Regelmæssig mens efter fødsel..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej med jer.

jeg fødte i marts sidste år og fik min første mens den 20. november. Siden har jeg ikke set skyggen af den.

før jeg blev gravid kom min mens ret regelmæssig - der gik max 4 uger og 4 dage mellem den enes start til den næstes start - der er nu gået over 6 uger.

jeg har bestilt en graviditetstest der gerne skulle komme frem i startem af næste uge.

vil egentlig bare høre om jeres menstuation kom "som den plejede" efter fødslen, eller om det er meget normalt, at man ikke længere kan regne med hvordan det så ud før fødslen i forhold til efter fødslen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Sujan

Fødte også i marts..

3 mdr efter fødslen kom første mens.. derefter havde jeg 3 helt normale mens perioder. Siden da har jeg ikke haft.. altså de sidste 4 mdr.
Er ret frustrerende. Tog en negativ test i går så er ikke gravid..
Vil gerne have børn tæt på hinanden så håber min krop snart bliver normal..

Men har hørt flere sige at det er helt nornalt at der går et års tid inden ens mens bliver regelmæssig.
Amning kan også have betydning hvis du stadig gør det?

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Fødte også i marts..

3 mdr efter fødslen kom første mens.. derefter havde jeg 3 helt normale mens perioder. Siden da har jeg ikke haft.. altså de sidste 4 mdr.
Er ret frustrerende. Tog en negativ test i går så er ikke gravid..
Vil gerne have børn tæt på hinanden så håber min krop snart bliver normal..

Men har hørt flere sige at det er helt nornalt at der går et års tid inden ens mens bliver regelmæssig.
Amning kan også have betydning hvis du stadig gør det?

Ammer stadig, men kun om natten..

tak for dit svar, det er da nok det så. 

Håber snart din krop finder sin rytme og det lykkes jer at få nummer to snart

ville også gerne have to tæt på hinanden, men føler vi er nødt til at vente nogle måneder til et år endnu før vi er klar til at prøve at få nummer to..

Anmeld

5. januar 2013

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Hej med jer.

jeg fødte i marts sidste år og fik min første mens den 20. november. Siden har jeg ikke set skyggen af den.

før jeg blev gravid kom min mens ret regelmæssig - der gik max 4 uger og 4 dage mellem den enes start til den næstes start - der er nu gået over 6 uger.

jeg har bestilt en graviditetstest der gerne skulle komme frem i startem af næste uge.

vil egentlig bare høre om jeres menstuation kom "som den plejede" efter fødslen, eller om det er meget normalt, at man ikke længere kan regne med hvordan det så ud før fødslen i forhold til efter fødslen ?

Jeg født for 5 måneder siden, og har haft min mens uregelmæssigt i forhold til før. Før gik der præcis 28 dage mellem, nu har der ikke været 2 ens måneder :/ min cyklus har varieret fra 36 dage helt ned til 27 dage, og tror aldrig den finder helt på plads igen :/

Anmeld

5. januar 2013

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Hej med jer.

Jeg født for 5 måneder siden, og har haft min mens uregelmæssigt i forhold til før. Før gik der præcis 28 dage mellem, nu har der ikke været 2 ens måneder :/ min cyklus har varieret fra 36 dage helt ned til 27 dage, og tror aldrig den finder helt på plads igen :/

Anmeld

5. januar 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Hej med jer.

Jeg fødte i august '11

blødningen efter fødslen stoppede efter en lille uge og så gik der omkring 4-5 uger så kom første mens og den har været regelmæssig lige siden - også da jeg opstartede på P-piller igen.

men jeg har altså også hørt, at det skulle være almindeligt, at der går et års tid inden mens er på 'plads' igen - men ellers så hør din læge ad, hvis du er bekymret

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

Tak for svarene alle sammen

Lige en update:

min mens kom her i dag - og hvor var manden dog skøn det har mest været hans ønske at vi skal vente med den næste, men da jeg fortalte ham, at min mens var kommet, var hans svar et promte "øv"

han havde tilsyneladende lige gået og vænnet sig til tanken om at der var en på vej, og at han skulle til at være far til to, den stakkel.

(vi er ikke imod abort, men efter jeg har været igennem en i et andet forhold, er abort blevet snakket godt og grundigt igennem, og det er ikke noget vi vil igennem, så havde den været der, ja så havde den været der )

ih altså, nu er jeg jo blevet helt skruk igen over hans svar 

jeg håber I alle har en god weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.