Opstart af baby/børnetøjs butik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.834 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg går med tanker om at starte en lille butik op for mig selv, men er i tvivl om det er en god ide...

Jeg bor i et mindre bysamfund med et stort opland, men ikke langt til de større byer.

Der er ingen baby/børnetøjs forretning i byen i forvejen, men der er en del tøjbutikker med dame og herretøj, jeg vil mene at byen har et velfungerende hvad hedder det handelsliv... Der har været en baby/børnetøjs forretning, men de gik konkurs, de havde mange af de dyre mærker som New Generals (undskyld hvis jeg træder nogen over tæerne) som jeg mener  vil have svært ved at overleve på landet hvor kundegruppen er begrænset.

Men gad vide hvordan man kommer i kontakt md de mærker som man kan tænke sig at forhandle? Hvor starter man i banken eller???

og er ideen helt skør når man har 2 små børn (en i vente og en på 2,5)

Og tror i at jeg er tvunget til at have en webshop også for at sikre min egen overlevelse?

Jeg kunne godt tænke mig at have baby/børnetøj fra 0-6 år, da jeg erfarer at ungerne selv får en mening om hvad de skal have på ret tidligt og måske hellere vil til de større byer for at finde noget.

Jeg kunne godt tænke mig at forhandle:

Lego, Hummel, BombiBitt, Me Too, Ticket 2 Heaven og det må gerne være restsalg og ikke nødvendigvis kun nye varer.

Hvad mener i? er ideen helt tosset og mener i jeg skal have flere mærker ind og evt hvilke???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

tarkoflen

Du skal have lavet dig en forretningsplan, ned i banken og snakke med dem, for du skal vel have noget startkapital! Det er svært at få tror jeg, især når der er en butik der er gået konkurs...

Jeg tror du skal have både webshop og fysisk butik, hvis du skal overleve i en lille by!

Jeg kender ikke til at starte sådan noget op, men jeg tror du skal finde nogle kloge mennesker, der kan hjælpe dig med at lave en forretningsplan, som du kan præsentere for banken

Held og lykke med drømmen

P.s. Du kan jo evt overveje om, man kan starte en webshop mens du er på barsel, hvis man må det...

Anmeld

2. januar 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for svar....

Det kan helt sikkert bruges

Anmeld

3. januar 2013

Muffinmus

Du skal have en webshop for at klare dig, de børnebutikkeri en stor by som f.eks Viborg gik inden om og hjem for få ar siden netop fordi de ikke havde webshop.
Det er nødvendigt nu og mange har slet ikke fysiske butikker mere, bare webshops da de så ikke skal betale leje til butik osv, men ofte bare et lille lager.
Du skal være forberedt på at have underskud de første 2 år...gængse regler:-)
Og så skal du overveje hvad du vil sælge.....
du skriver at det ikke behøver at være nye varer...men du tjener meget lidt på gamle kollektioner samt at det der ikke er solgt er ofte fordi folk ikke er helt vilde med det. Så du skal også være forberedt på at sidde tilbage ned ting du slet ikke kan sælge og beregne tabet for det.
Dette gæler naturligvis også nye modeller.
Men vælger man den mere sikre løsning med de mest populære modeller og kun 1-2 stk i hver str er man lidt mere sikret.
Mærkerne er selvfølgelig også svært, for edem der køber Hummel køber ikke nødvendigvis Me Too osv, så du skal se om du kan finde mærker der passer lidt sammen eller som er i to vidt forskellige grøfter. F.eks. pangfarvet tøj eller ej, eller pang tøj og det mere klassiske som f.eks Noa Noa.

Det er svært med børnetøj, for tit skal man bestille meget lang tid i forvejen og regne ud vhad folk vil synes er smart næste år allerede.

Anmeld

3. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil anbefale at du først og fremmest får taget et kursus omrking det at drive sin egen virksomhed. Derefter skal du have lavet en forretningsplan og talt med din bank.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.