Potte træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

NoahMin

Hej med jer..!

Jeg har en søn på 2 år hvornår starter i på potte træning..?

vi over vejer at gøre det nu her men vi ved det ikke helt.. nogen der har erfaring med dette..?

Krammer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Malthe2010

Min søn er 2 og vi bruger potten en gang imellem, den står frit fremme, men han syns ikke det er rigtig sjovt endnu  Men vi gør nogle forsøg..

Anmeld

2. januar 2013

MetteS81

Uh spændende, jeg følger lige med...har en datter på 2 og tænker på det samme...

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Silas begyndte for nogle måneder siden at vise interesse for at tisse på potte, så vi gør det hver aften når han får bleen af.. Nogle gange tisser han, andre gange ikke, men han synes det sjovt at skulle ud og tisse sammen med farmand

Vi havde ikke begyndt på det endnu hvis han ikke viste så meget interesse for det

Anmeld

3. januar 2013

NoahMin

Efter jeg har læst og læst i går er vi stille og roligt begyndt og når han har siddet på potten eller wc (Hvad han lige har lyst til) råber han juhu Noah dygtig.. hehe.. så tror man bare skal starte ud i det små så kommer det helt af sig selv..

Anmeld

7. januar 2013

Sitrani

NoahMin skriver:

Hej med jer..!

vi over vejer at gøre det nu her men vi ved det ikke helt.. nogen der har erfaring med dette..?

Krammer

Hejsa...

Vi er lige begynt at introducere toiletsædet til vores datter herhjemme... Hun er 1½ år gammel, og ret bevidst om, når hun laver I bleen.. Hun kommer tit selv og siget til, og gør os opmærksom på, at hun skal skiftes....

Så vi har købt et sæde idag, og hun er meget interesseret og stolt når hun sidder på det..... Hun havde prøvet det én gang, og anden gang hun sidder der, laver hun på toilettet  Jeg blev ret overrasket... for hun havde stået ude i vores brusekabine, og tisset, og så begyndte hun at slå prutter, og jeg sagde bare til hende, at så kunne hun jo sætte sig på toilettet og lave..... og det gjorde hun så.... wow... jeg måbede altså lidt.. tror vores datter bliver hurtigt fri for bleen..

Personligt synes jeg at man ikke skal vente til barnet er 2 år.... Det synes jeg er for sent, men når nu din søn er blevet 2 år, så synes jeg bare du skal igang med, at introducere den for ham, stille og roligt, så han vænner sig til tanken, og bliver interesseret.... Ta hans initiativ seriøst, hvis han selv tager initiativ til, at sidde på potten, også selvom han ikke laver noget eller ikke tisser... bare det, at sidde der, er fint... ros ham og sig at han er dygtig, og snak med ham om, at man skal lave og tisse på potten, når man ikke har ble på... start med det, og når han kan det lidt mere, så kan du orøve med at tage bleen af osv. Og så skal han selvfølgelig sige til, når det er.... Det er jo ret forskelligt fra barn til barn, hvor interesserede de er i potten/toilettet

Held og lykke med det

Anmeld

7. januar 2013

LBK

NoahMin skriver:

Hej med jer..!

Krammer

Min datter er også lige blevet to. Hun synes at potten er sjov og siger nogle gange "skal lige ud og tisse" og så løber hun ud til potten og sætter sig. MEN har ingen interesse i at få bukserne af.  så vi leger bare lidt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.