Synsprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.545 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. december 2012

Karla

Hej piger

Jeg har lige fået nye briller, og i den forbindelse fik jeg lavet en ny synsprøve. Jeg havde briller ved Louis Nielsen før, og fik lavet en synsprøve for et par måneder siden, da jeg skulle prøve at have linser.
Der havde jeg -0,5 og en bygningsfejl der hed 0,5/90 på højre øje og på venstre øje havde jeg -0,5 lige på grænsen til -0,75.

Jeg skiftede så til synoptik nu, da det var det eneste sted jeg kunne finde nogle briller jeg kunne lide. Her fik jeg en synsprøve der hedder -0,5 på begge øjne og en bygningsfejl der hed 0,25/85 på højre øje og 0,25/60 på venstre øje.

Kan ens bygningsfejl godt ændre sig sådan? Og kan man godt få en senere hen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2012

B&J

jeg ville nok bestille en tid ved en øjenlæge så du får det 100% svar hvis det ikke er det 3.... de er nemlig ikke altid enige... desværre, men det kan du mærke når du får de nye briller, der går jo altid nogle dage hvor man evt har hovede pine eller man ikke syntes det er så dejligt, men der efter burde øjne jo fortælle om det er for meget eller for lidt jeg har selv briller men har ikke så meget styr på de tal, men kan være det er så lidt at der for det ændre sig på den måde, den ene dag er dit syn sådan og den anden dag sådan

Anmeld

31. december 2012

MyLove E

Karla skriver:

Hej piger

Jeg har lige fået nye briller, og i den forbindelse fik jeg lavet en ny synsprøve. Jeg havde briller ved Louis Nielsen før, og fik lavet en synsprøve for et par måneder siden, da jeg skulle prøve at have linser.
Der havde jeg -0,5 og en bygningsfejl der hed 0,5/90 på højre øje og på venstre øje havde jeg -0,5 lige på grænsen til -0,75.

Jeg skiftede så til synoptik nu, da det var det eneste sted jeg kunne finde nogle briller jeg kunne lide. Her fik jeg en synsprøve der hedder -0,5 på begge øjne og en bygningsfejl der hed 0,25/85 på højre øje og 0,25/60 på venstre øje.

Kan ens bygningsfejl godt ændre sig sådan? Og kan man godt få en senere hen?

Min er stegen fra 2 til 2.5 på det ene og 2.5 til 3 det andet..

Anmeld

31. december 2012

2721

Ens bygningsfejl kan sagtens ændre sig, det gør mine.

Anmeld

1. januar 2013

Dot D

Mine tal har ændret sig en del over tid, først var det "kun" min langsynethed, der ændrede sig, men de sidste par gange jeg har fået nye briller, er min bygningsfejl ændret sig en hel del, så det kan sagtens være tilfældet hos dig også.....

Anmeld

1. januar 2013

Benjamins'mor

Min steg fra -0,25 til -0,75.

Men jeg ville nok tage et smut til øjenlægen og få foretaget en ordentlig synsprøve. Deres svar er bare mere præcise end hos optikerene.

Anmeld

1. januar 2013

Møller

bygningsgfejl kan godt ændre sig med tiden. Jeg kan ikke anbefale synsprøve hos Ø.L. Det er ikke der deres interesser er og tit bliver det venstrahåndsarb. hvor man ender op med recept som optikeren alligevel skal tjekke, da den kun er vejledende. Find heller en optiker du er tryg ved og stoler på og køb dine briller der.

Anmeld

1. januar 2013

Karla

Tak for jeres svar

Jeg har fået mine nye briller, og jeg synes jeg ser rigtig godt med dem. Selvfølgelig skal øjnene lige vænne sig til dem. Jeg tror ikke jeg vil tage til øjenlæge nu her, da det vigtigste jo er, at jeg kan se med dem
Men godt at vide, at bygningsfejl godt kan ændre sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.