Hjælp søges..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

H+S Skjolgborg.

Når en af ens forældre dør har ens andre søskene så ret til bare af tømme ens fars bolige og tag det hele + er der ikke nået der hedder arve/tvangsarve snakker min veninde nemlig om der er og af de ikke bare må tømme boligen af vi alle 4 skal være der osv osv.

Mvh

.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

KittyCatta

Når en af ens forældre dør har ens andre søskene så ret til bare af tømme ens fars bolige og tag det hele + er der ikke nået der hedder arve/tvangsarve snakker min veninde nemlig om der er og af de ikke bare må tømme boligen af vi alle 4 skal være der osv osv.

Mvh

.....

Du er desværre ikke anonym.

Men for at sige det kort - så nej! De må ikke tømme boligen uden alle arvingers accept, og denne accept skal ske via underskrevne fuldmagter. Ellers må I lade skifteretten/advokat stå for boet, og så kan hele arvebeløbet blive ædt op af advokatregninger.

Anmeld

5. januar 2013

H+S Skjolgborg.

KittyCatta skriver:

Du er desværre ikke anonym.

Men for at sige det kort - så nej! De må ikke tømme boligen uden alle arvingers accept, og denne accept skal ske via underskrevne fuldmagter. Ellers må I lade skifteretten/advokat stå for boet, og så kan hele arvebeløbet blive ædt op af advokatregninger.

pyt går nok.

Mente jeg heller ikke siger min mand også

Anmeld

5. januar 2013

KittyCatta

H+S Skjolgborg. skriver:

pyt går nok.

Mente jeg heller ikke siger min mand også

Så hvis de er begyndt på det uden alles accept, skal du hive fat i skifteretten med det samme! I så fald vil låsene blive skiftet ud og skiftet sker igennem skifteretten.

Vil I gerne tømme boet sammen, eller vil I ikke?

Anmeld

5. januar 2013

H+S Skjolgborg.

KittyCatta skriver:

Lige lidt læsning:

Ved privat skifte:  http://www.domstol.dk/saadangoerdu/doedsfald/dodsbo/privatskifte/Pages/default.aspx

Ved uskiftet bo:
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/doedsfald/dodsbo/uskiftetbo/Pages/default.aspx

Mødet i skifteretten:
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/doedsfald/dodsbo/modetiskifteretten/Pages/default.aspx

syntes det er trist han lige er død og de har tømt de sidste dag her og han er lige bleve begrave i dag  

Anmeld

5. januar 2013

Fenja09

Mvh

.....

Hvis den afdøde forældre ikke har en ægtefælle så tilkommer boet børnene - alle børnene. Hvis ikke man bede skifteretten om hjælp til bodeling, så kan børnene dele boet som de vil. Selvfølgelig efter at man har været i skifteretten og fortalt om der er aktiver i boet, gæld osv. Hvis der ingen aktiver er og det udelukkende er alm. indbo, så deler børnene det ligeligt eller som de selv foretrækker.

Der vil altid være en bobestyre, så en af de 4 søskende står som det - det betyder dog ikke at vedkommende har mere ret til boet end de andre, men at det er den person som sørge for at alle papirer bliver sendt de rigtige steder hen ect.

Min mor døde for 3 måneder siden, og min søster og jeg skal dele hendes bo. Det er uden indblanding fra nogen - det står vi selv for, fordi det har vi valgt. Når der ikke er aktiver i boet, er skifteretten ligeglad med hvordan tingene bliver fordelt mellem de arveberettigede.

Og jo børn er altid tvangsarvinge.  

/Fenja

Anmeld

5. januar 2013

KittyCatta

syntes det er trist han lige er død og de har tømt de sidste dag her og han er lige bleve begrave i dag  

Lever din mor ikke mere, siden at de selv tømmer boet?

Anmeld

5. januar 2013

KittyCatta

Fenja09 skriver:

Hvis den afdøde forældre ikke har en ægtefælle så tilkommer boet børnene - alle børnene. Hvis ikke man bede skifteretten om hjælp til bodeling, så kan børnene dele boet som de vil. Selvfølgelig efter at man har været i skifteretten og fortalt om der er aktiver i boet, gæld osv. Hvis der ingen aktiver er og det udelukkende er alm. indbo, så deler børnene det ligeligt eller som de selv foretrækker.

Der vil altid være en bobestyre, så en af de 4 søskende står som det - det betyder dog ikke at vedkommende har mere ret til boet end de andre, men at det er den person som sørge for at alle papirer bliver sendt de rigtige steder hen ect.

Min mor døde for 3 måneder siden, og min søster og jeg skal dele hendes bo. Det er uden indblanding fra nogen - det står vi selv for, fordi det har vi valgt. Når der ikke er aktiver i boet, er skifteretten ligeglad med hvordan tingene bliver fordelt med de arveberettigede.

Og jo børn er altid tvangsarvinge.  

/Fenja

Anmeld

5. januar 2013

H+S Skjolgborg.

KittyCatta skriver:

Lever din mor ikke mere, siden at de selv tømmer boet?

Vi har ikke samme mor de to der har tømt boede har min far fået med en anden damen de var gift men blev skilt for mange år siden efterhånden.

vi er 4 piger med 3 mødre.jeg og en andre søster har en anden mor.

de var deroppe i går og tømme forstod jeg under kaffen osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.