hvad skal man vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

henh01

Faith skriver:

Din anden fødsel lyder utrolig meget som min den første. Godt nok var det tvillinger, men da Mikkel skulle ud (som den første), ville han bare ikke ud. Hjerterytmen faldt voldsomt og de blev mere og mere paniske for at få ham ud. De tog adskillige blodprøver fra hans lille hoved mens han stadig lå inde i mig. Da han endelig kom ud var han livløs. Han røg direkte i hænderne på 2 børnelæger som arbejdede med ham på et bord lige ved siden af mig. Jeg lå og vidste at jeg skulle føde Emil også, men jeg kunne simpelthen ikke før jeg vidste om Mikkel ville klare den. Lægen gav langt om længe thumps up og de drønede afsted med ham i kuvøse. Den mest forfærdelige oplevelse ever!

Alligevel valgte jeg at føde mit 3. barn almindeligt. Men det var ikke uden betænkeligheder og nervøsitet. Det endte dog med en fuldstændig normal fødsel uden nogen som helst komplikationer, så i dag er jeg glad for jeg valgte normal fødsel. Men kan sagtens forstå din tvivl og nervøsitet. Kan ikke råde dig til hvad du skal gøre, men jeg håber du finder ro i det valg du træffer og tror på at det hele selvfølgelig nok skal gå. Og så håber jeg du har nogle kompetente mennesker i ryggen som kan hjælpe dig med at træffe den rette beslutning. Det er en svær beslutning at stå med alene.

Pøj pøj

Ja det lyder meget som min.. Og jeg vil give dig ret - det er virkelig ubehageligt!

Snakkede du med nogen læge omkring dette ved din 3. fødsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Malene76

henh01 skriver:

Tusind tak for svar...

Jeg er også bange for smerten, men også smerten bagefter. Samtidig så er den spænding også lidt væk, foordi man ved præcist hvornår det bliver. Men altså det er jo det mindste problem.

jeg har også tanker som:
kan min kæreste klippe navlesnorren (det er meget vigtigt for mig da det ikke var en mulighed sidste gang)

Kommer den lille hen på min mave lige bagefter eller hvor lang tid skal der gå før jeg får barnet over.

hvad gør man ved de smerter man har i dagene efter (hvis man skal blive på sygehuset og ens kæreste ikke må blive der)

Min svigerinde har fået KS alle tre gange efter hendes ønske. Hun siger at det er sådanne ting man aftaler med den jordemoder man skal føde sammen med. Hun mente sagtens man kunne aftale nogle retningslinier som jordemoderen følger eks. at du ser barnet og måske får babyen over til dig, inden de går videre med den eller at far klipper navlestrengen.

Hvorfor tænker du at far ikke må være på sygehuset sammen med jer? Du skal jo være der et par dage, når du har fået KS, jeg kan ikke forestille mig at han ikke også kunne være der.

Jeg er også meget spændt på smerten efterfølgende, men dem jeg har snakket med siger at det ikke er så slemt. Jeg havde en del smerter efter min fødsel, så det kan vel ikke være ret meget værre!? Jeg kan godt lide den kontrol der er i at vide præcis hvornår jeg ville blive forældre næste gang.  Hvis man ikke gider at alle skal vide datoen for kejsersnittet, så kunne man jo bare sige at det var i uge "et eller andet" man fik en tid. Så er det ikke så præcist.

KH Malene

Anmeld

1. januar 2013

henh01

Malene76 skriver:

Min svigerinde har fået KS alle tre gange efter hendes ønske. Hun siger at det er sådanne ting man aftaler med den jordemoder man skal føde sammen med. Hun mente sagtens man kunne aftale nogle retningslinier som jordemoderen følger eks. at du ser barnet og måske får babyen over til dig, inden de går videre med den eller at far klipper navlestrengen.

Hvorfor tænker du at far ikke må være på sygehuset sammen med jer? Du skal jo være der et par dage, når du har fået KS, jeg kan ikke forestille mig at han ikke også kunne være der.

Jeg er også meget spændt på smerten efterfølgende, men dem jeg har snakket med siger at det ikke er så slemt. Jeg havde en del smerter efter min fødsel, så det kan vel ikke være ret meget værre!? Jeg kan godt lide den kontrol der er i at vide præcis hvornår jeg ville blive forældre næste gang.  Hvis man ikke gider at alle skal vide datoen for kejsersnittet, så kunne man jo bare sige at det var i uge "et eller andet" man fik en tid. Så er det ikke så præcist.

