Aspergers / adhd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

Musen5

Hej,

Jeg mistænkter min ældste som på 5 for at have aspergers og/eller ADHD.

Har altid fået at vide at de ikke kan blive udredt før de går i skole og at det derfra er en lang kamp.

Er der en/flere der kan fortælle mig om dette passer om og hvem jeg i givet fald skal kontakte for en eventuel igangsættelse af en udredning??

Samtidig ville jeg høre om der var nogen der ville dele ud af deres erfaringer med Aspergers / ADHD

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

helle85

Musen5 skriver:

Hej,

Har altid fået at vide at de ikke kan blive udredt før de går i skole og at det derfra er en lang kamp.

Er der en/flere der kan fortælle mig om dette passer om og hvem jeg i givet fald skal kontakte for en eventuel igangsættelse af en udredning??

Samtidig ville jeg høre om der var nogen der ville dele ud af deres erfaringer med Aspergers / ADHD

/Mette

min dreng på 6 blev udredt i november 2011 og fik diagnosen letter mental retaderet i januar 2012.

hos os blev der sendt en henvisning af børnepsykologen fra ppr

men der er vist også noget med at sagsbehandlerne kan sende en til udredning men det er så et andet sted og der er ventetd på et år

for at i kan få jeres barn udredt inden han/hun skal i skole

Anmeld

4. januar 2013

livhemdrup

Musen5 skriver:

Hej,

/Mette

Din egen læge kan sætte gang i udredning. Børnehaven kan kontakte ppr. Din rådgiver på kommunen kan også få sat gang i det. Det var det jeg fik af vide dengang jeg arbejdedet med det område. 

Anmeld

4. januar 2013

lassemor07

Musen5 skriver:

Hej,

/Mette

Jeg har været hele turen igemmen med Lasse og det var han dagpleje mor der fik sat det hele igang da han var bagud udvikling mæssigt så blev han henvist til børnehuset og de mente på børnehuset af han skulle udredes Lasse fylder først 6 til april og han fik sin dianose ADHD for 1½ siden så det er da godt noken gang øregas af man ikke kan udrede før de begynder i skole
Ja det er en lang kamp og er bestem ikke færdige for når dit banr først har fået dianosen så skal du kæmpe for dit barn får nogle form for støtte, det er ihverfald mine afaringer for Lasse har slet ikke fået nogle form for stødte eller hjælp endnu og det eneste de fleste pædagoger snakker om er af han skal bare på medicin så er alt godt og nej det skal han nemlig ikke for det har han slet ikke brug for han har brug for stødte og ikke medicin

Anmeld

4. januar 2013

MissMona

Jeg har aspergers. Jeg fik først diagnosen som voksen. Du er velkommen til at skrive pb. Jeg har ikke lyst til at skrive om det åbent her i forummet pt.

Mh Missmona

Anmeld

4. januar 2013

Lone Jakobsen

Musen5 skriver:

Hej,

/Mette

hej hej

ja det er desværre en kamp..... vi er lige på vej igennem den. min søn på 8 skal starte udredning for Adhd den 21. januar. han har haft problemer siden han var 4½, men selv om vi allerede da han var 5 bad om en udredning, er det først nu at ppr er gået med til det (efter mange lange møder)

du skal have nogen til at henvise din søn til ppr. om det er børnehaven, en børnepsykolog, din egen læge eller din sagsbehandler.... det er næsten lige meget. du skal bare finde en som har tid og lyst til virkelig at lytte til jer. fortæl dem præcis hvad det er der gør at din søn har problemer, og hvordan det påvirker jer som familie.

jeg mangler selv nogen i samme situation, så du er meget velkommen til at skrive privat til mig.

mvh. Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.