NoahMin skriver:
Hej med jer..!
Jeg har en søn på 2 år hvornår starter i på potte træning..?
vi over vejer at gøre det nu her men vi ved det ikke helt.. nogen der har erfaring med dette..?
Krammer

Hejsa...
Vi er lige begynt at introducere toiletsædet til vores datter herhjemme... Hun er 1½ år gammel, og ret bevidst om, når hun laver I bleen.. Hun kommer tit selv og siget til, og gør os opmærksom på, at hun skal skiftes....
Så vi har købt et sæde idag, og hun er meget interesseret og stolt når hun sidder på det..... Hun havde prøvet det én gang, og anden gang hun sidder der, laver hun på toilettet
Jeg blev ret overrasket... for hun havde stået ude i vores brusekabine, og tisset, og så begyndte hun at slå prutter, og jeg sagde bare til hende, at så kunne hun jo sætte sig på toilettet og lave..... og det gjorde hun så.... wow... jeg måbede altså lidt.. tror vores datter bliver hurtigt fri for bleen..
Personligt synes jeg at man ikke skal vente til barnet er 2 år.... Det synes jeg er for sent, men når nu din søn er blevet 2 år, så synes jeg bare du skal igang med, at introducere den for ham, stille og roligt, så han vænner sig til tanken, og bliver interesseret.... Ta hans initiativ seriøst, hvis han selv tager initiativ til, at sidde på potten, også selvom han ikke laver noget eller ikke tisser... bare det, at sidde der, er fint... ros ham og sig at han er dygtig, og snak med ham om, at man skal lave og tisse på potten, når man ikke har ble på... start med det, og når han kan det lidt mere, så kan du orøve med at tage bleen af osv. Og så skal han selvfølgelig sige til, når det er.... Det er jo ret forskelligt fra barn til barn, hvor interesserede de er i potten/toilettet 
Held og lykke med det 
Anmeld