Kan jeg have pco?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

Anonym trådstarter

Ja, ved godt I selvfølgelig ikke kan give mig klar besked, men ville være rart lige at høre, om nogen har oplevet det samme.

Jeg har flere symptomer, som passer med PCO. Jeg har søvnproblemer, en smule uren hud - som jeg bare ikke kan få bugt med. Nattesved - vågner tit badet i sved, selvom jeg egentlig fryser en smule. Har hedeture ofte, især om aftenen. Jeg ved ikke om jeg har ægløsning, da jeg aldrig rigtig har kunnet teste positivt på en ÆL-test.
Jeg har dog haft menstruation hver måned. Lidt uregelmæssig mellem 25 og 35 dage.
Jeg har de sidste 4-5 måneder blødt flere gange i cyklussen. Kun få dage hvor der ikke har været noget.
I sommeren 2012 var jeg gravid, men det var en graviditet udenfor livmoderen, så der fik jeg fjernet den ene æggeleder, og der tjekkede de jo alt det indvendigt. Jeg har været gravid tre gange siden, men det er endt i spontane aborter.

Tror I det kan være PCO?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, ved godt I selvfølgelig ikke kan give mig klar besked, men ville være rart lige at høre, om nogen har oplevet det samme.

Jeg har flere symptomer, som passer med PCO. Jeg har søvnproblemer, en smule uren hud - som jeg bare ikke kan få bugt med. Nattesved - vågner tit badet i sved, selvom jeg egentlig fryser en smule. Har hedeture ofte, især om aftenen. Jeg ved ikke om jeg har ægløsning, da jeg aldrig rigtig har kunnet teste positivt på en ÆL-test.
Jeg har dog haft menstruation hver måned. Lidt uregelmæssig mellem 25 og 35 dage.
Jeg har de sidste 4-5 måneder blødt flere gange i cyklussen. Kun få dage hvor der ikke har været noget.
I sommeren 2012 var jeg gravid, men det var en graviditet udenfor livmoderen, så der fik jeg fjernet den ene æggeleder, og der tjekkede de jo alt det indvendigt. Jeg har været gravid tre gange siden, men det er endt i spontane aborter.

Tror I det kan være PCO?

Jeg glemte lige at skrive, at jeg ikke er overvægtig, tværtimod. Men har efterhånden hørt om flere, hvor det ikke har haft nogen betydning. Hvad havde i andre af symptomer, da I fik mistanke om PCO?

Anmeld

5. januar 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Tror I det kan være PCO?

Det er umuligt for os at sige..
Jeg tænker ikke primært på PCO, men gætter nærmere på, at du har forstyrrelser i dine stofskiftetal, så man kunne måske i udredningsøjemed tage en thyreoideastatus på dig, men det er jo op til din læge. Forstyrrelser i stofskiftetal kan dog også give besvær med at opnå graviditet. Tag en snak med din læge om dine gener

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er umuligt for os at sige..
Jeg tænker ikke primært på PCO, men gætter nærmere på, at du har forstyrrelser i dine stofskiftetal, så man kunne måske i udredningsøjemed tage en thyreoideastatus på dig, men det er jo op til din læge. Forstyrrelser i stofskiftetal kan dog også give besvær med at opnå graviditet. Tag en snak med din læge om dine gener

Tusind tak for dit svar

Det med stofskifte, havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg må nok hellere en tur forbi lægen. Det er godt nok frustrerende, ikke at vide, hvorfor kroppen opfører sig så underligt!

Anmeld

6. januar 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Tror I det kan være PCO?

Jeg har heller ikke de store bud på, hvad det kan være, men til i hvert fald lige give dig et stort
Håber du får svar og styr på kroppen snart, for dét der er da alt for frustrerende for dig!

Anmeld

6. januar 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Jeg har heller ikke de store bud på, hvad det kan være, men til i hvert fald lige give dig et stort
Håber du får svar og styr på kroppen snart, for dét der er da alt for frustrerende for dig!

Tak for det

Ja, det er meget frustrerende!

Anmeld

5. februar 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Tak for det

Ja, det er meget frustrerende!

Lidt nysgerrig - hvad sagde din læge?

Anmeld

9. februar 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Lidt nysgerrig - hvad sagde din læge?

Jeg kom aldrig til lægen, for min krop har fundet sig selv igen har ingen gener overhovedet længere

Anmeld

9. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vil sige at det stadig er meget godt at få tjekket når du har haft så mange forskellige gener i så lang en periode at du følte brug for råd

PCO er "bare" koks i hormonerne der skal styre ægløsning og menstruation... det med overvægt og PCO er at overvægt øger produktionen af bestemte af disse hormoner der så gør det sværere for kroppen/hjernen at finde ud af hvad den skal producere...

Men man skal have PCO for at få PCO... du får ikke PCO ved at blive overvægtig... du kan få en forstyrrelse ved MEGET stor overvægt som retter sig selv igen når du taber dig...

Mennesker der har PCO og som er overvægtige(som jeg selv har og var på det tidspunkt) kan hjælpe kroppen i balance ved at komme af med noget af overvægten for at gøre det nemmere for medicinen at virke... smed 5 kg overvægt af de 20 kg jeg havde inden jeg blev gravid og vupti bingo så var den der med det samme med et kæmpestort flot æg og en graviditet da det droppede ned

Anmeld

11. februar 2013

Miss-86

Jeg tænker heller ikke PCO, når du skriver det du gør.

Jeg er selv udredning for det, og der har slet ikke været snak om de ting du snakker om!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.