hjælp til en rigtig tøsemiddag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. januar 2013

heaven

Vi er 5 kollegaer, der mødes til vores egen udgave af "til middag hos"

Nu er det så min tur, og jeg mangler i den grad hjælp til hovederetten - jeg er IKKE en ørn i et køkken overhovedet, og jeg må ikke få fysisk hjælp til at lave maden....... så jeg har brug for noget nemt og alligevel lækkert, tænker måske lidt i noget kyllinge-tamtam....

Nogen ideer?

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Mettefpigen

Nemt og lækkert kunne feks. Være svinefilet, eller skinkesteg... evt med flødekartofler, eller hasselbagte kartofler.... Har opskrifter hvis det er...

Anmeld

1. januar 2013

heaven

Mettefpigen skriver:

Nemt og lækkert kunne feks. Være svinefilet, eller skinkesteg... evt med flødekartofler, eller hasselbagte kartofler.... Har opskrifter hvis det er...

Ja tak, endelig - alt inspiration kan bruges

Jannie

Anmeld

1. januar 2013

Fenja09

heaven skriver:

Nu er det så min tur, og jeg mangler i den grad hjælp til hovederetten - jeg er IKKE en ørn i et køkken overhovedet, og jeg må ikke få fysisk hjælp til at lave maden....... så jeg har brug for noget nemt og alligevel lækkert, tænker måske lidt i noget kyllinge-tamtam....

Nogen ideer?

Jannie

Skal du "kun" lave en hovedret eller er det en 3-retters menu du skal servere?

Anmeld

1. januar 2013

Mettefpigen

heaven skriver:

Ja tak, endelig - alt inspiration kan bruges

Jannie

Svinefilet kan du få marineret, jeg steger den på panden i ca 20 min, mine flødekartofler laver jeg sådan her:

Kartofler
1 pænt løg
3 spsk ketchup
1/2 l fløde (evt 1 liter)
Oregano

Skræl og skær kartofler i skiver, læg dem i et fad i ca 3-4 lag (alt efter hvilket fad du bruger. Skær løget i fint ud og spred dem over kartoflerne. Pisk fløde og ketchup sammen, brug 3 spsk ketchup til 1/2 l fløde, og put til sidst oregano i. Hæld det over kartoflerne så det dækker, og bland det sammen. Giv det ca 45 min, på 200g. Tag en enkelt kartoffelskive og smag om de er færdige. Det lyder nok ulækkert med ketchup i men det giver det bare en lille pift :-)

Skinkestegen putter jeg i et fad med lidt vand i ovnen. Tit står det på pakken :-) andre opskrifter? :-)

hvis det skal være med kylling kan du evt købe nogle kyllinge fileter, åbne dem lidt op og fylde pikantost i og stege dem på panden. Evt få spaghetti og bearnaise sauce til (smager faktisk rigtig godt)

Anmeld

1. januar 2013

MyLove E

Svinemørbrad på rösti med svampe og goganzola.. Med en salat til Uhm...

Opskrift :
Svinemørbrad skæres i bøffer og steges på panden ca. 4 min på hver side.
Svampe ristes på panden
Rösti i oven i den tid som står på posen (føtex har også tit nogle hjemme lavet)
Jeg ville nok lave 2-3 til hver men det kommer an på om i skal ha forret og hvilken og hvormeget salat du laver :-)

Men så skal det bare samles rösti, kød, goganzola og til sidst svampe .. Det er pæneste og nemmeste at styre hvis du anretter på tallerkener :-)

Anmeld

1. januar 2013

Mettefpigen

Fenja09 skriver:

tror hun

Skal du "kun" lave en hovedret eller er det en 3-retters menu du skal servere?

Tror hun har styr på forret og dessert men mangler hjælp til hovedretten :-)

Anmeld

1. januar 2013

heaven

Taaaak for alle de fine svar - der er vist inspiration og ideer som selv jeg kan finde ud af...... kom endelig med flere

Jannie - på vej i seng

Ps: jeg har styr på forret og dessert

Anmeld

2. januar 2013

L&V

heaven skriver:

Nogen ideer?

Jannie

Hvad med kyllingebryst med parma skinke på stegt i ovnen en go salat frisk båndpasta og en hvidvin champignon sauce

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.