Har brug for og vide det er ok..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.031 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

PiaMorTil2

Hej alle i skønne mødre..

Jeg har et spørgsmål..

Min søn på 2mdr har koldsved. Er det mormalt for så små børn...

Og hvad kan man gøre for og afhjælpe det...

Håber noge  jan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

tweety2060

PiaMorTil2 skriver:

JHej alle i skønne mødre..

Jeg har et spørgsmål..

Min søn på 2mdr har koldsved. Er det mormalt for så små børn...

Og hvad kan man gøre for og afhjælpe det...

Håber noge  jan hjælpe...

KAn du uddybe det lidt? Er det konstant, under bevægelse, i søvn, eller kun i vågen tilstand, i forbindelse med mad, pusling?? Er han forkølet, bliver han blålig om munden, fingeren???

Anmeld

5. januar 2013

PiaMorTil2

tweety2060 skriver:

KAn du uddybe det lidt? Er det konstant, under bevægelse, i søvn, eller kun i vågen tilstand, i forbindelse med mad, pusling?? Er han forkølet, bliver han blålig om munden, fingeren???

det er på arme og ben..

det er lidt forskelligt.. både når jeg ammer og når han sover og når han er vågen.. men ik hver gang..

han er også lidt pyllert..

nej han er vorken forkølet eller noget.

Anmeld

5. januar 2013

tweety2060

PiaMorTil2 skriver:

det er på arme og ben..

det er lidt forskelligt.. både når jeg ammer og når han sover og når han er vågen.. men ik hver gang..

han er også lidt pyllert..

nej han er vorken forkølet eller noget.

ER det noget han har gjort over længere tid? INgen feber el lign. For lidt\meget tøj på??
Hm har aldrig oplevet det hjemme hos os..... Ved faktisk ikke om det er normalt eller ej....
Opper den lige i håb om der er andre de, ved noget.....

Anmeld

5. januar 2013

L&V

Det er heller ikke noget jeg har oplevet på andre tidspunkter end ved feber

Anmeld

5. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror du ik bare han sveder?? 

Her ka alberte være helt våd af sved, når hun feks spiser eller hvis hun har siddet i sin autostol. Vh stine

Anmeld

5. januar 2013

Nemesis

normalt og normalt...alle børn er jo forskellige.

Jonas på nu 6 svedte da han var baby..og jeg mener svedperler løb ned af panden på ham..især når han sov, selvom det var uden dyne, til trods for .at babyer ikke burde kunne svede.

Så er der Sara på nu 3 som var kold/klam koldsvedene som baby (og stadig er en frossenpind)
Hun endte med at komme i mistrivsel, blev blålig rundt om munden og på fingrene og vi blev faktisk indlagt, Men det eneste er, at hun er en frossenpind og var en meget aktiv baby så hun simpelthen forbrændte alt det hun fik ind. samtidig havde hun lidt bøvl med sit stofskifte. Ikke noget de gjorde noget ved.
Samlet set betød det dog at hun havde svært ved at tage på og da hun var 3 mdr, have hun kun taget 1200 gram på fra sin fødselvægt.

Så mit bedste råd, vil være at snakke med din sp om det, så hun kan være med til at holde øje. hun kender din baby bedre end vi og din læge gør og det er helt sikkert ikke første gang hun oplever det.

:-) Sisse

Anmeld

5. januar 2013

tweety2060

tweety2060 skriver:

ER det noget han har gjort over længere tid? INgen feber el lign. For lidt\meget tøj på??
Hm har aldrig oplevet det hjemme hos os..... Ved faktisk ikke om det er normalt eller ej....
Opper den lige i håb om der er andre de, ved noget.....

Tænker lidt, at hvis han ellers trives og spiser og ikke har feber. Så ville jeg nok snakke med læge el sp i næste uge og høre om der er noget du skal være opmærksom på....
Men det er bare en tanke....

Anmeld

5. januar 2013

PiaMorTil2

StineW79 skriver:

Tror du ik bare han sveder?? 

Her ka alberte være helt våd af sved, når hun feks spiser eller hvis hun har siddet i sin autostol. Vh stine

han er jo iskold og våd/fugtig på samme tid

Anmeld

5. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores søn har også haft koldsved da han var baby

Har stadig idag dage hvor han sveder koldsved så hans strømper er helt våde og han får iskolde tæer...

Han er nu 15 mdr har ikke fået noget af vide om der skulle være noget galt og han er til tjek på børneafd. for noget andet hver 3. mdr. hvor de tjekker ham igennem og de har intet sagt selvom vi nævnte det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.