Jeg har gået i 10. klasse på en privatskole og min bror gik der fra 7. klasse.
Årsagen til at jeg gik i 10. på privatskole var, at undervisningsniveauet var noget højere end i en tilsvarende folkeskoles 10. klasse! Der ud over var der niveaudelt undervisning i matematik, engelsk og tysk, det vil sige, at to klasser blev delt op på i tre hold, så dem, der havde større udfordringer fik mere hjælp! Et stort plus i min bog for alle parter!
Min bror blev flyttet, fordi han ikke trivedes i den folkeskoleklasse han kom i, da to skoler blev lagt sammen...
I min årgang gik der en dreng, der havde friplads, så vidt jeg ved var der ikke andre! Men der findes fripladser og det mener jeg også der skal, netop for at der kan være plads til forskelligheder!
Men jeg ved også, at der var en dreng i min brors klasse, der blev smidt ud, fordi han ikke kunne sidde stille, ikke ville deltage i undervisningen og pjækkede for meget! De forsøgte at hjælpe ham, men forældrene bakkede ikke op om det,og så er det jo svært! Det er jo den "fordel" privatskolerne har, frem for folkeskolen. Om det er rigtigt eller forkert, er jo op til øjnene der ser... Men det er svært, når forældrene ikke vil hjælpe deres barn til en god skolegang!
Anmeld