Musen5 skriver:
Hej,
Jeg mistænkter min ældste som på 5 for at have aspergers og/eller ADHD.
Har altid fået at vide at de ikke kan blive udredt før de går i skole og at det derfra er en lang kamp.
Er der en/flere der kan fortælle mig om dette passer om og hvem jeg i givet fald skal kontakte for en eventuel igangsættelse af en udredning??
Samtidig ville jeg høre om der var nogen der ville dele ud af deres erfaringer med Aspergers / ADHD
/Mette
hej hej
ja det er desværre en kamp..... vi er lige på vej igennem den. min søn på 8 skal starte udredning for Adhd den 21. januar. han har haft problemer siden han var 4½, men selv om vi allerede da han var 5 bad om en udredning, er det først nu at ppr er gået med til det (efter mange lange møder)
du skal have nogen til at henvise din søn til ppr. om det er børnehaven, en børnepsykolog, din egen læge eller din sagsbehandler.... det er næsten lige meget. du skal bare finde en som har tid og lyst til virkelig at lytte til jer. fortæl dem præcis hvad det er der gør at din søn har problemer, og hvordan det påvirker jer som familie.
jeg mangler selv nogen i samme situation, så du er meget velkommen til at skrive privat til mig.
mvh. Lone
Anmeld