Vi får nok wokmad en gang om ugen - det er sundt og med masser af grøntsager og så smager det lækkert. Jeg kan anbefale bogen "Thai - trin for trin" af Hanne Holm til at starte med, der er rigtig mange lækre og nemme opskrifter og den er nem at bruge 
et godt eksempel på en wokret jeg kunne finde på at lave (sådan lidt på slump):
- Hak 1 fed hvidløg fint og ligeså meget ingefær (eller riv det, så får man ikke stykker af ingefær... det kan min kæreste ikke lide nemlig). Steg det i fx rapsolie i en wok sammen med 1-2 tsk rød karrypasta (alt efter hvor stærkt man nu kan lide det. Vi kan godt lide det meget stærkt og kommer meget mere i).
- Tilsæt så kyllingefilet skåret i tynde strimler eller tynde "tern" og få det godt brunet.
- Så tilsættes 1-2 gulerødder skåret i strimler på ca 3 cm og derefter 1 peberfrugt skåret i samme størrelse. Giv det 1-2 minutter mens der konstant røres.
- Tilsæt en lille dåse kokosmælk og smag til med salt, fiskesovs og sukker (2-3 spsk fiskesovs til 2-3 tsk sukker). Jeg kommer også nogle gange saltet ved mens kyllingen steger. Kom evt. også en lille smule limesaft i for at få syrligheden med.
- Tilsidst vendes forårsløg i skrå skiver på 2-3 cm i retten, de skal ikke have ret længe, ellers bliver de slatne.
Servér det som det er eller med ris eller nudler. Vi laver ikke altid ris og nudler til, men fylder bare godt op med grøntsager i wokken i stedet for 
Det er rigtig lækkert hvis man lige bruger et par minutter på, inden man laver selve retten, at riste en håndfuld cashewnødder eller peanuts (usaltede) i en lille smule olie i wokken. Tag det af, lav retten og bland nødderne i lige inden servering 
Anmeld