Autostol-spørgsmål kig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

sommerc

Profilbillede for sommerc

Ja det er måske et dumt spøegsmål, hehe men må altså spørge alligevel.. Håbner at nogle vil svare :-)

når Men min søn er 8 måneder, han vejer omkring 9 kg. Den autostol han har nu, er fra 0-13 kg, og jeg synes han allerede er for lille i den, han sidder helt klemt, så jeg vil købe en ny autostol imorgen som er fra 9-18 kg og samme mærke rømer (kan ik lave o med prikker over Hehe) 

er 9-18 kg den "næste" i rækken? Hvis du forstår mit spørgsmål..

og er det dumt at købe den anden i morgen?

og er han for lille til den? Altså han er jo kun 8 måneder, sys bare at det virker "lille" hvis du forstår... 

Håber nogle vil svare :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

De3Guldklumper

sommerc skriver:

Ja det er måske et dumt spøegsmål, hehe men må altså spørge alligevel.. Håbner at nogle vil svare :-)

når Men min søn er 8 måneder, han vejer omkring 9 kg. Den autostol han har nu, er fra 0-13 kg, og jeg synes han allerede er for lille i den, han sidder helt klemt, så jeg vil købe en ny autostol imorgen som er fra 9-18 kg og samme mærke rømer (kan ik lave o med prikker over Hehe) 

er 9-18 kg den "næste" i rækken? Hvis du forstår mit spørgsmål..

og er det dumt at købe den anden i morgen?

og er han for lille til den? Altså han er jo kun 8 måneder, sys bare at det virker "lille" hvis du forstår... 

Håber nogle vil svare :-)

hvorfor synes du den anden er for lille??

Jeg ville vente nogle måneder mere så længe han ikke er ældre og ikke vejer mere..

de siger jo helt de skal veje 9 kg, være 9 mdr og skal være stabil når de sidder selv..

Anmeld

4. januar 2013

GUSO

Nu ved jeg ikke om det er en and, men har hørt at reglerne for baby i autostol ændret pr 1/1 nu skal se vidst sidde bagudvendt til de er 15 mdr!! Andre der har hørt det?? Eller har jeg fået galt fat i noget??

Anmeld

4. januar 2013

JustMe

GUSO skriver:

Nu ved jeg ikke om det er en and, men har hørt at reglerne for baby i autostol ændret pr 1/1 nu skal se vidst sidde bagudvendt til de er 15 mdr!! Andre der har hørt det?? Eller har jeg fået galt fat i noget??

Reglerne for godkendelse bliver ændret, så forudvendte ikke vil kunne bestå testen; så for sin vis ja Derudover er bagudvendt langt sikrere, så jeg synes det er et glimrende tiltag, så vi måske akn få udvidet sortimentet på bagudvendte herhjemme.

TS: Da din søn ikke er 9 mdr endnu, ville jeg vente - med mindre du køber en bagudvendt, som kan støtte hans ryg lige så godt som hans nuværende ved en eventuel kollision.

Anmeld

5. januar 2013

Autostol.dk

Hej,

reglerne er endnu ikke vedtaget - læs mere her  http://www.autostol.dk/blog/nye-autostolregler-fra-11-2013-bagudvendt-de-forste-15-maneder/

derudover vil jeg også mene at du skal vente - medmindre du køber en bagudvendt i 9-18 kg klassen.

hvorfor mener du autostolen er for lille? Går hovedet op over kanten?

for i skal huske, at dunjakke, flyverdragt og andet stort overtøj ikke anbefales i autostolen og det er ofte derfor autostolen virker for lille - læs evt her:  http://www.autostol.dk/blog/overtoj-i-autostolen-hvad-skal-barnet-have-pa/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.