Hjælp, min symaskine bliver ved med at knække tråden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.202 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

Michalala

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Min symaskine bliver ved med at knække overtråden når jeg syer.

Jeg har ikke tidligere haft det problem. Det eneste jeg kan komme i tanker om at det kan være, er at jeg skiftede nålen før jeg satte mig til at sy, da den var knækket. Men kan det have noget med nålen at gøre? I så fald, hvilke nåle skal jeg vælge?

Eller kan det skyldes andet?

Håber nogen kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

SKR

Det kan være ar tråden er for stram. Der plejer at være en knap hvor man kan kan indstille hvor stram tråden skal være

Anmeld

5. januar 2013

Michalala

SKR skriver:

Det kan være ar tråden er for stram. Der plejer at være en knap hvor man kan kan indstille hvor stram tråden skal være

Det må jeg lige kigge på. Tak.

Anmeld

5. januar 2013

mariamiss6

Michalala skriver:

Det må jeg lige kigge på. Tak.

det kan nemt skyldes at du bruger billig tråd.

Billig tråd er spundet af kortere fibre, som så får tråden til at "fælde" og flosse. 

Når tråden flosser og fælder bliver de her små fibre samlet til en klump, som så tvinger tråden strammere, trods din trådspænding er helt okay. til sidst er tråd så stram at den springer.

I øvrigt kan det bevirke, at før din tråd springer, trækker det nålen skæv. din nål kan knække, før tråden springer. 

Eller din nål kan gå skævt ned i spolehuset, og ramme noget den ikke skal, som så igen ødelægger spolehuset.

Ergo, køb god tråd

Anmeld

5. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis du syr med for kort sting afstand ka tråden også nemmer springe, så prøv at lave sting afstanden lidt længer.

Trådspændningen i over OG undertråd.

Billig tråd, er noget bras at sy med. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.