Kan jeg få kontanthjælp ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har meldt mig ud af min uddannelse pr. 1/2 .. Da jeg gik ned med stress..

men kan jeg så komme på kontanthjælp ? Har termin midt i februar .. Kan jeg så få barsel derfra ?? Eller skal jeg bare klare mig uden indtægt ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

M&N

Anonym skriver:

Jeg har meldt mig ud af min uddannelse pr. 1/2 .. Da jeg gik ned med stress..

men kan jeg så komme på kontanthjælp ? Har termin midt i februar .. Kan jeg så få barsel derfra ?? Eller skal jeg bare klare mig uden indtægt ?? 

Jeg ved ikke hvordan når det er man dropper ud af sin uddannelse, der er vist nogle regler?

Men jeg blev meldt ud af min skole da jeg kun var der 1 dag (lå med konstant døgn kvalme og var lige blevet gravid så havde for meget fravær), blev meldt ud pr. 31 august og vi flyttede til en ny kommune pr. 1 oktober og da jeg gik ned på jobcenteret her hvor vi bor, fik jeg berretiget kontanthjælp fra den dga jeg søgte (d. 15 oktober) til d. 31 oktober da den jo er tilbagebetalt .. 

Jeg har også termin i februar og her var der ingen problemer .. De sagde ingenting til jeg var droppet ud af uddannelsen. Men som sagt, kender ikke reglerne .. 

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg ved ikke hvordan når det er man dropper ud af sin uddannelse, der er vist nogle regler?

Men jeg blev meldt ud af min skole da jeg kun var der 1 dag (lå med konstant døgn kvalme og var lige blevet gravid så havde for meget fravær), blev meldt ud pr. 31 august og vi flyttede til en ny kommune pr. 1 oktober og da jeg gik ned på jobcenteret her hvor vi bor, fik jeg berretiget kontanthjælp fra den dga jeg søgte (d. 15 oktober) til d. 31 oktober da den jo er tilbagebetalt .. 

Jeg har også termin i februar og her var der ingen problemer .. De sagde ingenting til jeg var droppet ud af uddannelsen. Men som sagt, kender ikke reglerne .. 

Tak for svar, må nok hellere lige ned og snakke med dem mandag, er bare nervøs.. Der er jo ikke så længe til jeg skal på barsel .. :/ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.