indtægt og andre udfordringer under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

292 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg ved jo at der er en del under uddannelse herinde så jeg håber at nogen kan hjælpe.

Jeg vil så gerne i gang med pædagoguddannelsen men eftersom jeg er 36 år gammel og har både tre børn, mand, hus så er det svært at se hvordan det skal hænge sammen på SU. Dertil bor vi langt fra pæd.seminariet så jeg skal bruge bilen.

Kan det lade sige gøre at financiere uddannelsen med andet end su? Jeg ved at jeg selvfølgelig kan arbejde ved siden af, men er det realistisk når jeg også har tre børn?
Altenativet ville måske være netundervisning, men så koster uddannelsen omkring 14.000 årligt i deltager-betaling og jeg skal passe mit job ved siden af? Nogen der har prøvet det? Jeg er god bogligt, det er ikke det der bekymrer mig. Det er først og fremmest tidsforbrug og økonomi.
Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Mettefpigen

Først og fremmest skal du kigge på hvor meget i går ned i penge.... Kan i undvære det?.... Så kan du tjekke hvor meget hjælp i kan få til bh/vuggestue på nettet....
Mht til at arbejde ved siden af, det kan du da godt med 3 børn, det kommer jo an på hvordan sin mand arbejder :-)

Anmeld

2. januar 2013

aarhusmor

Nej Net-uddannelsen til pædagog koster ikke penge. Det gør den kun hvis du læser deltidsuddannelsen/netudd.

Men du kan evt. søge ind på netuddannelsen i Viborg og på Sjælland.

Det er et fuldtidsstudie, men jeg har gået der og rigtigt mange arbejder ved siden af.

Når du er gift osv. Så kan du kun få alm. SU (med mindre du er syg og kan søge handicaptillæg)

Du kan flytte dine fradrag over til manden, sådan at I ikke mister for mange penge.

Jeg læser selv og er i samme situation, men vi klarer os

Du må tjene omkring 8000 kr. om måneden ved siden af. Du kan evt. gøre det som vikariater, så du selv kan begrænse det når det er nødvendigt og når du skal i praktik.

Jeg kan godt anbefale Via i Viborg. Det er en virkelig god skole!

Held og lykke

(Og nej når det er en SU berettiget uddannelse er der ikke andre muligheder, med mindre du kan få revalidering. SVU er kun for ikke su berettigede uddannelser)

(Gennemsnitsalderen i Viborg var 37 år, ved ikke om det bekymrer dig, men det bekymrede mig, og så var alle på min alder så det var jo skønt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.