døbes sent erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

Koen.

Hej piger

Liam skal døbes den 12.maj i år, det er 3 dage før hans 1 års fødselsdag(som holdes samme dag). storsøster var knap 8 uger da hun blev døbt og hun sov jo bare fra det hele, så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer med børn der er blevet døbt sent,

Hvordan er det gået? hvordan tog de cermonien i kirken? Hvordan tog de festen var det for overvældende eller?

Fortæl fortæl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Bshizzle

Følger lige med her .. Havde selv tænkt på at lave sådan en tråd 

Min dreng på lidt over 1 år er endnu ikke døbt da vi har stået i flytterod og åbning af butik mm. 

Så vil gerne se hva andres erfaring er 

Anmeld

3. januar 2013

Koen.

Bshizzle skriver:

Følger lige med her .. Havde selv tænkt på at lave sådan en tråd 

Min dreng på lidt over 1 år er endnu ikke døbt da vi har stået i flytterod og åbning af butik mm. 

Så vil gerne se hva andres erfaring er 

gør du bare

Vi havde faktisk inviteret til dåb da han var ca 3 mdr. men aflyste pga manglende overskud og følte ikke tiden var der med to børn som man os lige skulle vænne sig til

Anmeld

3. januar 2013

Bshizzle

Lærke&Liam. skriver:

gør du bare

Vi havde faktisk inviteret til dåb da han var ca 3 mdr. men aflyste pga manglende overskud og følte ikke tiden var der med to børn som man os lige skulle vænne sig til

Præcis det samme er.. Vi droppede alle tanker omkring at holde Dåb, da vi ikke havde overskud pga flytning til ny By, store dreng påbegynd ny skole og ny butik.. 

Så derfor gik vi imod familiens bånd.. Og ville vente til mere overskud. 

Måske er vores plan er at holde dåb omkring sommer iført et pænt sæt tøj (ikke dåbsdragt/kjole da han jo er så stor).. og de nærmeste familiemedlemmer og venner 

måske bliver det holdt på en restaurant eller i vores nye lejlighed. 

Anmeld

3. januar 2013

merichs

Min storesøster blev døbt da hun var 12 år  så det var ikke noget større problem. Men jeg kan huske at jeg syntes det var SÅ morsomt at min mor måtte gemme mig bag hende fordi jeg grinede sådan da min søster fik vand i håret 

Anmeld

3. januar 2013

Julemusen

Min niece var 10 måneder da hun blev døbt. Det gik rigtig godt. Hun ville dog ikke ligge på armen oppe ved døbefonten så hun sad bare på farens arm. :-) præsten tog det hele med et smil og det var en dejlig stemning. Hun kunne dog næsten ikke klemmes i en dåbskjole, men min svigermors dåbskjole kunne hun få på uden den kunne lukkes, og så med hvid tøj indenunder.
Under selve festen var hun vågen det meste af tiden og legede med sine gaver. Hun fik en middagslur da vi kom fra kirken og det var det:-)
Husk noget at drikke og spise til barnet i kirken. Måske kiks og vand. Og noget at lege med, for ellers kan det være sværy at holde nogen i den størrelse i ro:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.