KH Malene

Jeg har en veninde der også har fået KS på Roskilde og hendes kæreste måtte ikke være der - liegsom når man føder normalt

Anmeld

1. januar 2013

Faith

henh01 skriver:

Ja det lyder meget som min.. Og jeg vil give dig ret - det er virkelig ubehageligt!

Snakkede du med nogen læge omkring dette ved din 3. fødsel?

Ja jeg havde flere samtaler med både en fødselslæge og en børnelæge op til fødslen. Jeg fødte for tidligt første gang, og så er man åbenbart i risiko for at føde for tidligt igen. Ved de samtaler fik vi også vendt vores tanker omkring det at skulle føde naturligt igen, og jeg kunne bare mærke at pks ikke var noget for mig. Så jeg traf ret hurtigt beslutningen om at føde naturligt, og da først beslutningen var truffet faldt der ro på.

Anmeld

1. januar 2013

Nemesis

henh01 skriver:

Ja det lyder som en god ide at klarlægge ens ønsker for fødslen, men jeg troede bare ikke man kunne bestemme at man efter 12 timer ville have KS?

jo det kan man godt hvis nu fx din læge egentlig mener at du for at få en positiv oplevelse og at dine tidligere fødsler har være for vanskelige og ikke gode for babyerne så kan han jo godt synes at ks er en god ide uden at det SKAL være sådan.

Derfor kan et kompromis sagtens være at du gerne vil se om du kan selv først men går der x antal timer så må du sande at det må blive et ks for at undgå en langvarig og muligvis kompliceret fødsel.

Det er faktisk okay at ville undgå det som har været rigtig forfærdeligt sidt..såsom at dine børn har været så dårlige at du ikke har fået dem i armene med det samme.

Der er jo tale om, at lægerne allerede nu er klar over du potentielt kan ende i ks pga dine tidligere vanskeligheder, så en liste der tilgode ser både dine behov og lægens medicinske vurdering er jo optimalt.

:-) sisse

Anmeld

1. januar 2013

Malene76

henh01 skriver:

Jeg har en veninde der også har fået KS på Roskilde og hendes kæreste måtte ikke være der - liegsom når man føder normalt

Ok. Det var da mærkeligt. Jeg fødte i Viborg og der fik vi et værelse på barselsgangen hvor min mand også boede sammen med os. Jeg havde simpelthen stejlet vildt og højlydt, hvis han ikke kunne være der sammen med mig. Han er jo forældre på lige fod med mig. Desuden var jeg temmelig smadret fysisk efter den fødsel, så jeg var faktisk ret afhængig af at min mand kunne hjælpe meget med Felix.

Anmeld

1. januar 2013

roenlund

Malene76 skriver:

Ok. Det var da mærkeligt. Jeg fødte i Viborg og der fik vi et værelse på barselsgangen hvor min mand også boede sammen med os. Jeg havde simpelthen stejlet vildt og højlydt, hvis han ikke kunne være der sammen med mig. Han er jo forældre på lige fod med mig. Desuden var jeg temmelig smadret fysisk efter den fødsel, så jeg var faktisk ret afhængig af at min mand kunne hjælpe meget med Felix.

Det desværre det er meget normalt at der ikke er plads til manden, jeg lå på en seks sengs stue det første døgn og så er der jo ikke plads til 6 mænd også...

Anmeld

1. januar 2013

Malene76

roenlund skriver:

Det desværre det er meget normalt at der ikke er plads til manden, jeg lå på en seks sengs stue det første døgn og så er der jo ikke plads til 6 mænd også...

Det kan jeg slet ikke forestille mig at skulle gøre. Det er da vildt privat og personligt den boble man er i, når man lige er blevet forældre. Jeg er glad for at vi havde muligheden for at have et værelse for os selv.

Var det fødsel nr. 2, hvor I ikke havde eneværelse? Jeg er virkelig overrasket over at der ikke er det til de nye familier.

KH Malene

Anmeld

1. januar 2013

roenlund

Malene76 skriver:

Det kan jeg slet ikke forestille mig at skulle gøre. Det er da vildt privat og personligt den boble man er i, når man lige er blevet forældre. Jeg er glad for at vi havde muligheden for at have et værelse for os selv.

Var det fødsel nr. 2, hvor I ikke havde eneværelse? Jeg er virkelig overrasket over at der ikke er det til de nye familier.

KH Malene

jeg har kun et barn så det var min 1. fødsel...

Anmeld

1. januar 2013

Malene76

roenlund skriver:

jeg har kun et barn så det var min 1. fødsel...

ok. Er meget overrasket over det. Var du meget alene om det så? Eller var fædrene der hele tiden alligevel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.