Når en af ens forældre dør har ens andre søskene så ret til bare af tømme ens fars bolige og tag det hele + er der ikke nået der hedder arve/tvangsarve snakker min veninde nemlig om der er og af de ikke bare må tømme boligen af vi alle 4 skal være der osv osv.
Mvh
.....
Hvis den afdøde forældre ikke har en ægtefælle så tilkommer boet børnene - alle børnene. Hvis ikke man bede skifteretten om hjælp til bodeling, så kan børnene dele boet som de vil. Selvfølgelig efter at man har været i skifteretten og fortalt om der er aktiver i boet, gæld osv. Hvis der ingen aktiver er og det udelukkende er alm. indbo, så deler børnene det ligeligt eller som de selv foretrækker.
Der vil altid være en bobestyre, så en af de 4 søskende står som det - det betyder dog ikke at vedkommende har mere ret til boet end de andre, men at det er den person som sørge for at alle papirer bliver sendt de rigtige steder hen ect.
Min mor døde for 3 måneder siden, og min søster og jeg skal dele hendes bo. Det er uden indblanding fra nogen - det står vi selv for, fordi det har vi valgt. Når der ikke er aktiver i boet, er skifteretten ligeglad med hvordan tingene bliver fordelt mellem de arveberettigede.
Og jo børn er altid tvangsarvinge.
/Fenja 
Anmeld