Hjemmelavet dåbspynt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.876 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

MorTilEnPrinsesse

Så fik vi sat dato på Freya's dåb, så nu skal der planlægges og gøres klar... 

Er der nogen af jer kreative sjæle der har ideer til hjemmelavet pynt? Noget i pap, papir eller andet sjovt? 

Tak på forhånd ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Ditte-3

Jeg ville ha haft efterårs tema med blade fra skoven og grankovler røde æbler og så vider duge og sevejetter og borkort i brunlige faver. Havde planlagt alt også sløjfen på dåbskjolen skulle ha vert brun s men så ente vi med at holde det på et hotel og de laved det i efterårs tema nok ik helt som jeg ville men fin og enkelt s 

Anmeld

3. januar 2013

Studerendemor

MorTilEnPrinsesse skriver:

Så fik vi sat dato på Freya's dåb, så nu skal der planlægges og gøres klar... 

Er der nogen af jer kreative sjæle der har ideer til hjemmelavet pynt? Noget i pap, papir eller andet sjovt? 

Tak på forhånd ;-)

Hvis det ikke nødvendigvis skal være traditionel dåbspynt, ville jeg lave papirspompomer. Jeg har lavet en masse til min datters værelse, som hænger i loftet. Det er nemt og billigt, men har stor effekt. Stemningen bliver helt eventyrlig. Du skal kun bruge silkepapir og sytråd. 

Anmeld

3. januar 2013

JS<3

Jeg er lige med på en kigger (;

Anmeld

3. januar 2013

trunte89

V malende på sten. Malede dem lyserøde, og med lilla lavede vi datter s hånd og fod aftryk. Til sidste skrev vi med guld div. Fødsels Info ( dato, vægt, længde osv )

Anmeld

3. januar 2013

Dorthe1986

Altså det eneste jeg lavede selv, var bordkortene... lyseblå med hvide prikker. Jeg havde så også sat en udklippet barnevogn på, der gik lidt op over kanten Rigtig søde...
Ellers havde jeg lyseblå bloklys på bordene og små babyer i barnevogne... havde fundet nogle keramikfigurer til ingen penge De var meget populære hos gæsterne og bedsteforældrene og fadderne fik nogen med hjem

Havde lavet matchende indbydelser... men det er jo ikke pynt

Tænker at jeg, når vi engang skal holde en dåb igen, vil købe små flade glassten og bruge som bordkort. Og så skrive med tusch og dekorere

Anmeld

3. januar 2013

Helle Tind

Jeg lavede terningerne af pap - 10-12 cm på hver led. På siderne kom jeg billeder på af sønnen. Det var et stort hit da jeg havde fundet mange forskellige billeder. Det kan også laves som en trekant /skilt - 2 sider til billeder.

Indbydelsen var en sut. Jeg havde lavet to ekstra som pyntede tag-selv bordet.

Foldet servitter som babytrøjer med en lille sløjfe sat fast med en nål.

Du kan også finde en bog på biblioteket om bordpynt. Der er beskrevet hvordan man laver en lille barnevogn. Det lavet jeg til den store.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.