skinkekød i tern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.597 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

Kay

det er hvad der står på den pakke kød jeg har taget op af fryseren til i morgen....

men jeg er blank for ideer... hvad skal jeg finde på at lave???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Sujan

Tænker gryderet...

Jeg bruger nogle gange skinkekød i tern og laver det som en slags mørbrad gryde, hvor jeg svitser løg,champignon, bacon og skinkekød i en gryde.. tilsætter tomatpuré, lidt vand og madlavningsfløde. Lader det simre i 3 kvarters tid. Tilføjer cocktailpølser til sidst og laver ris til..
Det plejer at være udemærket:-)

Anmeld

5. januar 2013

LLN

Kay skriver:

det er hvad der står på den pakke kød jeg har taget op af fryseren til i morgen....

Jeg ville lave en lækker sammenkogt ret.

Når jeg laver det starter jeg med at brune nogle løg, tag dem op og brune kødet. I gryden igen tilføje vand til det dækker lidt kulør og evt. en bullionterning og gulerødder i skiver. Lade det småsimre i en time til halvanden. jævne og servere med ris eller kartoffelmos.

Anmeld

5. januar 2013

Stumpen

Mmm, min onkels gryderet 

Anmeld

5. januar 2013

bøllen

Kay skriver:

Vi plejer at lave en sammenkogning med gulerødder ...

Svitser kødet sammen med lidt karry, tilsætter vand , boulion salt & peber & gulerødder.

Simre 1 lille time, jævnes og smages til. Og tilsættes kulør

Anmeld

5. januar 2013

Kay

Sujan skriver:

Tænker gryderet...

Jeg bruger nogle gange skinkekød i tern og laver det som en slags mørbrad gryde, hvor jeg svitser løg,champignon, bacon og skinkekød i en gryde.. tilsætter tomatpuré, lidt vand og madlavningsfløde. Lader det simre i 3 kvarters tid. Tilføjer cocktailpølser til sidst og laver ris til..
Det plejer at være udemærket:-)

det var en ide tak

Anmeld

5. januar 2013

BellaCiinea

Kay skriver:

Svitser det sammen med løg, hvidløg, bacon og til aller sidst champignon (bruger dem på glas).

Tilføjer salt, peber og paprika.... hælder fløde ved så det er godt dækket og lader det stå i en times tid og hygger sig..

serveres med ris til og evt flutes ...

Det er total yndlings !

Anmeld

5. januar 2013

Kay

LLN skriver:

Jeg ville lave en lækker sammenkogt ret.

Når jeg laver det starter jeg med at brune nogle løg, tag dem op og brune kødet. I gryden igen tilføje vand til det dækker lidt kulør og evt. en bullionterning og gulerødder i skiver. Lade det småsimre i en time til halvanden. jævne og servere med ris eller kartoffelmos.

tak andre ideer?

Anmeld

5. januar 2013

Kay

Stumpen skriver:

Mmm, min onkels gryderet 

opskrift??

Anmeld

5. januar 2013

Kay

bøllen skriver:

Vi plejer at lave en sammenkogning med gulerødder ...

Svitser kødet sammen med lidt karry, tilsætter vand , boulion salt & peber & gulerødder.

Simre 1 lille time, jævnes og smages til. Og tilsættes kulør

med karry?? den har jeg ik hørt før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.