er imø skidt - kun mel, vand og sukker. Her bruger vi i stedet riskiks, fiberkiks (helsekost, kvickly o.lign.) eller fiber skorber.

Saft kan jeg ikke huske - men gennerelt frarådes sukker jo til børn under tre så det er i begrænset mængder

Anmeld

15. juni 2009

pernille_p87

Selina begyndte at spise rugbrød fra hun var 6 måneder.
Saftevand har hun ikke fået endnu, og der går forhåbentig også lang tid før hun får det. Der er ingen af os der drikker det, så hun får vand eller mælk som vi gør.
Mariekiks og Digestive kiks fik hun også ca. fra 6-7 måneder, men hun har også tit fået riskager.

Anmeld

15. juni 2009

Mette+Mathias

Mariekiks er RIGTIG skidt, og mine børn får det - måske - 1 gang om året. Kiks er fyldt med sukker, og det som gør dem rigtig slemme, er at de klistrer fast til tænderne (det ved du sikkert godt fra dig selv) - og så sidder tænderne nærmest svøbt i sukker,- så hold dine børn fra det!

Jeg kan ikke lige huske hvornår de fik saftevand osv., men Line (snart 14 år) fik slik første gang da hun var 2½ og det var hendes DP som gav det - MOD mine anvisninger.

Mathias fik 4 stykker slik til sin 2 års fødselsdag, og det var første gang han fik slik.

Anmeld

15. juni 2009

4xGreve

Dutte84 skriver:

Saftevand?

Daniella fik rugbrød da hun var ca. 8-9 måneder, og jeg har aldrig prøvet marie kiks (kunne være jeg skulle overveje det) men har prøvet de kiks spicelt til børn og det var godt da hun var de der 5-6 måneder og op til de der 7-8 måneder...
Saft får hun kun hvis hun er syg eller skal passe ellers er det vand, mælk og kamille the...

Anmeld

16. juni 2009

Ni-ko-li-ne

regner med at "afprøve" rugbrød om en lille mdr... så er prinsessen lidt over 7 mdr. :0)

mht. Mariekiks så er det ikke noget jeg har planer om at give hende... de består af smør, sukker og hvidt mel....  tror nærmere jeg vil prøve noget såsom de der Alt-I-En kiks..... saftevand får hun heller ikke.... måske ljuice af og til..... men ellers mælk og vand og MME

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.