Kan man skrive alt ned i et brev til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej babyfolk

Jeg sidder i den situation at jeg faktisk tror der er noget rivende galt med mig. Men jeg aner ikke HVAD og de "ting" eller følelser der rammer mig, kan jeg slet ikke forklare. Jeg ved ikke hvorfor det kommer eller hvad der er galt - men jeg kan finde et mønster i hvad der tricker det.

Men jeg ved, at hvis jeg får en tid ved lægen, så vil jeg slet ikk ekunne få sagt alt det jeg vil. Eller for den sags skyld finde ud af at formulere mig.

Så mit spørgsmål er: kan jeg sætte med ned og skrive et brev omkring det her, som lægen så kan læse til konsultationen? Det vil dage dagevis og det vil fylde en del, tror jeg. Men ellers får jeg jo ikke det hele med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Masig

Anonym skriver:

Hej babyfolk

Jeg sidder i den situation at jeg faktisk tror der er noget rivende galt med mig. Men jeg aner ikke HVAD og de "ting" eller følelser der rammer mig, kan jeg slet ikke forklare. Jeg ved ikke hvorfor det kommer eller hvad der er galt - men jeg kan finde et mønster i hvad der tricker det.

Men jeg ved, at hvis jeg får en tid ved lægen, så vil jeg slet ikk ekunne få sagt alt det jeg vil. Eller for den sags skyld finde ud af at formulere mig.

Så mit spørgsmål er: kan jeg sætte med ned og skrive et brev omkring det her, som lægen så kan læse til konsultationen? Det vil dage dagevis og det vil fylde en del, tror jeg. Men ellers får jeg jo ikke det hele med.

Synes det lyder som en rigtig god ide. Hellere det end ikke få sagt det der skal siges. Det kan være rigtig svært at sige hvad der er galt hvis man måske ikke selv helt ved det, og mange gange er det nemmere på skrift. Og det vil lægen helt klart forstå. Så det synes jeg du skal så du kan få den hjælp du har brug for 

Anmeld

4. januar 2013

Dixen89

Jeg tror ikke lægen vil læse det hvis det er mega langt. Ikke fordi han ikke vil hjælpe dig men jeg tror hvis du fortæller ham det grundlæggende at du vil få en henvisning til en psykolog, som du kan tale videre med. Min egen læge siger at jeg er velkommen til at brugeham til aat tale med i stedet for en psykolo . Men han har jo ikke samme viden og kan derfor kun lytte. Jeg valgte i sin tid at tale med en psykolog.

Men ring og hør eller giv det et forsøg.

Anmeld

4. januar 2013

Leneur

Anonym skriver:

Hej babyfolk

Det kan du sagtens. Det gjorde jeg også i tidernes morgen, da jeg også blev ramt af forskellige ting. Hellere få det hele på bordet, så man kan få den rette diagnose, end at træde ud af døren og først der komme i tanke om, hvad man også ville have sagt.
Tror også du skal booke en dobbelttid hos lægen, så det ikke bliver noget japværk.
Håber alting løser sig for dig.

Anmeld

4. januar 2013

Tulipan

Vil bare lige sige at jeg synes det er en rigtig god ide

Det kan også være det hjælper dig at få sat ord på hvad du føler, også for din egen skyld?

Tror din læge vil blive rigtig glad for at du har formuleret det på skrift, så han/hun bedre kan hjælpe dig, i stedet for at du sidder og mangler ord derinde. 

Håber du får det bedre snart

Anmeld

4. januar 2013

JeNoVa

Jeg synes godt, du kan skrive det ned, hvis det er lettest for dig at udtrykke dig på den måde. Men hvis det bliver meget langt, vil det nok være en god idé at sende det per email til lægen på forhånd, så han/hun ikke skal bruge dyrebar konsultationstid på at sidde og læse. Du kan sikkert få en email-adresse ved henvendelse til sekretæren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.